Τo νέο ανανεωμένο Ford Puma επανατοποθετείται στην κατηγορία με μικρές σχεδιαστικές αλλαγές και περισσότερο εξοπλισμό. Στην Ελλάδα το καλοκαίρι!

Η Ford αποκάλυψε το νέο Puma, το οποίο πρακτικά είναι αυτό που λέμε ένα ενδιάμεσο facelift. Πιο συγεκκριμένα είναι κάτι λογότερο από facelift, αφού οι σχεδιαστές διαφοροποιήσεις από το μοντέλο που αντικαθιστά είναι ορατές σε ελάχιστα σημεία, τουλάχιστον εξωτερικά.

Έτσι, ο ευκολότερος τρόπος για να αναγνωρίσουμε ένα ανανεωμένο Puma είναι η τοποθέτηση του σήματος πλέον εντός της μάσκας και όχι στο καπό που ήταν μέχρι στιγμής. Μια αλλαγή που η Ford εφαρμόζει πλέον στην πλειοψηφία της γκάμας της. Νέα είναι και τα φώτα στο ανανεωμένο Puma, τα οποία αν και έχουν το ίδιο γενικότερο σχήμα προσφέρουν πλέον μια διαφορετική φωτεινή υπογραφή LED σε στιλ «νυχιού» (σ.σ. σας θυμίζει κάτι;).

Ford Puma 2024Η σχεδίαση στις εκδόσεις Titanium εμπνέονται από το ανανεωμένο Kuga και έχουν μια μάσκα χωρίς χρώμιο, η οποία προσδίδει πιο νεανική εμφάνιση. Οι εκδόσεις ST-Line του Puma έχουν τη γνώριμη δυναμική σχεδίαση στον προφυλακτήρα, ενώ οι ST-Line X διαθέτουν επίσης μια διαφορετική πίσω αεροτομή. Το μοντέλο διατίθεται σε έξι επιλογές χρωμάτων, μεταξύ των οποίων και το νέο χρώμα Cactus Grey. Ένα νέο διακριτικό του ανανεωμένου αυτοκινήτου είναι και ο φωτισμός εδάφους που προβάλλει το λογότυπο Puma κατά την είσοδο ή έξοδο από το όχημα. Ωστόσο αποτελεί στοιχείο προαιρετικού εξοπλισμού.

Αλλαγές στο εσωτερικό του Puma

Σημαντικότερες είναι οι αλλαγές στην καμπίνα, όπου πρακτικά έχουμε εντελώς νέο ταμπλό και κεντρική κονσόλα, μαζί με δύο νέες ψηφιακές οθόνες. Το σύστημα infotainment πλέον είναι το SYNC 4 της Ford και βασίζεται σε μια κεντρική οθόνη 12 ιντσών, η οποία εχει ελαφριά κλίση προς την πλευρά του οδηγού. Το σύστημα είναι συνδεδεμένο στο cloud, υποστηρίζεται από συνδεσιμότητα 5G, ενώ τα smartphone μπορούν να ενσωματωθούν απρόσκοπτα με τη χρήση ασύρματων Apple CarPlay και Android Auto.

Οι νέες επιφάνειες στο ταμπλό επέτρεψαν την ενσωμάτωση ενός νέου και μεγαλύτερου ψηφιακού πίνακα οργάνων, πλέον στις 12,8 ίντσες, με δυνατότητα προσαρμογής. Ταυτόχρονα έχουν ενσωματωθεί εντελώς νέοι και πιο λεπτοί αεραγωγοί για το σύστημα κλιματισμού και ένα τρισδιάστατο soundbar που βελτιώνει την ακουστική. Νέο είναι και το τιμόνι, με δύο ακτίνες και επίπεδο κάτω τμήμα. Υπάρχουν ακόμη ατμοσφαιρικός φωτισμός, νέα καθίσματα, νέο συρόμενο υποβραχιόνιο αλλά και νέο παρμπρίζ από λαμιναρισμένο (ακουστικό) κρύσταλλο για καλύτερη ηχομόνωση.

Από πλευράς χώρων, αυτοί παραμένουν ίδιοι με το απερχόμενο μοντέλο, συμπεριλαμβανομένου του γνώριμου MegaBox με τα έξτρα 80 λίτρα στο χώρο των αποσκευών που επιτρέπει τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων σε όρθια θέση. Μαζί με το MegaBox ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 456 λίτρα.

Νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία του οδηγού

Ο εξοπλισμός είναι πλουσιότερος και περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και μαζί το Intelligent Adaptive Cruise Control. Αυτό σε συνδυασμό με το σύστημα κάμερας surround-view 360 μοιρών επιτρέπει στο όχημα να προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα στις στροφές ή στις εξόδους των αυτοκινητόδρομων. Το Intersection Assist παρακολουθεί το δρόμο μπροστά για πιθανές συγκρούσεις με επερχόμενα οχήματα σε παράλληλες λωρίδες – και πεζούς και ποδηλάτες που διασχίζουν το δρόμο στον οποίο στρίβει ο οδηγός – και μπορεί να ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα ώστε να αποτρέψει ή να μετριάσει τη σφοδρότητα μιας σύγκρουσης. Λειτουργεί χωρίς την ανάγκη οδικής σήμανσης ή οδικού εξοπλισμού, καθώς και τη νύχτα με ενεργοποιημένους προβολείς.

Ένα ακόμα νέο σύστημα υποβοήθησης είναι το Reverse Brake Assist που ανιχνεύει ακίνητα αντικείμενα (πεζούς, ποδήλατα, κολωνάκια ή άλλα οχήματα) και μπορεί να ενεργοποιήσει τα φρένα ώστε να αποτρέψει ή να μετριάσει τη σφοδρότητα μιας σύγκρουσης. Ομοίως, το Rear Cross Traffic Braking, φρενάρει το όχημα, εφόσον είναι απαραίτητο, όταν ανιχνεύσει κινούμενα αντικείμενα, όπως πεζούς, ποδηλάτες ή οχήματα.

Ford Puma 2024Από 125 έως 170 ίππους

Γνώριμη παραμένει η γκάμα κινητήρων, όπου το Puma συνεχίζει με τα ήπια υβριδικά σύνολα που γνωρίζουμε από το τρέχον μοντέλο. Ο κινητήρας 1.0L EcoBoost Hybrid είναι διαθέσιμος με ισχύ 125 και 155 ίππων, σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων ή το αυτόματο κιβώτιο Powershift διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (στάνταρ στην έκδοση 155 ίππων). Σε κάθε περίπτωση έχουμε τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes) που περιλαμβάνουν τις επιλογές Normal, Eco, Sport και Slippery.

Στην κορυφή του ανανεωμένου μοντέλου συναντούμε το Puma ST Powershift, επίσης με τον κινητήρα 1.0L EcoBoost, αλλά ισχύ 170ps και μέγιστη ροπή 248 Nm. Το μοντέλο συνδυάζεται με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προσφέροντας δυναμική οδήγηση αλλά και άνεση στην καθημερινότητα. Ωστόσο, στην επίσημη αποκάλυψη του μοντέλου δεν έγινε καμία αναφορά στην καθαρόαιμη έκδοση Puma ST, με 200 ίππους, μηχανικό κιβώτιο και μπλοκέ διαφορικό, που γνωρίσαμε στην πρώτη γενιά του μοντέλου. Ήρθε το τέλος λοιπόν για τη μικρή βολίδα της Ford ή θα έχουμε την έκπληξη και θα το δούμε αργότερα μέσα στη χρονιά. Το σίγουρο πάντως είναι πως λίγο μετά το λανσάρισμα του μοντέλου αυτό το καλοκαίρι, θα έρθει και το πρώτο 100% ηλεκτρικό Ford Puma, το Puma Gen-E.

Σου έλλειψε ήδη το Puma ST; Δες το εδώ: