Η Volkswagen παρουσίασε επισήμως το ID.4, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV μοντέλο της και πρακτικά ένα αυτοκίνητο που αναμένεται να τραβήξει περισσότερους πελάτες προς την πλευρά της ηλεκτροκίνησης!
Είναι από εκείνες τις στιγμές που κοιτάζοντας το Volkswagen ID.4 νιώθεις κάτι διαφορετικό. Λες και τα αυτοκίνητα που βλέπαμε στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας είναι μέρος της πραγματικότητας μας. Για την ακρίβεια, έτσι είναι όμως. Αυτό το αεροδυναμικό «σμιλευμένο από τον άνεμο» (όπως λέει και η VW) μοντέλο, δεν είναι ένα πρωτότυπο αλλά το τελικό αυτοκίνητο. Θα το δούμε σύντομα να κυκλοφορεί στους δρόμους και μάλιστα στη δημοφιλέστερη κατηγορία παγκοσμίως!
Και εδώ ακριβώς κρύβεται αυτή η τεράστια “μαγκιά” της Volkswagen. Το ID.4 θα κυκλοφορήσει σε Ευρώπη, Κίνα και Αμερική, στα compact SUV. Τη δημοφιλέστερη κατηγορία και την πιο επιτυχημένη ως προς τα νούμερα των πωλήσεων. Θα είναι στην πράξη ο ηλεκτρικός ξάδελφος του Tiguan. Θα έχει όμως καλύτερους χώρους, καλύτερες επιδόσεις, χαμηλότερο κόστος μετακίνησης και βεβαίως μηδενικούς ρύπους. Η Volkswagen δηλώνει πως το ID.4 θα προσφέρει αυτονομία έως 520 χλμ. Ναι, θα μπορείς να κάνεις ακόμη και το Θεσσαλονίκη-Αθήνα χωρίς στάση για φόρτιση! Τουλάχιστον αυτό λένε οι αριθμοί.
Τι είναι όμως το ID.4;
Μετά το ID.3, το ID.4 είναι το δεύτερο μοντέλο που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) και το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της μάρκας. Κατασκευάζεται σε ένα κλιματικά ουδέτερο εργοστάσιο και εκλύει μηδενικούς ρύπους κατά τη κίνησή του. Θα παράγεται και θα πωλείται στην Ευρώπη, την Κίνα και την Αμερική και αποτελεί ένα ορόσημο στη στρατηγική ανάπτυξης της Volkswagen.
Χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο στον πίσω άξονα, και τροφοδοτεί τους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων μίας μόνο σχέσης. Αποδίδει ισχύ 204 ίππων και ροπή 310 Nm (άμεσα διαθέσιμη από στάση). Μπορεί να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Μέσα στο 2021 θα έρθει και μια ισχυρότερη έκδοση αλλά και σύστημα τετρακίνησης.
Το ID.4 έχει μια μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 77kWh, η οποία ζυγίζει 493 κιλά. Προσφέρει αυτονομία έως 520 χλμ., ενώ διαθέτει και τεχνολογία ανάκτηση ενέργειας. Αυτό στην πράξη αποθηκεύει την ενέργεια που χάνετε κατά το φρενάρισμα και ταυτόχρονα κάνει τον ηλεκτροκινητήρα να λειτουργεί ως γεννήτρια στο ρολάρισμα, φορτίζοντας ελαφρώς τη μπαταρία. Οδηγικά αυτό σημαίνει ότι όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, το αυτοκίνητο κόβει ταχύτητα, καθιστώντας την οδήγηση εντός πόλης δυνατή και χωρίς τη χρήση του πεντάλ του φρένου. Βέβαια τα υδραυλικά φρένα των τροχών είναι διαθέσιμα για όταν απαιτείται ισχυρότερο φρενάρισμα.
Το ID.4 έχει σχεδίαση από το μέλλον
Πρώτα καθίστε και δείτε μια ταινία επιστημονικής φαντασίας. Μετά κοιτάξτε προσεκτικά αυτές τις φωτογραφίες! Το βλέπετε κι εσείς; Δε θα μπορούσε το Volkswagen ID.4 να είναι μέσα σε ένα σενάριο ταινίας με θέμα το κοντινό μέλλον; Κι όμως, σε λίγο καιρό κάποιοι θα το βλέπουν στο parking του σπιτιού τους. Εμείς με τα μπαλκόνια ίσως αργήσουμε λίγο, λόγω των γνωστών θεμάτων με τους δημόσιους φορτιστές. Αλλά δεν είναι μακριά…
Σχεδιαστικά είναι ένα άκρως φουτουριστικό μοντέλο, αεροδυναμικό στο μέγιστο δυνατό με τη σημερινή τεχνολογία. Μιλάμε για SUV, μην ξεχνιόμαστε, αυτοκίνητα που μέχρι πριν κάποια χρόνια ήταν τετράγωνα κουτιά με αεροδυναμική περιπτέρου. Το ID.4 έχει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd μόλις 0,28. Τιμή που βρίσκεις σε ένα Prius και αυτό είναι μεγάλη υπόθεση! Με μήκος στα 4,58 μέτρα έχει σχεδίαση που παραπέμπει σε φυσιολογικό αυτοκίνητο ή καλύτερα σε φυσιολογικό SUV. Μόνο που είναι πιο στρογγυλεμένο από οτιδήποτε σε αυτή την κατηγορία. Και αυτή τη φουτιριστική εικόνα υποστηρίζουν τα φανταστικά φώτα του. Ένα ζεύγος διαδραστικών προβολέων IQ. Light LED matrix εμπρός και αντίστοιχα τρισδιάστατα φώτα LED πίσω με δυναμικά φλας και φώτα φρένων σε σχήμα X.
Η ευρυχωρία σε άλλο επίπεδο
Χάρη στους κοντούς πρόβολους και το μακρύ μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, το εσωτερικό του Volkswagen ID.4 είναι τόσο ευρύχωρο όσο ένα SUV μεγαλύτερης κατηγορίας. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 543 λίτρων, ωστόσο η μεγαλύτερη αίσθηση ευρυχωρίας γίνεται αντιληπτή στην καμπίνα. Και εδώ είναι που το ID.4 δείχνει ακόμη πιο εντυπωσιακό από ότι εξωτερικά.
Το ταμπλό δεν διαθέτει πουθενά φυσικά κουμπιά και διακόπτες. Ο οδηγός βλέπει τις πιο σημαντικές πληροφορίες σε μια οθόνη 10 ή 12 ιντσών που μπορεί να ελεγχθεί από το τιμόνι. Ναι, ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων, αλλά πιο μίνιμαλ που “αιωρείται” πίσω από τι τιμόνι. Στο ταμπλό υπάρχει μια οθόνη αφής για το σύστημα πλοήγησης, τις λειτουργίες τηλεφώνου, τα πολυμέσα, τα συστήματα υποβοήθησης και τις γενικές ρυθμίσεις του οχήματος. Ωστόσο, ο οδηγός μπορεί να κάνει τα περισσότερα πράγματα απλά μιλώντας στο αυτοκίνητο, ξεκινώντας με τη φράση “Hello ID”.
Συστήματα ασφάλειας
Πέρα από τα τυπικά στο κομμάτι της ασφάλειας, το ID.4 εξοπλίζεται και με το νέο κεντρικό αερόσακο μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων. Αυτός προστατεύει σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, αφού φουσκώνει ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό ώστε τα σώματα τους να μη συγκρουστούν μεταξύ τους. Πολύ σημαντικά ωστόσο είναι και τα συστήματα υποστήριξης. Το στάνταρ ID. Light λειτουργεί ως στενή λωρίδα φωτός κάτω από το παρμπρίζ. Υποστηρίζει τον οδηγό σε διάφορες καταστάσεις, όπως στροφή ή φρενάρισμα, δημιουργώντας διαισθητικά εφέ φωτισμού. Μια οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας προβάλλει κατευθυντικά βέλη και άλλες οθόνες στο παρμπρίζ, έτσι ώστε να συνδυάζονται με το περιβάλλον του οχήματος.
Υπηρεσίες We Connect Start συνδέουν το όχημα με το smartphone του κατόχου και την υποδομή κυκλοφορίας, παρέχοντας υπηρεσίες πλοήγησης, δεδομένα κίνησης και ενημερώσεις κοντινών σταθμών φόρτισης. Το στάνταρ σύστημα ελέγχου απόστασης Park Distance διαθέτει σύστημα αυτόματης πέδησης κατά τους ελιγμούς. Διατίθενται, μεταξύ άλλων, σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, Autonomous Emergency Braking Front Assist, συμπεριλαμβανομένης υποστήριξης για αντίθετα ερχόμενο όχημα, καθώς και Adaptive Cruise Control (ACC) με «Stop & go» λειτουργία. Το Emergency Assist θα σταματήσει με ασφάλεια το ID.4 εάν ο οδηγός δεν είναι πλέον σε θέση να ελέγξει το όχημα.
Λανσάρισμα αρχικά σε 2 εκδόσεις
Το Volkswagen ID.4 λανσάρεται στις ευρωπαϊκές αγορές αρχικά με δύο μοντέλα περιορισμένης παραγωγής και πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Αυτά είναι τα ID.4 1ST και ID.4 1ST Max. Το ID.4 1ST πατάει σε τροχούς 20 ιντσών, έχει το πακέτο Exterior Style με χρωματιστά πίσω παράθυρα, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, διζωνικό Climatronic, θερμαινόμενο παρμπρίζ και σύστημα πλοήγησης Discover Pro. Το ID.4 1ST Max διαθέτει σχεδόν ολόκληρο το πακέτο εξοπλισμού. Περιλαμβάνει προβολείς LED matrix, τρισδιάστατα φώτα LED και ζάντες 21 ιντσών. Οι λωρίδες ανάμεσα στους προβολείς και οι λαβές στις πόρτες είναι φωτιζόμενες, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, πανοραμική γυάλινη οροφή, ακουστικό γυαλί που μειώνει τους εξωτερικούς θορύβους, Climatronic 3 ζωνών και ηλεκτρική πίσω πόρτα. Τα συστήματα ελέγχου περιλαμβάνουν επιπρόσθετα head-up επαυξημένης πραγματικότητας, οθόνη 12 ιντσών, διεπαφή κινητού τηλεφώνου Comfort, Travel Assist, Side Assist και Emergency Assist.
Τα ID.4 1ST και ID.4 1ST Max θα είναι περιορισμένης παραγωγής, στις συνολικά 27.000 μονάδες. Μόλις εξαντληθούν, θα ακολουθήσουν οι τυπικές εκδόσεις παραγωγής, που συνδυάζουν τις πιο δημοφιλείς επιλογές, σε πακέτα. Το νέο Volkswagen ID.4 θα κατασκευάζεται στη Γερμανία.
Φωτογραφίες
Δείτε ακόμη:
Το Volkswagen ID.3 διαθέσιμο στην Ελλάδα (τιμές)