Γεννημένο και βαφτισμένο στην “πράσινη κόλαση” του Nürburgring, το Corsa OPC Nürburgring Edition φέρνει την εξέλιξη του κορυφαίου μικρού Opel ένα βήμα παραπέρα. Ταξιδεύουμε στη Γερμανία, γνωρίζουμε από κοντά την ειδική αυτή έκδοση και φυσικά δεν αντιστεκόμαστε στον πειρασμό για μια γρήγορη βόλτα στο Nürburgring Nordschleife.
Όταν το όνομα μιας πίστας συνοδεύει αυτό ενός αυτοκινήτου, τότε κάτι διαφορετικό συμβαίνει. Πόσο μάλλον όταν αυτή η πίστα είναι η δυσκολότερη και μεγαλύτερη στον πλανήτη, με 73 απαιτητικές στροφές και το παρατσούκλι “πράσινη κόλαση”! Η Opel, της οποίας η έδρα βρίσκεται σχεδόν 1 ώρα μακριά από το Nürburgring, για μια ακόμη φορά χρησιμοποιεί αυτή την ονομασία για ένα μοντέλο της (το προηγούμενο ήταν το Astra OPC Nürburgring Edition που λανσαρίστηκε το 2008). Έτσι λοιπόν πήρε το Corsa OPC, το καλύτερο μοντέλο του Opel Performance Center μέχρι σήμερα, και το εξέλιξε εκ νέου στα 20,8 km του Nürburgring Nordschleife (το Corsa OPC, όπως και όλα τα μοντέλα OPC υποβάλλονται σε ένα πρόγραμμα δοκιμών 10.000 km στο Nürburgring). Αυτή τη φορά με στόχο να το κάνει ακόμη καλύτερο, ακόμη ταχύτερο και ακόμη πιο “fun to drive”.
Η συνταγή είναι απλή και πετυχαίνει πάντα: αυξημένη ισχύς και βελτιωμένο πλαίσιο. Αρχικά ο turbo κινητήρας 1,6 lt δέχθηκε μικρές αλλαγές με την ισχύ να σκαρφαλώνει στους 210 ίππους (από 192) και η ροπή του βασικού κινητήρα (230 Nm) να φτάνει πλέον στα 250 (280 Nm σε overboost). Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στη νέα ρύθμιση του υπερσυμπιεστή, το σύστημα εξαγωγής με μειωμένη πίεση επιστροφής καυσαερίων, τη βελτιστοποίηση για χρήση καυσίμου 100 οκτανίων και το ανάλογα τροποποιημένο σύστημα διαχείρισης κινητήρα. Το Corsa OPC Nürburgring Edition προσφέρει ειδική ισχύς 131,4 hp/λίτρο, τιμή κορυφαία για την κατηγορία.
Το πλαίσιο με τη σειρά του έχει δεχθεί νέο σετάρισμα, με την τοποθέτηση νέων αμορτισέρ αερίου της Bilstein, νέων ελατηρίων χαμηλώματος (-20 mm εμπρός/πίσω), αλλά και νέου συστήματος εμπρός φρένων Brembo. Το τελευταίο αποτελείται από τετραπίστονες δαγκάνες και εφοδιάζεται με ειδικά τακάκια υψηλής απόδοσης τα οποία προσφέρουν 10% μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής σε σχέση με του απλού Corsa OPC. Παράλληλα οι δαγκάνες είναι ελαφρύτερες κατά 30%. Το πλεονέκτημα των φρένων Brembo είναι ο βελτιωμένος εξαερισμός και η ψύξη σε συνθήκες μέγιστου φορτίου.
Τη σημαντικότερη, ωστόσο, προσθήκη στην έκδοση Nürburgring αποτελεί το μηχανικό, πολύδισκο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στους εμπρός τροχούς, το οποίο βελτιώνει την πρόσφυση όταν υπάρχουν π.χ., υψηλές πλευρικές δυνάμεις σε συνδυασμό με επιτάχυνση, ή αλλαγές στην ποιότητα του οδοστρώματος, ενώ φυσικά είναι ιδανικό για οδήγηση σε πίστα. Συμπληρωματικά, τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας (TC, ESP) έχουν επαναρυθμιστεί σύμφωνα με τις ιδιότητες του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης και ο συνδυασμός των δύο πετυχαίνει μέγιστη ευστάθεια ακόμα και σε οριακές καταστάσεις. Τέλος, βελτιώθηκε και το σύστημα διεύθυνσης με αναβαθμίσεις ως προς την ακρίβεια, την παραγωγή ισχύος υποβοήθησης και την απόκριση.
Σχεδιαστικά, το Opel Corsa OPC Nürburgring Edition ξεχωρίζει από την προσθήκη ενός νέου front lip στον εμπρός προφυλακτήρα αλλά και τη νέα διπλή απόληξη εξάτμισης από ανοξείδωτο ατσάλι. Οι τροχοί είναι επίσης νέοι, 18 ιντσών σε ελαστικά 225/35. Την έκδοση πιστοποιούν τα λογότυπα Nürburgring στις πλευρικές κολόνες. Στο εσωτερικό μία ξεχωριστή νότα δίνουν τα διακοσμητικά μαρσπιέ με μαύρο/κόκκινο λογότυπο Nürburgring και η λευκή ραφή στα καθίσματα, στο χειρόφρενο και στην επένδυση του επιλογέα ταχυτήτων. Στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων αναγράφεται το “Nürburgring”, ενώ υπάρχει piano black φινίρισμα στο τιμόνι. Ο “πιστιάρικος” προσανατολισμός της έκδοσης φαίνεται και από το ενσωματωμένο χρονόμετρο στην κεντρική οθόνη του ταμπλό, για να μπορείτε να χρονομετρείτε τους γύρους σας στο Nordschleife ή σε οποιαδήποτε άλλη πίστα του κόσμου. Τέλος, δύο αποκλειστικές εξωτερικές αποχρώσεις υπογραμμίζουν την έκδοση, μια σε πράσινο μήλο “Grasshopper” (φωτογραφίες δοκιμής) και μια σε κόκκινο “Henna”.
Στο ζητούμενο τώρα, που δεν είναι άλλο από τις επιδόσεις, το Corsa OPC Nürburgring Edition επιταχύνει στα 100 km/h σε 6,8 δεύτερα και προσφέρει πολύ καλύτερες ρεπρίζ λόγω της άφθονης ροπής (80-120 km/h με 5η σχέση σε 6,2 δευτερόλεπτα). Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 km/h, ενώ στους τομείς της κατανάλωσης και της οικονομίας οι τιμές είναι 7,6 lt/100km και 178 g CO2/km. Μικρή σημασία έχουν όμως οι τιμές της κατανάλωσης, ειδικά όταν έχεις στα χέρια σου ένα τέτοιο αυτοκίνητο και μια πίστα να ξετυλίγεται εμπρός σου.
Το trcoff.gr ταξίδεψε στη Γερμανία και οδηγήσαμε το Corsa OPC Nürburgring Edition στο δρόμο, ενώ κάναμε με αυτό και κάποιες γρήγορες βόλτες στο θρυλικό Nürburgring Nordschleife. Μετά από 4 ημέρες συμβίωσης μαζί του, διαπιστώσαμε ότι τελικά είναι ένα αυτοκίνητο γεννημένο για οδήγηση σε πίστα ή ορεινές διαδρομές, δικαιολογώντας με τον καλύτερο τρόπο την ονομασία του. Νιώθει άβολα στον αυτοκινητόδρομο λόγω της σκληρής ανάρτησης, ενώ ο μόνος τρόπος για να τηρηθούν τα όρια ταχύτητας είναι το στάνταρ (ευτυχώς) cruise control. Η νέα εξάτμιση βελτιώνει αισθητά το soundtrack της οδήγησης και σε πολλές περιπτώσεις πιάσαμε εαυτούς να οδηγούμε στους λόφους γύρω από το Eifel με το παράθυρο ανοιχτό, παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες. Ταυτόχρονα παραμένει φιλικό στην καθημερινή χρήση και αρκετά οικονομικό αν τηρηθούν οι σωστές αναλογίες γκαζιού. Στην Ελλάδα ωστόσο, οι 18άρες ζάντες και η επαναρυθμισμένη ανάρτηση ίσως μετριάσουν σημαντικά την άνεση, ενώ αποκάλυψη για τον ελληνικό ασφαλτοτάπητα αναμένεται να είναι το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Μείνετε συντονισμένοι στο trcoff.gr για τη δοκιμή του Opel Corsa OPC Nürburgring Edition και επί ελληνικού εδάφους…
Όσον αφορά τώρα στην τιμή του αυτοκινήτου, αυτή είναι αρκετά λογική για τα όσα προστίθενται κάτω από την επιθετική σιλουέτα του. Με τιμή τις 25.880 ευρώ, είναι κατά 4.000 ευρώ ακριβότερο από ένα απλό Corsa OPC, το έξτρα “πακέτο” ωστόσο περιλαμβάνει βελτιωμένη ανάρτηση, μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, φρένα Brembo, νέα εξάτμιση και επιπλέον 18 ίππους. Και όλα αυτά φυσικά μαζί με τα χαρακτηριστικά μιας περιορισμένης σε παραγωγή έκδοσης, καθώς μόλις 500 Nürburgring Edition θα κυκλοφορήσουν. Προλάβετε…
Tags: Nürburgring, Opel, OPC, Driving
Διαβάστε ακόμη:
Οδηγούμε στην Ελλάδα το Opel Corsa OPC Nürburgring Edition [+video]
Opel Astra OPC spotted…
Τεχνικές λεπτομέρειες του 2012 Opel Astra OPC
Η Opel παρουσιάζει το Corsa OPC Nürburgring Edition
1-2 για την Audi στις 24h του Nürburgring
Οδηγούμε ακόμη:
Opel Ampera
Opel Corsa ecoFlex 1.3 CDTi
Οδηγούμε στην πίστα Σερρών το Opel Insignia OPC