Υπάρχουν τρεις λέξεις στον τίτλο που δε δείχνουν να ταιριάζουν και τόσο: «Mustang», «ηλεκτρικό» και «SUV». Κι όμως, για πρώτη φορά μετά από 55 χρόνια, η Ford διευρύνει την οικογένεια Mustang με την πρώτη, πλήρως ηλεκτρική Mustang Mach-E. Ένα SUV που έρχεται να πλαισιώσει τις Coupe και Convertible, καθώς και τις ειδικές εκδόσεις του μοντέλου.

Η Ford Mustang Mach-E φέρνει το διάσημο Pony στην ηλεκτρική εποχή. Πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο, πλήρως ηλεκτρικό SUV που διέπεται από τις ίδιες αρχές που ενέπνευσαν όλα αυτά τα χρόνια το δημοφιλές σπορ κουπέ μοντέλο. Όταν κυκλοφορήσει στα τέλη του 2020, η Mustang Mach-E θα διατίθεται με δύο επιλογές ως προς τη χωρητικότητα της μπαταρίας (standard range και extended range). Επίσης θα διατίθεται είτε με κίνηση στους πίσω τροχούς είτε με τετρακίνηση, μέσω της χρήσης ηλεκτροκινητήρων σταθερού μαγνήτη. Στην έκδοση extended range και κίνηση στους πίσω τροχούς, η Mustang Mach-E θα έχει αυτονομία έως και 600 km (κατά WLTP). Το μοντέλο με την ίδια μπαταρία και κίνηση σε όλους τους τροχούς θα αποδίδει ισχύ 337 ίππων (248 kW) και ροπή 565 Nm. Θα ακολουθήσει και μία έκδοση υψηλών επιδόσεων, η Mustang Mach-E GT που θα κάνει το 0-100 km/h σε χρόνο μικρότερο των 5 δλ., αφού θα αποδίδει 465 ίππους και ροπή 830 Nm.

Ford Mustang Mach-E

Ο εξηλεκτρισμός της Mustang

Η Mustang Mach-E διαθέτει τρία μοναδικά προφίλ οδήγησης. Τα Whisper, Engage και Unbridles. Το καθένα θα προσφέρει διαφορετικά χαρακτηριστικά στη συμπεριφορά του οχήματος, και κατ’ επέκταση μία ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης και αισθήσεων. Ανάμεσα στα στοιχεία αυτά είναι η πιο σπορτίφ αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός της καμπίνας, οι διαφορετικοί ήχοι, οι οποίοι προσφέρουν μία αυθεντική ηλεκτρική εμπειρία οδήγησης, καθώς και τα δυναμικά γραφικά του πίνακα οργάνων που σχετίζονται άμεσα με τη συμπεριφορά και απόδοση του οχήματος στο δρόμο.

Με το λανσάρισμα του οχήματος, η Ford θα προσφέρει στη νέα Mach-E 4 ένα σύστημα τετρακίνησης που θα μεταφέρει τη ροπή ανεξάρτητα στον εμπρός και πίσω άξονα. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται εντυπωσιακή επιτάχυνση και βελτιωμένος έλεγχος της δυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος έναντι της έκδοσης με κίνηση στους πίσω τροχούς. Η Ford ρύθμισε το σύστημα αυτό ώστε να προσφέρει εξαιρετική ελκτική πρόσφυση στο δρόμο, δοκιμάζοντας σχολαστικά το αυτοκίνητο σε βρεγμένο και χιονισμένο δρόμο για καλύτερο έλεγχο σε ολισθηρές συνθήκες.

Ford Mustang Mach-E

Το μοντέλο θα διατίθεται ακόμη με νέες, αλουμινένιες δαγκάνες υψηλών επιδόσεων Flexira της Brembo, που διατηρούν τη λειτουργικότητα μιας σταθερής δαγκάνας, ενώ παράλληλα είναι σχεδιασμένη με τις διαστάσεις μιας πλευστής δαγκάνας. Η Mustang Mach-E GT εξοπλίζεται και με προσαρμοζόμενη ανάρτηση MagneRide για μία πιο συναρπαστική και άνετη οδηγική εμπειρία.

Η Mach-E βασίζεται στη νέα, πλήρως ηλεκτρική πλατφόρμα της Ford. Αυτή επιτρέπει την εγκατάσταση της μπαταρίας στο εσωτερικό, στο κάτω μέρους του αμαξώματος. Έτσι οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα SUV το οποίο, εκτός του ότι ενσαρκώνει άριστα το πνεύμα της Mustang, μεγιστοποιεί ταυτόχρονα το χώρο για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους. Σχεδιαστικά, η Mach-E είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως Mustang, διαθέτοντας πολλά από τα γνωστά στοιχεία ταυτότητας της οικογένειας. Μεταξύ αυτών το μακρύ καπό, η σχεδίαση των ώμων του αμαξώματος, οι επιθετικοί εμπρόσθιοι προβολείς και βεβαίως τα πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία.

Ενδιαφέρον στη Mustang Mach-E έχει ένας χώρος αποθήκευσης 100 λίτρων, κάτω από το εμπρός καπό. Είναι αρκετά μεγάλος για τη μεταφορά μιας χειραποσκευής, ενώ διαθέτει σύστημα αποστράγγισης νερού και είναι ιδανικός για τη μεταφορά βρεγμένου ή λασπωμένου σπορ εξοπλισμού. Από ρούχα μέχρι ορειβατικά μποτάκια, έως και αντικείμενα που χρησιμοποιεί κανείς στην παραλία.

Ford Mustang Mach-E

Τεχνολογία που προσαρμόζεται στον τρόπο ζωής

Πραγματοποιώντας το ντεμπούτο της στη νέα Mustang Mach-E, η επόμενη γενιά του συστήματος επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC της Ford έρχεται να συνθέσει μια μοντέρνα διεπαφή που χρησιμοποιεί τη μηχανική μάθηση για να προσαρμόζεται γρήγορα στις προτιμήσεις των οδηγών. Μια τεράστια οθόνη αφής 15,5 ιντσών καταργεί τα περίπλοκα μενού και διευκολύνει την πρόσβαση με λειτουργίες τις οποίες οι χρήστες των smartphone θα βρουν εξαιρετικά άνετες και βολικές στη χρήση. Με συνδεσιμότητα βασισμένη σε cloud και αναγνώριση φωνητικών εντολών, η επόμενη γενιά του συστήματος έχει διπλάσια υπολογιστική ισχύ από το SYNC 3. Το σύστημα λανσάρει επίσης ασύρματη συμβατότητα με Apple CarPlay, Android Auto και AppLink από smartphones και άλλες φορητές συσκευές.

Η σχεδίαση του εσωτερικού ενσαρκώνει ένα μείγμα μοντέρνας σχεδίασης και έξυπνης λειτουργικότητας. Το προαιρετικό σύστημα ήχου της Bang & Olufsen περιλαμβάνει ηχεία που μοιάζουν να αιωρούνται πάνω από τους εμπρός αεραγωγούς θυμίζοντας σε σχήμα μία μπάρα ήχου. Την ίδια στιγμή, το «αιωρούμενο» και αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο λειτουργεί και ως αποθηκευτικός χώρος για τσάντες ή πορτοφόλια. Παραδοσιακά στοιχεία σχεδίασης της Mustang, όπως ο πίνακας οργάνων με το διπλό κάλυμμα, ολοκληρώνουν την εικόνα του εσωτερικού.

Η πρόσβαση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου γίνεται με την υιοθέτηση της τεχνολογίας “Phone As A Key”, που κάνει το ντεμπούτο της με τη νέα Mustang Mach-E. Με τη χρήση Bluetooth, το όχημα μπορεί να ανιχνεύει τα smartphone των ιδιοκτητών καθώς πλησιάζουν το όχημα ξεκλειδώνοντας τις πόρτες και επιτρέποντας την εκκίνηση χωρίς να χρειαστεί να βγάλουν το τηλέφωνό τους από την τσέπη ή να χρησιμοποιήσουν κλειδί. Σε περίπτωση πλήρους αποφόρτισης του κινητού τηλεφώνου, οι ιδιοκτήτες της Mustang Mach-E μπορούν να εισάγουν έναν κωδικό ασφαλείας στο πληκτρολόγιο που βρίσκεται στη κολόνα Β του οχήματος, καθώς και έναν ξεχωριστό κωδικό στην κεντρική οθόνη αφής στο εσωτερικό για την εκκίνηση του αυτοκινήτου.

Οι μπαταρίες της Mustang Mach-E

Η Mach-E θα διατίθεται στις εκδόσεις standard-range (μπαταρία ιόντων λιθίου 75,7 kWh) και extended-range (μπαταρία ιόντων λιθίου 98,8 kWh), που προβλέπεται να εξασφαλίζει αυτονομία έως και 600 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, σε συνδυασμό με κίνηση στους πίσω τροχούς. Οι μπαταρίες περιλαμβάνουν 288 κυψέλες ιόντων λιθίου στην έκδοση standard-range και 376 κυψέλες ιόντων λιθίου στην έκδοση extended-range. Είναι τοποθετημένες στο πάτωμα, ανάμεσα στους δύο άξονες, και έχουν δοκιμαστεί σε ακραίες θερμοκρασίες, ακόμα και στους -40 βαθμούς Κελσίου. Μάλιστα, βρίσκονται μέσα σε μία αδιάβροχη θήκη και προστατεύονται από ένα κλωβό που απορροφά τις δυνάμεις που αναπτύσσονται σε περίπτωση σύγκρουσης. Χρησιμοποιούν ένα προηγμένο σύστημα θέρμανσης και ψύξης με χρήση υγρού, το οποίο ρυθμίζει αναλόγως την θερμοκρασία λειτουργίας τους για καλύτερη απόδοση σε ακραίες καιρικές συνθήκες και βελτίωση του χρόνου φόρτισης.

Καθώς οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων πραγματοποιούν το 80% των φορτίσεων της μπαταρίας στο σπίτι, η Ford προσφέρει μία λύση επιτοίχιου φορτιστή με πέντε φορές μεγαλύτερη ισχύ φόρτισης σε σχέση με μία οικιακή πρίζα. Αυτό σημαίνει ότι οι αγοραστές μπορούν κατ’ εκτίμηση να εξασφαλίσουν μέση αυτονομία έως και 62 χλμ. ανά ώρα φόρτισης. Το καλώδιο οικιακής φόρτισης μπορεί να προσφέρει, κατά μέσο όρο, αυτονομία της τάξης των 14 χλμ. ανά ώρα φόρτισης, χρησιμοποιώντας μία κλασική οικιακή ηλεκτρική πρίζα.

Ford Mustang Mach-E

Το διασυνδεδεμένο σύστημα πλοήγησης θα μπορεί να εντοπίζει τα σημεία που βρίσκονται οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού παροτρύνοντας τους οδηγούς να φορτίσουν στα πιο βολικά για αυτούς σημεία φόρτισης, ώστε να μην ανησυχούν για το υπόλοιπο της αυτονομίας. Σε συνεργασία με τη NewMotion και μέσω συνδεσιμότητας χάρη στο ενσωματωμένο modem FordPass Connect, η εφαρμογή FordPass θα προσφέρει στους πελάτες πρόσβαση στο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό – και ταχέως αναπτυσσόμενο – δίκτυο των 125.000 και πλέον δημόσιων σταθμών φόρτισης που βρίσκονται σε 21 χώρες.

Με μέγιστη ισχύ φόρτισης 150 kW, η Mustang Mach-E στην έκδοση extended-range και κίνηση στους πίσω τροχούς θα μπορεί να αυξήσει την αυτονομία της έως και για 93 χλμ. μέσα σε 10 λεπτά σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος DC. Στην έκδοση standard-range υπολογίζεται πως θα μπορεί να φορτίζει την μπαταρία της από το 10 στο 80% σε περίπου 38 λεπτά σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος DC.