Σε πρώτη εμφάνιση στο Goodwood Festival of Speed, η Ford και η Multimatic αποκαλύπτουν το Ford GT Mk II. Πρόκειται για μία έκδοση περιορισμένης παραγωγής που προορίζεται αποκλειστικά για χρήση σε πίστα. Κάτω από το καπό, ο γνωστός κινητήρας 3.5lt EcoBoost αποδίδει 700 ίππους, ενώ στο σύνολο του το Mk II αξιοποιεί όλη την τεχνογνωσία που αποκόμισε η Ford από την παρουσία της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και το Πρωτάθλημα IMSA WeatherTech SportsCar. Ωστόσο, το GT Mk II δεν υπόκειται στους περιορισμούς που διέπουν τις καθαρόαιμες αγωνιστικές προτάσεις που λαμβάνουν μέρος στους παραπάνω θεσμούς.
Η παραγωγή του περιορίζεται σε μόλις 45 αυτοκίνητα, τα οποία και κοστίζουν 1,2 εκατ. δολάρια. Το Mk IΙ κατασκευάζεται στις ΗΠΑ και ξεκινά τη ζωή του στο κύριο εργοστάσιο του Ford GT πριν μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις της Multimatic Motorsports, όπου “μεταμορφώνεται” σε Mk II.
Τα καλύτερα δύο κόσμων
Στο Ford GT Mk II ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην αεροδυναμική απόδοση και τις βελτιώσεις στον κινητήρα, με το όχημα να μοιράζεται βασικά στοιχεία της δομής του τόσο με τo GT παραγωγής, όσο και με την αγωνιστική του έκδοση. Πολλά από τα επιμέρους τμήματά του έχουν δοκιμαστεί στην πίστα στους πιο απαιτητικούς αγώνες αντοχής ανά τον κόσμο.
Η μεγάλη πίσω πτέρυγα δύο στοιχείων έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη μεγαλύτερης κάθετης δύναμης ακόμα και σε σχέση με εκείνη του αγωνιστικού Ford GT. Ένα νέο splitter στο εμπρός μέρος και ο διαφορετικός διαχύτης στο πίσω συνδυάζονται με νέα φτερά και σπόιλερ που εξισορροπούν την πρόσθετη αεροδυναμική πίεση που αναπτύσσεται στο πίσω μέρος της κατασκευής. Με αυτές τις επιθετικές αεροδυναμικές διαφοροποιήσεις, το GT Mk II μπορεί να παράγει κάθετη δύναμη αυξημένη κατά 400% σε σχέση με εκείνη του Ford GT. Παράλληλα, τα σταθερά αεροδυναμικά του στοιχεία, σε συνδυασμό με την αγωνιστικών προδιαγραφών ανάρτηση και τα αντίστοιχης φιλοσοφίας ελαστικά Pilot Sport της Michelin, επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να αναπτύσσει πλευρικές επιταχύνσεις που ξεπερνούν τα 2g.
Το GT Mk II είναι επίσης ελαφρύτερο και πιο ευέλικτο. Το σύστημα ‘ride height’ της ανάρτησης και τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης που συναντά κανείς στην έκδοση παραγωγής έχουν αφαιρεθεί, εξοικονομώντας πάνω από 90 kg βάρους, ενώ τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ DSSV 5-δρόμων συνεργάζονται με μία χαμηλότερη ανάρτηση σταθερού ύψους με στόχο την επίτευξη κορυφαίων οδικών χαρακτηριστικών.
Το GT Mk II είναι ισχυρότερο από το αγωνιστικό Ford GT
Ο κινητήρας του Ford GT Mk II δεν υπόκειται σε κανέναν περιοριστικό κανονισμό, κι έτσι ο 3.5L EcoBoost παράγει επιπλέον 200 ίππους σε σχέση με εκείνον της αγωνιστικής έκδοσης. Συνδυάζεται με το ίδιο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του Ford GT, το οποίο φέρει ειδικές ρυθμίσεις για χρήση εντός πίστας. Ταυτόχρονα, ο κινητήρας είναι εφοδιασμένος με τεχνολογία ψύξης που περιλαμβάνει σύστημα ψεκασμού νερού καθώς και ένα μεγάλο, εξωτερικά τοποθετημένο intercooler. Ο ψεκασμός νερού ενεργοποιείται αυτόματα σε υψηλές θερμοκρασίες, παρέχοντας έτσι την απαραίτητη ψύξη ώστε ο κινητήρας να διατηρεί σε όλες τις συνθήκες ένα σταθερό επίπεδο απόδοσης της ισχύος τους. Μία εισαγωγή αέρα στην οροφή παραπέμπει σε εκείνη του αγωνιστικού GT, τροφοδοτώντας στο Mk ΙΙ περισσότερο αέρα στα ψυγεία του κινητήρα, του συμπλέκτη και του κιβωτίου ταχυτήτων.
Αγωνιστικό εσωτερικό
Οι αλλαγές στο εσωτερικό περιλαμβάνουν την προσθήκη ενός καθίσματος οδηγού αγωνιστικών προδιαγραφών της Sparco, σε συνδυασμό με ζώνες ασφαλείας 6 σημείων. Το κάθισμα συνοδηγού ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό του Mk II. Επίσης, έχει προστεθεί ένα πλήρες σύστημα καταγραφής δεδομένων της MoTeC, το οποίο αποδεικνύεται πολύτιμος σύμβουλος του οδηγού κατά την χρήση του αυτοκινήτου στην πίστα. Το ίδιο σύστημα χρησιμοποιείται και ως οθόνη για την πίσω κάμερα με την οποία εφοδιάζεται το Mk II.