Πρώτη γνωριμία με το νέο Honda Civic

4 Απριλίου 2012 |


Η Honda μας λέει πως το ολοκαίνουριο 2012 Civic έχει σχεδίαση εμπνευσμένη από ένα σύγχρονο αεροπλάνο. Για να το διαπιστώσουμε, οδηγούμε το νέο Civic μέχρι το στρατιωτικό αεροδρόμιο στην Τανάγρα και κάνουμε από μόνοι μας τη σύγκριση!

Μοιάζει λοιπόν το Honda Civic με το Mirage 2000 που είδαμε στην αεροπορική βάση της Τανάγρας; Όχι. Σίγουρα όχι! Δεν έχει φτερά, ούτε πολυβόλα και πυραύλους, δεν έχει έναν τεράστιο κινητήρα που βγάζει φωτιά από πίσω και φυσικά δεν πετάει! Εντάξει, παραδεχόμαστε ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, ειδικά όταν πρόκειται να μπεις στο μυαλό Ιαπώνων σχεδιαστών. Σύμφωνα με τη Honda όμως, πηγή έμπνευσης αποτέλεσε ένα “σύγχρονο αεροπλάνο” στο οποίο η άτρακτος και τα φτερά ενσωματώνονται με στόχο την αεροδυναμική απόδοση, τον αθόρυβο χαρακτήρα και την άνεση. Ανάλογες επιρροές υπάρχουν και στη σχεδίαση του εσωτερικού με τον οδηγό να περιβάλλεται από ένα κόκπιτ που σχηματίζει νοητά το ταμπλό, η κεντρική κονσόλα και η πόρτα. Ωστόσο, η σχέση του νέου Civic με οτιδήποτε ιπτάμενο σταματά κάπου εδώ!

Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά Civic, το νέο μοντέλο δείχνει σίγουρα πιο σύγχρονο όχι όμως και το ίδιο ριζοσπαστικό. Ναι, είναι όμορφο κατά την άποψή μας, με αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία που δίνουν έναν διαφορετικό χαρακτήρα σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας. Λεπτομέρειες όπως η ρέουσα γραμμή που ξεκινά από εμπρός και διατρέχει το προφίλ, τα φώτα LED στον εμπρός προφυλακτήρα αλλά και τα προεξέχοντα -στο ρόλο της αεροτομής- πίσω φώτα. Δυστυχώς παραμένει το ενοχλητικό για τον οδηγό διαιρούμενο πίσω παρμπρίζ, αλλά με βελτιωμένη ορατότητα προς τα πίσω. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, το νέο Civic δείχνει και είναι μεγαλύτερο, αφού το μήκος του αυξήθηκε κατά 45 mm φτάνοντας τα 4,3 μ. Αντίστοιχα είναι φαρδύτερο κατά 10 mm και χαμηλότερο κατά 20 mm, ενώ μειώθηκε το μεταξόνιο κατά 40 mm. Η περίοδος εξέλιξης του νέου Civic διήρκεσε τέσσερα χρόνια, ενώ σχεδόν όλα τα εξαρτήματα του είναι καινούργια ή σημαντικά αναβαθμισμένα.

Το κόκπιτ ενός μαχητικού αεροσκάφους (μαζί με αυτό ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου) αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία του εσωτερικού και αυτή τη φορά οι σχεδιαστές φαίνεται να πέτυχαν καλύτερο αποτέλεσμα σε σύγκριση με τη σχεδίαση του αμαξώματος. Ο οδηγός αισθάνεται ότι το αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο γύρω από αυτόν, έχει την αίσθηση του ελέγχου και ταυτόχρονα τα πάντα είναι προσβάσιμα εύκολα και γρήγορα. Η φουτουριστική εικόνα του προηγούμενου Civic μεταφέρθηκε και στο νέο μοντέλο, διατηρώντας τα δύο επίπεδα στον πίνακα οργάνων. Στο επάνω τμήμα, εκτός του ψηφιακού ταχύμετρου και άλλων ενδείξεων, προστέθηκε και μια έγχρωμη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών που η Honda ονομάζει i-MID (intelligent Multi-Information Display). Η συνολική ποιότητα κατασκευής δείχνει αρκετά βελτιωμένη, το τιμόνι είναι μικρό, κάθετα τοποθετημένο και με εξαιρετικής αφής δερμάτινη επένδυση, ενώ η συνολική θέση οδήγησης είναι άνετη και αρκετά προσαρμόσιμη. Αυτό που ίσως έχει τη μεγαλύτερη σημασία ωστόσο, είναι η έμφαση που δόθηκε στον τομέα της ηχομόνωσης και το αντιλαμβάνεται κανείς από τα πρώτα κιόλας μέτρα οδήγησης του αυτοκινήτου. Επιπλέον η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου κάτω από τα εμπρός καθίσματα (όπως στο Jazz) επιτρέπει τη χρήση των “μαγικών καθισμάτων” της Honda (στα πρότυπα του Jazz πάλι) για πλήρη διαμόρφωση των πίσω θέσεων προς όφελος της ευελιξίας.

Περνώντας στην καρδιά του νέου Civic, συναντούμε τους γνωστούς κινητήρες βενζίνης οι οποίοι εξακολουθούν να απαρνούνται την τεχνολογία της υπετροφοδότησης. Έτσι, βασικός κινητήρας παραμένει ο 1,4 lt. με 100 ps και 127 Nm ροπής, ενώ η δεύτερη επιλογή είναι ο 1,8 lt. με 142 ps και 174 Nm. Ωστόσο, έχουν βελτιωθεί στα σημεία για ακόμη μεγαλύτερη οικονομία και οικολογία, ενώ έχει προστεθεί και το ECO Assist που πρωτοείδαμε στα Insight, CR-Z και Jazz Hybrid. Προσοχή, δεν αναφερόμαστε σε υβριδικό σύστημα υποβοήθησης, αλλά μια τεχνολογία που βελτιστοποιεί την απόδοση καυσίμου και παρέχει συμβουλές (μέσω πράσινου ή μπλε φωτισμού στον πίνακα οργάνων) για επίτευξη οικονομίας σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης. Το παρών δίνει και το σύστημα Idle Stop που σβήνει αυτόματα τον κινητήρα κατά τη στάση του οχήματος.
Διαθέσιμος είναι και ένας πετρελαιοκινητήρας 2,2 lt. με 150 ps και 350 Nm ροπής, ο οποίος ωστόσο παραμένει απαγορευτικός λόγω κυβισμού για την Ελλάδα του 2012. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με 6τάχυτο κιβώτιο, ενώ ο 1,8 lt. μπορεί να συνδυαστεί και με αυτόματο 5 σχέσεων με paddle shifts.

Εμείς κατά την πρώτη σύντομη οδηγική γνωριμία είχαμε στη διάθεσή μας ένα Civic 1,4 lt. το οποίο μας άφησε ανάμεικτες εντυπώσεις. Ποιοτικό και αρκετά στιβαρό, αθόρυβο και αρκετά άνετο για τη μέση οικογένεια, ταξιδεύει με ασφάλεια προσφέροντας ταυτόχρονα την απαραίτητη hi-tech νότα που ζητά ο καθένας μας από τα στοιχεία του εξοπλισμού. Θετικό στοιχείο αποτελεί το πλήρως ανανεωμένο πίσω σύστημα ανάρτησης, το οποίο διατηρώντας τη βασική διάταξη ημιάκαμπτου άξονα, διαθέτει πολλαπλού τύπου δοκούς και υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ (αντί για ελαστικά) για πιο μαλακή απόσβεση και μείωση θορύβου από το δρόμο. Εμπρός παραμένουν τα δοκιμασμένα γόνατα ΜακΦέρσον. Μοναδικό ίσως αρνητικό στοιχείο αποτελεί ο 1.400άρης κινητήρας, ο οποίος με τους 100 ίππους είναι λίγος για να προσφέρει την οποιαδήποτε σβελτάδα, τόσο στο επαρχιακό οδικό δίκτυο αλλά κυρίως στον αυτοκινητόδρομο. Ωστόσο, είναι αρκετά οικονομικός και θα ικανοποιήσει τον οδηγό που ζητά ένα σύγχρονο και ποιοτικό αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του. Σίγουρα η χρήση μιας υπερτροφοδοτούμενης μονάδας -ακόμη και της ίδιας ιπποδύναμης- θα βελτίωνε σημαντικά τα χαρακτηριστικά του νέου Civic. Μάλιστα, όπως μας ανακοίνωσαν οι υπεύθυνοι της Honda, το turbo θα επιστρέψει στη μάρκα το 2013, ωστόσο δε διευκρινίστηκε αν αυτό θα περιλαμβάνει ολόκληρη γκάμα ή έναν κινητήρα επιδόσεων π.χ. για το νέο Type-R.

Το νέο Honda Civic διατίθεται στην Ελληνική αγορά σε επίπεδα εξοπλισμού Comfort, Sport και Executive. Οι αρχικές εκδόσεις Comfort περιλαμβάνουν στάνταρ 8 αερόσακους, σύστημα ευστάθειας VSA, Hill Start Assist, φώτα ημέρας LED εμπρός, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, οθόνη i-MID, αυτόματο κλιματισμό και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες συμπεριλαμβανομένου θύρας USB και χειριστηρίων ηχοσυστήματος στο τιμόνι. Οι ακριβότερες εκδόσεις διαθέτουν επιπλέον στοιχεία όπως συναγερμός, δερμάτινο τιμόνι, πεντάλ αλουμινίου, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, cruise control ή adaptive cruise control, ηλεκτρικά ανακλινόμενους καθρέπτες, αισθητήρες φωτός και βροχής, κάμερα οπισθοπορείας, smart entry & start (χωρίς κλειδί) κ.λ.π.

Οι τιμές του νέου Civic είναι χαμηλότερες σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Πιο συγκεκριμένα η αρχική έκδοση 1,4 Comfort κοστίζει 16.800 ευρώ, ενώ η 1,4 Sport τιμάται στα 17.950 ευρώ. Οι εκδόσεις με κινητήρα 1,8 lt. διαμορφώνονται από τις 20.200 ευρώ, ενώ η μοναδική πετρελαιοκίνητη έκδοση 2,2 Executive κοστίζει 34.800 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

1.4 i-VTEC
Κυβισμός: 1.339 cc
Ισχύς (PS/rpm): 100/6000
Ροπή (Nm/rpm): 127/4800
0-100 km/h: 13,4 sec
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 129 g/km
Βάρος: 1181 kg

1.8 i-VTEC
Κυβισμός: 1.798 cc
Ισχύς (PS/rpm): 142/6500
Ροπή (Nm/rpm): 174/4300
0-100 km/h: 9,1 sec
Τελική ταχύτητα: 215 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 137 g/km
Βάρος: 1205 kg

2.2 i-DTEC
Κυβισμός: 2.199 cc
Ισχύς (PS/rpm): 150/4000
Ροπή (Nm/rpm): 350/2000
0-100 km/h: 8,5 sec
Τελική ταχύτητα: 217 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 110 g/km
Βάρος: 1363 kg

Διαβάστε ακόμη:


Το νέο Honda Civic στο WTCC