Είναι από τις φορές που πιάνεις τον εαυτό σου να αναρωτιέται: SUV και Sport γίνεται; H Ford Performance έκανε το θαύμα! Αυτό είναι το Ford Puma ST!

Αυτό είναι το νέο Ford Puma ST με ισχύ 200 ίππων και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα. Το γνωρίζαμε ότι έρχεται και δε θα πω ψέματα, το περιμέναμε κιόλας! Κι αυτό γιατί επισήμως πλέον μιλάμε για το πρώτο hot B-SUV και μάλιστα εφοδιασμένο με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό! Πριν μερικά χρόνια θα έτρωγες καρπαζιά και μόνο που θα σκεφτόσουν κάτι αντίστοιχο…

Είναι ένα ψηλό Fiesta ST

Το Puma είναι ένα ψηλό Fiesta για πολλούς (αν και στην πράξη είναι πολλά παραπάνω), οπότε ναι, το Puma ST είναι ένα ψηλό Fiesta ST. Περίπου. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνώριμος 1.500άρης EcoBoost με απόδοση 200 ίππους. Η μέγιστη ισχύς είναι διαθέσιμη στις 6.000 σαλ. και η μέγιστη ροπή, η οποία έχει αυξηθεί στα 320 Nm, μεταξύ 2.500 και 3.500 σ.α.λ. Η επιτάχυνση 0-100 km/h γίνεται σε 6,7 δευτερόλεπτα και γενικότερα παίρνεις επιδόσεις που δε βρίσκεις σε αντίστοιχου μεγέθους SUV. Το ζουμί της υπόθεσης όμως είναι στο μοναδικό για την κατηγορία διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD). Μιλάμε για ένα παραδοσιακό μηχανικό μπλοκέ διαφορικό της Quaife, το οποίο περιλαμβάνεται στο προαιρετικό πακέτο Performance Pack. Το ίδιο πακέτο περιλαμβάνει και σύστημα Launch Control.

Ford Puma STΤαυτόχρονα το «καυτό» Puma ST έχει ανάρτηση με πατενταρισμένα ελατήρια ανακατανομής πλευρικών φορτίων, ειδικές ρυθμίσεις στον ημιάκαμπτο πίσω άξονα, στις αντιστρεπτικές δοκούς και στα αμορτισέρ. Η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης είναι κατά 25% ταχύτερη και τα φρένα κατά 17% μεγαλύτερα από εκείνα του βασικού Puma. Και βεβαίως πατά σε κορυφαία ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S, με ζάντες 19 ιντσών. Το σύστημα διεύθυνσης στο Puma ST έχει λόγο υποπολλαπλασιασμού 11.4:1. Αυτό σημαίνει ότι είναι σχεδόν 25% ταχύτερο από εκείνο του βασικού Puma, ενώ έχει αναβαθμισμένο ακραξονίο με μικρότερο βραχίονα τιμονιού και ταχύτερη κρεμαγιέρα. Βελτιωμένα είναι και τα φρένα, τα οποία έχουν αυξημένη διάμετρο εμπρός δίσκων κατά 17% συγκριτικά με το στάνταρ Puma, φτάνοντας στα 325 mm. Πίσω υπάρχουν δίσκοι των 271 mm.

Επιλέξιμα προφίλ οδήγησης ακόμη και χρήση σε πίστα

Τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης αποτελούν το κλειδί για την ευελιξία που παρέχει το νέο Puma ST. Αυτά περιλαμβάνουν και ένα πρόγραμμα Track, το οποίο «αλλάζει» το αυτοκίνητο για μέγιστη οδηγική απόλαυση. Στην επιλογή Normal, όλες οι ρυθμίζουν ταιριάζουν σε καθημερινές μετακινήσεις, ενώ στο Eco αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα και η απόκριση του γκαζιού για τη μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.

Στην επιλογή Sport, αποκτά πιο επιθετική χαρτογράφηση του κινητήρα και πιο άμεσο πεντάλ γκαζιού, ενώ αλλάζουν και οι ρυθμίσεις του τιμονιού περνώντας περισσότερη πληροφόρηση στον οδηγό. Ταυτόχρονα ανοίγει μια βαλβίδα στην εξάτμιση και δίνει μια σπορ χροιά στην εξάτμιση. Στο πρόγραμμα Track, όλα τα χαρακτηριστικά είναι στις πιο σπορ ρυθμίσεις τους και συγχρόνως απενεργοποιείται το σύστημα πρόσφυσης. Το ESC δεν απενεργοποιείται, ωστόσο γίνεται πιο «χαλαρό» επιτρέποντας ακόμη και πλαγιολισθήσεις στο όριο. Αν ο οδηγός το επιθυμεί μπορεί να απενεργοποιήσει το ESC χειροκίνητα.

VIDEO: Δείτε τη δοκιμή του Ford Puma ST Line X

Η εμφάνιση του Puma ST

Οπτικά, η σχεδίαση του Ford Puma ST συνδυάζει ένα splitter της Ford Performance στον εμπρός προφυλακτήρα. Αυτό αυξάνει την αεροδυναμική πίεση κατά περίπου 80% με στόχο την επίτευξη καλύτερης σταθερότητας. Στο πίσω μέρος υπάρχει μεγαλύτερη αεροτομή οροφής αλλά και ένας διαχύτης στον πίσω προφυλακτήρα. Οι άνω και κάτω γρίλιες στο εμπρός μέρος είναι σχεδιασμένες με γνώμονα την παροχή βελτιωμένης ψύξης στον κινητήρα.

Το Puma ST πατά σε στάνταρ ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών με δύο επιλογές ως προς το φινίρισμά τους (Magnetite ή με μηχανουργικό μεταλλικό φινίρισμα). Τα χρώματα περιλαμβάνουν γνώριμες αποχρώσεις και το νέο πράσινο “Mean Green” που διατίθεται αποκλειστικά στο ST. Το γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα σε οροφή, μάσκα, πλευρικά ένθετα, καθρέπτες και αεροτομή είναι στάνταρ εξοπλισμός.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα λογότυπα ST, αλλά και ένα φωτιζόμενο σήμα από τους καθρέπτες στο δρόμο όταν ο οδηγός ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο. Τα καθίσματα είναι της Recaro με ανάγλυφο το λογότυπο ST και επένδυση Miko Dinamica. Ο χώρος αποσκευών συνεχίζει να είναι ο καλύτερος στην κατηγορία με 456 λίτρα και το καινοτόμο MegaBox με έξτρα αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων κάτω από το δάπεδο.

Φωτογραφίες