16 Νοεμβρίου 2011 |
Μπορεί οι σχεδιαστικές αλλαγές στο πρόσφατα ανανεωμένο MINI να είναι ορατές με… το μικροσκόπιο, αυτό όμως που έχει σημασία και ενδιαφέρει τους περισσότερους είναι οι επιπλέον 9 ίπποι του turbo κινητήρα στην έκδοση Cooper S, η οποία πλέον έρχεται με 184 ίππους.
Το δημοφιλές MINI Cooper S συνεχίζει δυναμικά την πορεία του, παραμένοντας πιστό στις αξίες του Σερ Άλεξ Ισιγόνη. Ταυτόχρονα συνεχίζει να εξιτάρει σχεδόν τους πάντες, αφού εκτός από τη στιλάτη σιλουέτα του και την υψηλή του ποιότητα αποτελεί ένα από τα πιο «καυτά» μικρά τόσο σε επίπεδο επιδόσεων όσο και σε fun to drive χαρακτήρα. Μικρές διαστάσεις, συμπαγές αμάξωμα, ισχυρός κινητήρας και ένα τιμόνι που σπανίζει σε αυτοκίνητο παραγωγής συνθέτουν τη συνταγή της επιτυχίας, την οποία δεν την αλλάζεις με τίποτα! Οι άνθρωποι της εταιρίας ωστόσο, θεώρησαν απαραίτητο να προχωρήσουν σε πινελιές ανανέωσης, διακριτικές ευτυχώς και πολύ συγκεκριμένες, με μοναδικό στόχο την περαιτέρω βελτίωση του ΜΙΝΙ. Ταυτόχρονα, η γκάμα κινητήρων όλων των εκδόσεων εκσυγχρονίστηκε στα πρότυπα του Euro 5.
Εξωτερικά, το ανανεωμένο Cooper S έχει ελαφρώς ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, με τον εμπρός να έχει νέους αεραγωγούς ψύξης των φρένων στο κάτω μέρος. Ακόμη ανασχεδιασμένο είναι το εσωτερικό των πίσω φώτων, υιοθετώντας φώτα στοπ τεχνολογίας LED. Νέα είναι τα σχέδια ζαντών αλουμινίου και ανανεωμένη η χρωματική παλέτα, ενώ προαιρετικά τα εμπρός φώτα xenon μπορούν να έχουν μαύρης απόχρωσης εσωτερικό (όπως στο μοντέλο της δοκιμής). Αλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό και έχουν να κάνουν με τις μαύρες επενδύσεις οροφής και piano black απόχρωσης λεπτομέρειες στο ταμπλό. Για λόγους εργονομίας μεταφέρθηκε και ο διακόπτης έντασης του ηχοσυστήματος στο χώρο εντός του ταχύμετρου.
Η ουσία βέβαια βρίσκεται κάτω από το φουσκωμένο καπό του Cooper S, όπου ο άμεσου ψεκασμού turbo κινητήρας έχει βελτιωθεί αποδίδοντας πλέον 184 ίππους (από 175), με τη ροπή των 240 Nm να αγγίζει στιγμιαία τα 260 Nm σε λειτουργία overboost. Ταυτόχρονα, βελτιωμένη εμφανίζεται η μέση κατανάλωση στα 5,8 lt/100km (μείωση κατά 0,4 lt) και οι εκπομπές ρύπων CO2 στα 136 gr/lm (μείωση κατά 13gr). Οι βελτιώσεις αυτές είναι αποτέλεσμα του συνδυασμού της τουρμπίνας Twin-Scroll και του άμεσου ψεκασμού με μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων (τεχνολογία BMW Valvetronic) που καταργεί την πεταλούδα γκαζιού και βελτιστοποιεί παράλληλα την απόκριση του γκαζιού. Καλύτερες είναι και οι επιδόσεις με την επιτάχυνση 0-100 km/h να γίνεται σε 7,0 sec (αντί για 7,9) και την τελική ταχύτητα να φτάσει στα 228 km/h.
Στην πράξη βέβαια τα νούμερα δεν έχουν σημασία. Το Cooper S κερδίζει τον οδηγό του από τα πρώτα κιόλας μέτρα, ενώ η σχέση τους γίνεται πιο ισχυρή μόλις οι ρυθμοί ανεβούν και οι στροφές πλησιάσουν. Τα πλήρως απενεργοποιούμενα ηλεκτρονικά (TCS & VDC) βοηθούν τον έμπειρο να κινηθεί εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τις δυνατότητες του πλαισίου και, γιατί όχι, να διορθώσει με το «κοφτερό» τιμόνι εφόσον χρειαστεί. Άλλωστε το Cooper S σχεδιάστηκε για μέγιστη απόλαυση και είναι σε θέση να προτοποθετηθεί σε μια στροφή με τα τέσσερα εφόσον το επιλέξει ο οδηγός. Κάπου εδώ προσθέστε και το soundtrack της διπλής εξάτμισης με τα σκασίματα στο άφημα του γκαζιού που θυμίζουν φρεσκοψημένο ποπ-κορν, κι έχετε ένα σύνολο που αν μη τι άλλο είναι ερωτεύσιμο!
Εντάξει, μπορεί η τιμή των 25.950 ευρώ να ακούγεται ελαφρώς τσιμπημένη και μπορεί να αγγίξει τις 30.000 ευρώ με έξτρα εξοπλισμό όπως το -κατά την άποψή μας απαραίτητο- πακέτο Chili, τη sport ανάρτηση, το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό κ.λ.π. Πιστέψτε μας όμως… το αξίζει!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.598 cc
Ισχύς (PS/rpm): 184/5.500
Ροπή (Nm/rpm): 240/1.700-4.500
0-100 km/h: 7,0 sec
Τελική ταχύτητα: 228 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,8 lt/100
Εκπομπές CO2: 136 g/km
Βάρος: 1.215 kg
Διαβάστε ακόμη:
John Cooper Works Pack για όλα τα MINI
MINI Coupe με 23.400 ευρώ
Οδηγούμε το ΜΙΝΙ Countryman Sooper S All4