1 Ιουλίου 2010
Για πολλούς αποτελεί έναν ακόμη αντίπαλο του θρυλικού MINI, ενώ για άλλους είναι μια ενδιαφέρουσα και στιλάτη πρόταση στην κατηγορία των «γρήγορων μικρών». Όπως και να έχει, το Citroen DS3 είναι ξεχωριστό τόσο εμφανισιακά όσο και οδηγικά.
Προσωπικά, από την πρώτη στιγμή που η Citroen ανακοίνωσε τη δημιουργία της σειράς DS, περίμενα εν αγωνία να δω από κοντά και να οδηγήσω ένα τέτοιο μοντέλο. Η αρχή έγινε ίσως με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, καθώς το αυτοκίνητο που μας παραχώρησε η Citroen ήταν η κορυφαία έκδοση του DS3, με τον turbo κινητήρα 1,6 λίτρων και ισχύ 156 ίππων. Αυτό που κάνει το DS3 ξεχωριστό είναι το δυναμικό του στιλ, η ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητά και το σπορτίφ DNA του, στοιχεία που γίνονται αντιληπτά με την πρώτη ματιά. Χαρακτηριστικά είναι τα εμπρός κάθετα φώτα LED στον προφυλακτήρα αλλά και η μεσαία πλευρική κολόνα που θυμίζει πτερύγιο καρχαρία. Η οροφή, η οποία είναι σε διαφορετική απόχρωση από το υπόλοιπο αμάξωμα (μαζί με τους καθρέπτες) μοιάζει να αιωρείται επάνω από τα παράθυρα, κάτι στο οποίο συμβάλλουν οι εμπρός μαύρες κολόνες του παρμπρίζ. Αν μπορούσαμε ωστόσο να αλλάξουμε κάτι στην εξωτερική εικόνα, αυτό θα ήταν σίγουρα ο τρόπος λειτουργίας των LED. Την ημέρα είναι μόνιμα αναμμένα (και ίσως λίγο πιο έντονα από τα αντίστοιχα των Audi), ενώ απενεργοποιούνται τελείως μόλις ανάψουν τα φώτα θέσης. Λεπτομέρειες θα μου πείτε…
Αυτό που κάνει το DS3 ακόμη πιο ξεχωριστό είναι η δυνατότητα διαμόρφωσης του σύμφωνα με το προσωπικό γούστο του καθενός. Η οροφή διατίθεται σε 4 αποχρώσεις, διαφορετικές από το χρώμα του υπόλοιπου αμαξώματος (Μαύρο Onyx, Λευκό Opale, Μπλε Botticelli ή Κόκκινο Carmen), ενώ τα καλύμματα των καθρεφτών και τα μαρσπιέ μπορούν να είναι στο χρώμα της οροφής, στο χρώμα του αμαξώματος ή επενδυμένα με αλουμίνιο. Αντίστοιχα, επιλογές διαμόρφωσης υπάρχουν και για τις ζάντες οι οποίες είναι σε λευκό, μαύρο ή κλασικό ασημί χρώμα. Μια σειρά από γραφικών στην οροφή δίνουν την τελική πινελιά στην εξωτερική διαμόρφωση του αυτοκινήτου.
Ενδιαφέρουσα είναι και η εικόνα στο εσωτερικό του μοντέλου. Ποιοτικά υλικά στα πρότυπα του μεγαλύτερου C5, μπάκετ καθίσματα, μεταλλικά πεντάλ και flat bottom τιμόνι είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που ενισχύουν τον ξεχωριστό χαρακτήρα του DS3. Η θέση οδήγησης είναι καλή, ενώ ο πίνακας οργάνων προσεγμένος σχεδιαστικά. Η έκδοση της δοκιμής εφοδιαζόταν με αναβαθμισμένο ηχοσύστημα, σύστημα πλοήγησης και μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη υγρών κρυστάλλων, προσφέροντας πλήθος πληροφοριών, απαιτώντας ωστόσο αρκετή εξοικείωση στη χρήση. Οι δυνατότητες διαμόρφωσης είναι κι εδώ άφθονες, με τον αγοραστή να μπορεί να επιλέξει το χρώμα για την εμπρός επιφάνεια του ταμπλό, τον επιλογέα ταχυτήτων, τα πατάκια και τις επενδύσεις των καθισμάτων ακόμη και το χρώμα για το κλειδί.
Η ουσία του πράγματος βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό. Ο 1.600άρης turbo κινητήρας, ο γνωστός της συνεργασίας του group PSA και BMW, αποδίδει 156 ίππους. Συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο -το καλύτερο μέχρι τώρα στη γκάμα των μοντέλων PSA- και εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις για το αμάξωμα των 1.165 κιλών. Ταυτόχρονα, προσφέρει σπορ ήχο σε συνδυασμό με το μπάσο από τη διπλή απόληξη της εξάτμισης, ενώ το διακριτικό σφύριγμα από τον υπερτροφοδότη twin scroll συμπληρώνει το soundtrack.
Οδηγικά το μικρό Citroen καταφέρνει και ενθουσιάζει τον οδηγό του, προσφέροντας εκτός από τις επιδόσεις, μια ολοκληρωμένη σπορ αίσθηση σε συνδυασμό με ένα καλό και γρήγορο σύστημα διεύθυνσης. Η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης ευνοεί την κίνηση σε δρόμους με στροφές και εξασφαλίζει ελάχιστες κλίσεις, ωστόσο στην ελληνική καθημερινότητα είναι μάλλον κουραστική. Η ολισθηρότητα της πλειοψηφίας των δρόμων μας επηρεάζει σημαντικά και τη λειτουργία του συστήματος ESP, το οποίο πολλές φορές δουλεύει υπερωρίες για να επαναφέρει την τάξη ακόμη και στο παραμικρό «πάτα-άσε» ή σε μια απλή εκκίνηση από ένα φανάρι. Υπάρχει βέβαια ο σχετικός διακόπτης ESP OFF, αυξάνοντας την οδηγική αίσθηση με το πίσω μέρος να συμμετέχει στο παιχνίδι.
Αν δεν σας ενδιαφέρουν οι σφιχτές ορεινές διαδρομές όπου θα μπορείτε με άνεση να απολαμβάνεται τις αρετές του 1,6 THP συνόλου, τότε η ατμοσφαιρική εκδοχή των 120 ίππων είναι μια καλή λύση, χωρίς να απαρνείται το σπορτίφ στοιχείο και φυσικά το ίδιο δυναμικό στιλ με τις αμέτρητες δυνατότητες διαμόρφωσης. Φυσικά η χαμηλή τιμή απόκτησης, φέρνει το DS3 αντιμέτωπο με πολλά άξια μοντέλα της αγοράς, όπως η Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir 135 PS/1.4 ΤΒ 155 PS, Seat Ibiza Cupra, Honda CR-Z και βεβαίως το MINI Cooper.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1598 cc
Ισχύς (PS/rpm): 156/6000
Ροπή (Nm/rpm): 240/1400
0-100 km/h: 7,3 sec
Τελική ταχύτητα: 214 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,7 lt/100 km*
Εκπομπές CO2: 155 g/km
Βάρος: 1165 kg
Tιμή Citroen DS3 1.6 THP Sport Chic: 20.495 €**
* Τιμή κατασκευαστή. Στην πράξη η μέση κατανάλωση μας έδειξε τιμές κοντά στα 9,5 lt/100 km.
**Η τιμή είναι σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο Ιουλίου 2010 της Citroen Ελλάς με ΦΠΑ 23%.
Διαβάστε ακόμη:
Διαμορφώστε το δικό σας Citroen DS3
Οδηγούμε το Citroen C4 1.6 THP 150 PS