31 Αυγούστου 2011 |
Λένε πως το τετράφυλλο τριφύλλι φέρνει τύχη. Και το πιστεύω, μιας και οδηγώντας την Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde των 235 ίππων νιώθω τυχερός όσο ποτέ! Ολόκληρη η αγωνιστική κληρονομιά της Alfa Romeo, στριμωγμένη μέσα σε ένα λευκό-πράσινο τριγωνικό λογότυπο, κολλημένο στα φτερά αυτής της Giulietta με το βαθύ κόκκινο μεταλλικό χρώμα που το πρώτο πράγμα που μου φέρνει στο μυαλό είναι η 8C Competizione. Το τι θα ακολουθήσει… είναι ένα κοκτέιλ συναισθημάτων με γαρνιτούρα ένδοξων ιστορικών στιγμών και σφηνάκια αδρεναλίνης.
Το τετράφυλλο τριφύλλι (quadrifoglio verde) είναι το έμβλημα των ισχυρότερων Alfa Romeo και στην περίπτωση της Giulietta μας υπενθυμίζει πως κάτω από το καπό βρίσκεται ο κινητήρας 1750 TBi με την ισχύ του αυξημένη στους 235 ίππους. Ένα έμβλημα που η ιστορία του ξεκινά σχεδόν 90 χρόνια πριν, όταν το 1923 ο οδηγός της Alfa Romeo Ugo Sivocci, λίγο πριν το ξεκίνημα του 14ου σιρκουί του Targa Florio, κόλλησε στο φτερό του αυτοκινήτου του ένα τετράφυλλο τριφύλλι για καλή τύχη. Ο οδηγός της RL Targa Florio κέρδισε τον αγώνα και από τότε το quadrifoglio verde εμφανίζεται στα καλύτερα αγωνιστικά μοντέλα της Alfa Romeo, ενώ υπήρχαν περιπτώσεις που το είδαμε και σε μοντέλα παραγωγής. Σήμερα, το τετράφυλλο τριφύλλι σηματοδοτεί τη νέα μορφή των σπορ αυτοκινήτων της μάρκας.
Όχι κι άδικα, καθώς η Giulietta QV αποτελεί ένα άριστο δείγμα της υψηλής τεχνολογίας της μάρκας, όμορφα πακεταρισμένο σε μια ποθητή σιλουέτα με καμπύλες γραμμές και δυναμικό χαρακτήρα. Μια ιταλίδα που –όπως είχα γράψει και παλιότερα– είναι ικανή να αγγίξει τα συναισθήματα του οδηγού, έτσι όπως λίγα αυτοκίνητα σήμερα μπορούν. Σχεδόν χωρίς καμία αλλαγή στην αψεγάδιαστη εμφάνιση της Giulietta, η QV διαφοροποιείται από τους στάνταρ προβολείς bi-xenon, τις τετραπίστονες δαγκάνες φρένων της Brembo, τις πανέμορφες 18άρες ζάντες και τις δύο απολήξεις της εξάτμισης. Το προαιρετικό Sport πακέτο των υπόλοιπων Giulietta είναι στάνταρ στην QV και περιλαμβάνει στοιχεία όπως τιμόνι με δέρμα-σουέντ και κόκκινες ραφές, σπορ χαμηλωμένη ανάρτηση, πεντάλ αλουμινίου, χρωμιωμένα καλύμματα καθρεπτών, σκουρόχρωμους προβολείς, πλευρικά σπόιλερ και μαύρες εσωτερικές επενδύσεις σε οροφή και κολώνες. Και φυσικά είναι τα τριγωνικά εμβλήματα του τετράφυλλου τριφυλλιού στα εμπρός φτερά που κάνουν την παρουσία της ακόμη πιο ξεχωριστή! Δεν ξέρω αν θα προτιμούσα μια διαφορετική εμφάνιση από αυτή, μια ακόμη πιο σπορ εικόνα με νέους προφυλακτήρες και μεγάλες αεροτομές, φοβούμενος πως το αποτέλεσμα θα χαλούσε στο μάτι. Όχι, η έκδοση QV δε χρειάζεται καμία έξτρα πινελιά. Είναι τέλεια έτσι!
Προσεγμένο στη λεπτομέρεια είναι και το εσωτερικό, χωρίς αλλαγές από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Μοναδική προσθήκη η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων που στην επιλογή Dynamic, από το σύστημα DNA της Giulietta, προβάλλει γραφικά με την πίεση του turbo. Ο ήχος του κινητήρα που φτάνει στα αυτιά είναι σίγουρα όμως διαφορετικός, πιο μπάσος και σε προκαλεί να πατήσεις το πόδι στο πάτωμα. Εκεί είναι οι που οι 235 ίπποι αναλαμβάνουν δράση κάνοντας το αυτοκίνητο αυτό που λέμε «hot hatch». Σε συνδυασμό με τα 340 Nm ροπής στις 1.900 σ.α.λ., η κορυφαία Giulietta QV προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,8 sec. Μοναδική παραφωνία στο όλο σύνολο αποτελεί όμως το ελαφρύ τιμόνι στη Normal επιλογή του διακόπτη DNA, άνετο ωστόσο στην καθημερινότητα. Από την άλλη, επιλέγοντας το πρόγραμμα Dynamic η ηλεκτρική υποβοήθηση μειώνεται και σαφώς τα πράγματα καλυτερεύουν, το σύστημα ευστάθειας VDC γίνεται λιγότερο ευαίσθητο και εμπλέκεται το ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2. Εδώ είναι που η Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde δικαιώνει την ονομασία της και την παρουσία του θρυλικού λογότυπου στα φτερά της. Εκρηκτική στο πάτημα του γκαζιού, ουδέτερη με ελαφρώς υποστροφικές τάσεις στο ελληνικό οδόστρωμα, σκληρή (λόγω ανάρτησης) μα απόλυτη. Δεν πρόκειται για rally replica ούτε για ένα καθαρόαιμο όχημα πυρός σε ορεινές «ειδικές», όμως θα ταξιδέψει ταχύτατα, θα προσπεράσει εν ριπή οφθαλμού και σίγουρα θα προσφέρει χαμόγελα οδηγικής ευχαρίστησης.
Ταυτόχρονα παραμένει κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 2-λιτρων μοντέλων μαζί με ότι αυτό συνεπάγεται σε ασφάλιση, τέλη κυκλοφορίας κ.λ.π., ενώ παραμένει ανταγωνίσιμη από πλευράς τιμής. Με 31.200 ευρώ είναι 600 ευρώ ακριβότερη από ένα 5θυρο Golf GTI, 1.110 ευρώ ακριβότερη από ένα Leon Cupra R των 265 ίππων και κατά 2.000 ευρώ φθηνότερη από ένα Renault Megane RS των 250 ίππων. Αυτοί είναι και οι βασικότεροι ανταγωνιστές της Giulietta QV (με λιγότερο το «πολεμικό» Megane), μοντέλα το ίδιο γρήγορα ή ταχύτερα, που ωστόσο υστερούν στη δημιουργία συναισθημάτων σε σύγκριση με την Alfa.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.742 cc
Ισχύς (PS/rpm): 235/5.500
Ροπή (Nm/rpm): 300/4.500 (Normal) – 340/1.900 (Dynamic)
0-100 km/h: 6,8 sec
Τελική ταχύτητα: 242 km/h
Μέση κατανάλωση: 7,6lt/100
Εκπομπές CO2: 177 g/km
Βάρος: 1395 kg
Διαβάστε ακόμη:
Alfa Romeo Giulietta: Έρωτας, πάθος & τεχνολογία
Διαμορφώστε τη δική σας Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde