Η Honda αποκάλυψε τις λεπτομέρειες για την ευρωπαϊκή εκδοχή του νέου Civic το οποίο και έρχεται από το φθινόπωρο αποκλειστικά ως υβριδικό e:HEV.

Το Honda Civic μπαίνει στην 11η του γενιά και ήδη γνωρίζουμε ότι το μοντέλο αλλάζει ριζικά. Τώρα η μάρκα σηκώνει το σεντόνι από την ευρωπαϊκή του έκδοση, η οποία είναι αποκλειστικά υβριδική και με ισχύ 186 ίππων. Το πανευρωπαϊκό λανσάρισμα του Civic e:HEV όπως είναι ολόκληρη η ονομασία του είναι προγραμματισμένο για το φθινόπωρο του 2022, σε τιμές άγνωστες για την ώρα.

Σχεδιαστικά βεβαίως το νέο Civic παραμένει στο γνώριμο fastback σχήμα ή για να το θέσουμε αλλιώς ένα επιμηκυμένο hatchback. Ωστόσο, έχει χαμηλότερο καπό κατά 25mm δίνοντας ένα πιο δυναμικό σχήμα, μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες και κυρίως κατά 35mm μεγαλύτερο μεταξόνιο προς όφελος των εσωτερικών χώρων. Είναι ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για την παγκόσμια αγορά, συνεπώς και η εμφάνιση του προσπαθεί να ταιριάξει σε διαφορετικές κουλτούρες οδηγών σε Ασία, Ευρώπη και Αμερική.

Honda Civic e:HEVΛεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά

Φυσικά και η συνολική σχεδίαση απέχει από την 10η γενιά, ωστόσο είναι μερικές μικρές λεπτομέρειες που παρότι χάνονται στη νέα προσέγγιση είναι εξίσου σημαντικές. Για παράδειγμα έχουν μεγαλώσει τα μετατρόχια και έχουν στενέψει τα τόξα των τροχών, κάνοντας έτσι τα ελαστικά να φαίνονται μεγαλύτερα και κατ’ επέκταση πιο σπορ. Επίσης οι πλευρικοί καθρέπτες πλέον στηρίζονται απευθείας στις εμπρός πόρτες, συμβάλλοντας στη μείωση των περιττών τυφλών σημείων. Ακόμη, για πρώτη φορά σε Civic η πίσω πόρτα κατασκευάζεται από ρητίνη, μειώνοντας δραστικά το βάρος. Συνεπώς και έχουμε ευκολότερο άνοιγμα και κλείσιμο του χώρου φόρτωσης, μαζί με τα συνολικά οφέλη από την ελαφρύτερη κατασκευή. Επιπρόσθετα, οι μεντεσέδες στήριξης έχουν μετακινηθεί προς τα έξω, συνεισφέροντας στην πιο «καθαρή» αισθητική για τη γραμμή οροφής και την πιο κομψή σχεδίαση του πίσω τμήματος.

Στην καμπίνα υιοθετείται μια εντελώς νέα προσέγγιση με πιο λιτές γραμμές. Όπως και στην προηγούμενη γενιά, το ταμπλό είναι χαμηλά προσφέροντας καλή ορατότητα προς τα εμπρός, ενώ η μεταλλική λεπτομέρεια του αεραγωγού σε σχήμα πλέγματος εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό. Ανάλογα με την έκδοση, υπάρχει στο κέντρο μια υψηλής ευκρίνειας οθόνη 10,2 ιντσών για τις ανάγκες του infotainment. Στις πιο απλές εκδόσεις, η οθόνη είναι στις 9 ίντσες.

Υβριδικό σύστημα e:HEV

Η τεχνολογία e:HEV (hybrid electric vehicle) της Honda προσφέρεται ως στάνταρ στο νέο Civic. Εδώ χρησιμοποιείται ένας 2λιτρος κινητήρας που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και συνδυάζεται με μία νέα μπαταρία ιόντων λιθίου με 72 κυψέλες και δύο συμπαγείς ηλεκτροκινητήρες. Συνδυαστικά, το σύστημα αποδίδει ισχύ 184 ίππων και ροπή 315 Nm.

Οι δύο ισχυροί ηλεκτροκινητήρες συνεργάζονται για να παρέχουν την κύρια κινητήρια δύναμη στο αυτοκίνητο νέο Civic, προσφέροντας έτσι μία αίσθηση άμεσης ροπής και ισχυρής επιτάχυνσης. Το σύστημα έχει τη δυνατότητα να εναλλάσσεται απρόσκοπτα μεταξύ των λειτουργιών EV, Hybrid και Engine, χωρίς καμία παρέμβαση από τον οδηγό. Υπάρχουν τέσσερα προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Individual) επηρεάζοντας ανά περίπτωση τον κινητήρα και την απόκριση στο κιβώτιο ταχυτήτων, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Κεντρικό στοιχείο του συστήματος e:HEV είναι το κιβώτιο σταθερής σχέσης, το οποίο έχει σχεδιαστεί για ελαχιστοποίηση των μηχανικών τριβών. Το νέο Civic στοχεύει σε εκπομπές CO2 κάτω από 110 γρ/χλμ και σε κατανάλωση κάτω από 5 l/100km.

Honda Civic e:HEVΤεχνολογίες ασφάλειας και υποστήριξης

Το Civic διαθέτει την εκτεταμένη σουίτα προηγμένων χαρακτηριστικών ασφάλειας και βοηθημάτων οδηγού Honda SENSING. Μία εμπρός ευρυγώνια κάμερα 100 μοιρών και η αναβαθμισμένη τεχνολογία αναγνώρισης βελτιώνουν την ικανότητα του Civic να εντοπίζει πεζούς, διαγραμμίσεις και όρια του δρόμου και άλλα οχήματα όπως μοτοσυκλέτες και ποδήλατα. Για πρώτη φορά υπάρχουν και αισθητήρες sonar (τέσσερις μπροστά και τέσσερις πίσω), ενώ εκτός από τα βελτιωμένα Collision Mitigation Braking System, Lane Keep Assist και i-ACC, την υποστήριξη του οδηγού ενισχύουν τα συστήματα Low Speed Braking Control, Blind Spot Information, Cross Traffic Monitor και Traffic Jam Assist.

Συνολικά το μοντέλο διαθέτει 11 αερόσακους, μεταξύ των οποίων πλευρικοί για τα πίσω καθίσματα, αερόσακοι γονάτων για τα εμπρός καθίσματα και ένας εμπρός κεντρικός αερόσακος που εμποδίζει τον οδηγό να πέσει πάνω στο συνοδηγό σε μία πλευρική σύγκρουση.