27 Μαρτίου 2012 |
Πώς μπορείς να κάνεις ένα «καυτό» μικρό ακόμη καλύτερο; Του δίνεις περισσότερη ισχύ και το εξοπλίζεις με ένα ηλεκτρονικό διαφορικό για να τη μεταφέρει καλύτερα στο δρόμο. Νέες ζάντες, νέοι προφυλακτήρες, του κοτσάρεις και ένα λογότυπο «Evo» πίσω και τελείωσες. Ή μήπως όχι;
Όχι, όχι και πάλι όχι! Η εξέλιξη της Abarth από το Grande Punto στο Punto Evo δεν είναι σε καμία περίπτωση τόσο απλή. Κι αυτό γιατί έχουμε να κάνουμε κατά ένα μεγάλο ποσοστό με ένα τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο, τουλάχιστον όσον αφορά στη σχεδίαση και στα μηχανικά του μέρη. Ας τα πάρουμε όμως όλα από την αρχή.
Μετά το λανσάρισμα του Fiat Punto Evo -προ διετίας- (το οποίο προσφάτως άλλαξε και ανανεώθηκε σε σκέτο Punto), ακολούθησε στα τέλη του 2010 και η ανάλογη Abarth εκδοχή του. Όπως λοιπόν ήταν αναμενόμενο οι ομοιότητες ήταν περισσότερες με το απλό Fiat Punto Evo παρά με το προηγούμενης γενιάς Grande Punto Abarth.
Το πλήρως ανανεωμένο Abarth “Evo” έχει το προσεγμένο και ποιοτικό εσωτερικό του απλού Fiat, μοιράζεται την ίδια σχεδίαση εξωτερικά και φυσικά υιοθετεί τον νέο κινητήρα 1,4 λίτρων τεχνολογίας MultiAir. Αυτό που έκανε επιπλέον η Abarth ήταν να βελτιώσει εκ νέου τον βενζινοκινητήρα και να τοποθετήσει μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή της Garett, ώστε αυτός από τους 135 ίππους να φτάσει τους 165 και να τοποθετήσει το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό TΤC (Torque Transfer Control), κάτι που απουσίαζε εντελώς από το Grande Punto ακόμη και στην ισχυρή έκδοση esseesse των 180 ίππων.
Ωστόσο, εκεί που το Abarth Punto Evo εντυπωσιάζει ακόμη περισσότερο είναι το κομμάτι της σχεδίασης. Τα αυξημένα μετατρόχρια σε σχέση με το απλό Punto φέρνουν τις πανέμορφες 17άρες ζάντες στα άκρα, ενώ οι προφυλακτήρες έχουν σχεδιαστεί ώστε να προσφέρουν από τη μια ένα μυώδες παρουσιαστικό και από την άλλη να εξασφαλίζουν την απαραίτητη ροή αέρα στον κινητήρα αλλά και στα μεγάλα φρένα της Brembo, πάντα με το μέγιστο αεροδυναμικό όφελος. Η χαμηλωμένη και σκληρότερη ανάρτηση, τα «φουσκωμένα» φτερά, τα πλευρικά μαρσπιέ, ο μεγάλος πίσω διαχύτης και η διπλή χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης ολοκληρώνουν μια εικόνα που δείχνει ακόμη πιο εντυπωσιακή σε συνδυασμό με τα αγωνιστικά αυτοκόλλητα της Abarth. Βάλτε και το Racing Grey χρώμα, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, και έχετε ένα αυτοκίνητο… χάρμα οφθαλμών!
Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η αλλαγή στο εσωτερικό, σε σχέση με το προηγούμενο Grande Punto Abarth. Μαλακά υλικά στο ταμπλό, μαύρη γυαλιστερή επένδυση στο κέντρο της κονσόλας, σπορ τριάκτινο τιμόνι και κόκκινες και κίτρινες λεπτομέρειες στις ραφές και τον πίνακα οργάνων, στα χρώματα του λογότυπου της Abarth. Σε όλα αυτά προσθέστε και τα προαιρετικά καθίσματα της Sabelt με ακόμη καλύτερη στήριξη αλλά και ένα κατάλευκο κέλυφος που θυμίζει αγωνιστικό όχημα.
Περνώντας σε ελαφρώς πιο τεχνικές λεπτομέρειες, το Abarth Punto Evo διαθέτει διπλό χαρακτήρα που ελέγχεται από έναν διακόπτη χαμηλά στην κονσόλα. Κάτι σαν το σύστημα D.N.A. της Alfa Romeo με επιλογή Normal και Sport. Στο πρώτο η ισχύς και η ροπή είναι μειωμένη με όφελος την κατανάλωση, ενώ στο Sport οι 165 ίπποι είναι πλήρως μάχιμοι και με το TTC ενεργοποιημένο. Επιπλέον αλλάζει προς το καλύτερο η αίσθηση του τιμονιού, ενώ ένα λαμπάκι στο ταμπλό ειδοποιεί για αλλαγή ταχύτητας πριν τον κόφτη (στα πρότυπα των αγωνιστικών). Στο Normal η ίδια ένδειξη υποδεικνύει τις αλλαγές με σκοπό την οικονομία, ενώ υπάρχει και σύστημα Start&Stop που μειώνει την μέση κατανάλωση έως και 10% σε συνθήκες πόλης.
Καταλήγοντας σε ένα συμπέρασμα, μπορούμε να πούμε ότι το Abarth Punto Evo αποτελεί σίγουρα ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα της κατηγορίας. Με αρχική τιμή τις 20.250* ευρώ δε το λες ακριβό για όλα όσα σου προσφέρει αλλά ούτε και φθηνό σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ενδεικτικά αναφέρω ότι ένα SEAT Ibiza Cupra με 7άρι DSG και 180 ps κοστίζει περίπου 19.400* ευρώ, ένα VW Polo GTI 180 ps περίπου 19.600* ευρώ, ένα Citroen DS3 1,6 THP 156 ps 20.500* ευρώ ή ένα Opel Corsa OPC 192 ps 21.880* ευρώ. Αυτό που προσφέρει το Abarth Punto Evo σε σχέση με τον ανταγωνισμό του δεν έχει να κάνει με την τιμή αγοράς ούτε με τις επιδόσεις του. Δεν έχει να κάνει κατά τη γνώμη μου ούτε με το πόσο γρήγορα μπορεί να πάρει μια στροφή, κάτι που σίγουρα το κάνει πολύ καλά και πολύ γρήγορα. Ένας καλός λόγος που αξίζει να δώσεις τα χρήματα σου για ένα Abarth είναι τα συναισθήματα που σου μεταφέρει, οι λεπτομέρειες που συνδέουν το αυτοκίνητο που οδηγείς με την αγωνιστική ιστορία της μάρκας, το χαμόγελο που σου προκαλεί όταν παρκάρεις κάτω από το σπίτι σου και εξακολουθείς να το κοιτάζεις πριν μπεις μέσα. Είναι ένα αγωνιστικό παζλ συναρμολογημένο για τον σύγχρονο petrolhead, με κομμάτια που φέρουν το καθένα τη δική του ιστορία.
*όλες οι τιμές είναι Φεβρουαρίου και Μαρτίου 2012.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.368 cc
Ισχύς (PS/rpm): 165/5500
Ροπή (Nm/rpm): 250/2.250
0-100 km/h: 7,9 sec
Τελική ταχύτητα: 213 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 142 g/km
Αρχική τιμή Abarth Punto Evo: 20.250 €
Επιπλέον εξοπλισμός:
Αυτοκόλλητα Abarth: 270 €
Καθίσματα Abarth by Sabelt: 1530 €
Ανάρτηση Asseto Corse by Koni: 1.037 €
Abarth esseesse kit (περιλαμβάνει το Asseto Corse by Koni): 3.735 €
Διαβάστε ακόμη:
Καθίσματα Abarth by Sabelt
Οδηγούμε το Grande Punto Abarth esseesse
Τα νέα kit της Abarth