Το νέο Ford Puma έφτασε στην Ελλάδα και το γνωρίζουμε σε μια πρώτη γνωριμία εντός Αττικής.
Η ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση στην Ευρώπη για μοντέλα B-Crossovers οδήγησε την Ford να επεκτείνει τη γκάμα που προσφέρει στην κατηγορία. Ο λόγος για το Puma, το οποίο έρχεται με όνομα από το παρελθόν για να προστεθεί πλάι στο γνωστό EcoSport από το οποίο όμως διαφοροποιείται σημαντικά. Άλλωστε το τελευταίο ήταν ένα μοντέλο εκτός Ευρώπης το οποίο προσαρμόστηκε στις απαιτήσεις μας ενώ το Puma δημιουργήθηκε κατευθείαν για τις αγορές μας.
Εμφάνιση που κεντρίζει
Η εικόνα του Ford Puma είναι σαφέστατα από τα δυνατά του χαρτιά είτε μιλάμε για την έκδοση Titanium είτε για τη σπορτίφ ST Line X. Η δεύτερη διαφοροποιείται προσφέροντας ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης και σκουρόχρωμες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών. Το εμπρόσθιο τμήμα με τη μεγάλη μάσκα και τα αμυγδαλωτά φωτιστικά σώματα θυμίζει baby Macan, ενώ κατά μήκος η εικόνα έχει στοιχεία από κουπέ φόρμες.
Αν και το Puma χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με το Fiesta, οι αριθμοί έχουν διαφοροποιηθεί αισθητά. Το μεταξόνιο των 2.588 χλστ. είναι 9,5 εκ. μακρύτερο, το εμπρός μετατρόχιο 5,9 εκ. φαρδύτερο και το πίσω 5,5 εκ φαρδύτερο. Το μήκος αγγίζει τα 4.186 χλστ. (+14,6 εκ.), το πλάτος τα 1.805 χλστ. (+71 εκ.) και το ύψος τα 1.537 χλστ. (+54 εκ.).
Γνώριμο το εσωτερικό, από το Fiesta στο Puma
Σε αντίθεση με την εξωτερική εικόνα, η καμπίνα προέρχεται αυτούσια από το Fiesta. Έτσι το Ford Puma διαθέτει τη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος ψυχαγωγίας 8 ιντσών, όμορφους στρογγυλούς διακόπτες του κλιματισμού αλλά και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3 ιντσών. Ο τελευταίος δεν είναι τόσο εντυπωσιακός όσο περιμένεις όμως. Σε κάθε περίπτωση αλλάζει χρώμα και ελαφρώς τα σχέδια, ανάλογα με το πρόγραμμα λειτουργίας που επιλέγει να κινείται ο οδηγός (Normal, Sport, Eco, Trail, Slippery).
Τα υλικά, όπως και στο Fiesta, είναι από τα καλύτερα που υπάρχουν στην κατηγορία. Το ίδιο το φινίρισμα και η συναρμογή. Υπάρχει θήκη για το smartphone και μάλιστα με ασύρματη φόρτιση, ποτηροθήκες αλλά και αρκετά μεγάλες θήκες στις πόρτες.
Οι χώροι για τους επιβάτες δεν είναι το δυνατό στοιχείο του Ford Puma. Σε σχέση με τις άλλες προτάσεις της κατηγορίας, οι πίσω επιβάτες δε θα νιώσουν το ίδιο άνετα, τόσο στα πόδια όσο και το κεφάλι τους. Είναι βέβαια και αυτή η σπορ σχεδίαση του μοντέλου που περιορίζει τις εσωτερικές διαστάσεις. Το μεγάλο ατού είναι αναμφίβολα ο χώρος των αποσκευών που προσφέρει χωρητικότητα 402 λίτρα. Επιπρόσθετα υπάρχει και το MegaBox. Ο λόγος για μία καταπακτή 80 λίτρων κάτω από το χώρο, εκεί δηλαδή που περιμένεις τη ρεζέρβα, που διαθέτει ανθεκτικό υλικό και τάπα αποστράγγισης. Έτσι μπορεί κανείς να φορτώσει σε αυτόν οτιδήποτε βρώμικο και μη (γίνεται μέχρι και μπαρ με πάγο για αναψυκτικά) και στη συνέχεια να τον πλύνει δίχως πρόβλημα.
Οδηγώντας το Ford Puma
Κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης καταφέραμε να οδηγήσουμε και τα δύο προσφερόμενα μοτέρ. Ο γνωστός μας 3κύλινδρος 1000άρης EcoBoost έγινε Hybrid EcoBoost. Απέκτησε δηλαδή έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης. Το αυτοκίνητο δεν κινείται αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση, αλλά ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει πρόσθετη υποστήριξη στον κινητήρα βενζίνης, όταν χρειάζεται και υπάρχει η δυνατότητα. Έτσι αυξάνεται η αυτονομία του αυτοκινήτου και περιορίζονται τα επίπεδα των εκπομπών ρύπων CO2 (έως και 96 γρ./χλμ. κατά NEDC & έως 124 γρ./χλμ. κατά WLTP).
Η ισχύς στην ηπιότερη έκδοση αγγίζει τους 125 ίππους και η ροπή τα 210 Nm. Η ισχυρότερη αποδίδει 155 ίππους και 220 Nm ροπής. Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει (για την ώρα) μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο, τυπικό Ford με σφιχτές αλλά σχετικά μεγάλες διαδρομές. Στα τέλη της άνοιξης αναμένουμε και την προσθήκη ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, διπλού συμπλέκτη.
Το σύνολο είναι σαφέστατα θετικό καθώς το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ δίνει έξτρα ώθηση στην εκκίνηση και στις χαμηλές στροφές, βοηθώντας έτσι και την κατανάλωση καυσίμου. Στη συνέχεια αναλαμβάνει δράση το τούρμπο. Προφανώς η έκδοση των 155 ίππων προσφέρει το κάτι παραπάνω στις επιδόσεις, αλλά και η έκδοση των 125 ίππων δεν θα αφήσει κάποιον ιδιαίτερα παραπονεμένο.
Φυσικά το στήσιμο και η γενικότερη οδική συμπεριφορά είναι τυπική Ford. Το Puma είναι αρκετά ευχάριστο και παιχνιδιάρικο στο δρόμο, προσφέροντας στον οδηγό μία ενδιαφέρουσα οδηγική εμπειρία. Σύμμαχος το πολύ καλό πλαίσιο, όπως και στο Fiesta, αλλά και το καλό σε πληροφόρηση τιμόνι.
Εκδόσεις – Εξοπλισμός – Τιμές
Το Ford Puma προσφέρεται στις εκδόσεις Titanium και ST Line X. Αμφότερες είναι πολύ καλά εξοπλισμένες καθώς προσφέρουν όλο το πακέτο άνεσης και ασφάλειας (δείτε εδώ τον εξοπλισμό των εκδόσεων). Στα θετικά που πρέπει να σταθούμε είναι το FordPass Connect. Αυτό γίνεται ακόμα πιο ισχυρό όταν συνδυάζεται με την εφαρμογή FordPass στο κινητό τηλέφωνο, παρέχοντάς πρόσβαση σε μια σειρά από δυνατότητες. Ο οδηγός μπορεί να ελέγξει αν το αυτοκίνητο είναι κλειδωμένο ή να αφήσει κάποιον να μπει στο αυτοκίνητο όταν αυτός δεν είναι εκεί, να βάλει εμπρός τον κινητήρα για να ξεπαγώσει το παρμπρίζ (μόνο με αυτόματο κιβώτιο), να παρακολουθήσει τη στάθμη καυσίμου, τα χιλιόμετρα και την πίεση των ελαστικών και να εντοπίζει εύκολα το αυτοκίνητο στον χάρτη.
Οι τιμές του νέου Ford Puma
- 1.0 125ps Titanium: 20.097 ευρώ
- 1.0 125ps ST Line X: 24.254 ευρώ
- 1.0 155ps Titanium: 22.681 ευρώ
- 1.0 155ps ST Line X: 25.793 ευρώ