Νέα Ford Mustang. Έρχεται και στην Ευρώπη!

7 Δεκεμβρίου 2013         

Η ολοκαίνουρια 2014 Ford Mustang θα είναι η πρώτη Mustang που μετά από 50 χρόνια παραγωγής θα κυκλοφορήσει και στην αγορά της Ευρώπης. Αυτό σημαίνει πως οι Αμερικάνοι, προκειμένου να μπουν στο πετσί των Ευρωπαίων οδηγών, προχώρησαν σε ριζικές αλλαγές τόσο στην ποιότητα όσο και στους κινητήρες αλλά και τη γεωμετρία του διάσημου muscle car.

Από το 1964 που λανσαρίστηκε η Ford Mustang, περισσότερα από 9 εκατομμύρια αυτοκίνητα έχουν πουληθεί, ενώ το μοντέλο έχει γίνει κάτι σαν είδωλο στην αμερικάνικη αγορά. Τώρα, ήρθε η ώρα της νέας Mustang, η οποία εξελίχθηκε με γνώμονα τις κορυφαίες επιδόσεις, τη δυναμική συμπεριφορά και τη χρηστικότητα, ενώ είναι ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα αυτοκίνητα του 2014, ειδικά για την αγορά της Αμερικής.

Δύο εκδόσεις κινητήρα θα είναι διαθέσιμες: ένας V8 χωρητικότητας 5,0 λίτρων με 426 ίππους και 529 Nm ροπής και ένας νέος 2,3 λίτρων EcoBoost 309 ίππων με χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2 που απαιτούν οι Ευρωπαίοι πελάτες. Ο 2,3 EcoBoost είναι και αυτός που θα αποτελέσει τον πόλο έλξης για την Ευρώπη. Χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων και υπερσυμπίεση για την παραγωγή των 309 ίππων και 407 Nm ροπής. Είναι μάλιστα ο πρώτος κινητήρας της Ford που χρησιμοποιεί twin-scroll υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας ο οποίος παρέχει ταχύτερη αύξηση της πίεσης υπερπλήρωσης σε συνδυασμό με λιγότερους ρύπους και βελτιωμένη απόδοση.

Αυτό όμως που κάνει ακόμη πιο ευρωπαϊκή τη νέα Mustang είναι η πρόοδος στον τομέα της ανάρτησης. Το σύστημα εμπρός γονάτων MacPherson με νέους διπλούς σφαιρικούς συνδέσμους επιτρέπει τη χρήση μεγάλων και πιο ισχυρών φρένων, σε στάνταρ τροχούς 19 ιντσών στην Ευρώπη. Πίσω, υπάρχει μία νέα, ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων integral-link. Η γεωμετρία, τα ελατήρια, οι αποσβεστήρες και τα σαϊλεντμπλόκ έχουν τροποποιηθεί και ρυθμιστεί ειδικά για τα γούστα των Ευρωπαίων αλλά και τη μορφολογία των διαδρομών στη γηραιά ήπειρο. Ταυτόχρονα, η νέα Mustang υιοθετεί κι ένα μεγάλο αριθμό τεχνολογιών που προσφέρουν στους οδηγούς αναβαθμισμένες πληροφορίες, έλεγχο και συνδεσιμότητα όταν τα χρειάζονται. Για παράδειγμα ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί τους διακόπτες στην κονσόλα για να ρυθμίζει την υποβοήθηση διεύθυνσης, την απόκριση του κινητήρα και τα προγράμματα του κιβωτίου και ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας μέσω Selectable Drive Modes, διαμορφώνοντας την ιδανική Mustang για κάθε περίπτωση. Τα συστήματα υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνουν στάνταρ Ford SYNC με Voice Control και Touchscreen, ενώ για πρώτη φορά οι εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο έχουν και paddles πίσω από το τιμόνι.

Σχεδιαστικά βεβαίως, η νέα γενιά διατηρεί τη γνώριμη σιλουέτα των προκατόχων της τα τελευταία 50 χρόνια, ωστόσο καταφέρνει και παραμένει σύγχρονη και δυναμική, ενσωματώνοντας το DNA των τελευταίων μοντέλων της Ford. Το μακρύ καπό και το κεκλιμένο πίσω μέρος με την ανασηκωμένη ουρά αποτελούν σήμα κατατεθέν, ωστόσο είναι πιο χαμηλή και πιο φαρδιά ειδικά στο πίσω μέρος. Εμπρός το γνώριμο αλογάκι βρίσκεται στο κέντρο της νέας εξάγωνης μάσκας, ενώ άκρως επιθετική είναι η σχεδίαση των προβολέων. Εσωτερικά η ποιότητα είναι αναβαθμισμένη και με κλασική αμερικάνικη σχεδίαση, στα πλαίσια των προκατόχων της.

Αυτό που μένει είναι να δούμε και την εμπορική πολιτική που θα ακολουθήσει η Ford στην Ευρώπη και κατά πόσο αυτή θα είναι ανταγωνιστική με άλλα μοντέλα εξ Αμερικής που κάνουν καριέρα στην ήπειρό μας. Μοντέλα όπως η Chevrolet Camaro και βεβαίως η αρκετά επιτυχημένη Corvette.