Δοκιμή διαρκείας: SEAT Ibiza Cupra | Άγριο σχεδιαστικά

7 Ιουνίου 2010


Το κόκκινο SEAT Ibiza Cupra βρίσκεται στα χέρια μας ήδη μια εβδομάδα τώρα, ανεβάζοντας τη διάθεση και τους παλμούς της καρδιάς στις καθημερινές μας μετακινήσεις.

Οι τελευταίες ημέρες κύλισαν μάλλον υπερβολικά ομαλά. Λίγο οι επαγγελματικές υποχρεώσεις & λίγο ο άστατος καιρός στη βόρεια Ελλάδα, κράτησαν τους 180 ίππους του Cupra “δεμένους” κάτω από το καπό. Αυτό βέβαια μου έδωσε την ευκαιρία να διαπιστώσω την πρακτικότητα και την ευχρηστία του κορυφαίου Ibiza, το οποίο για να μην ξεχνιόμαστε… εφοδιάζεται στάνταρ με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, 7 ταχυτήτων.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, ή καλύτερα από έξω προς τα μέσα. Παρατηρώντας το Ibiza Cupra διαπιστώνει κανείς με την πρώτη ματιά ότι είναι κάτι το διαφορετικό, κάτι το σπορ. Ένας συνδυασμός διχρωμίας ξεκινά από τις ανθρακί 17άρες ζάντες και συνεχίζεται στους μαύρους καθρέπτες, στον μαύρο πίσω διαχύτη και στα φιμέ πίσω κρύσταλλα, ενώ οι διαφορετικοί προφυλακτήρες, σε σχέση με τα πιο αδύναμα Ibiza, κάνουν “μπαμ” από μακριά. Μια μεγάλη εισαγωγή αέρα εμπρός σε συνδυασμό με μικρότερες τρύπες κάτω από τη μάσκα και δύο τεράστια μαύρα τμήματα στις εμπρός γωνίες του προφυλακτήρα, ενισχύονται από επιπλέον δύο αεραγωγούς στον πίσω προφυλακτήρα και μια κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση. Εντυπωσιακό δε συμφωνείτε; Βέβαια, μετά από μια πιο προσεκτική ματιά, διαπιστώνουμε με έκπληξη ότι οι πλευρικοί αεραγωγοί στον προφυλακτήρα εμπρός και πίσω, είναι απλά μαύρα τμήματα χωρίς ίχνος διαμπερούς μέρους και η μεγάλη τραπεζοειδή μπούκα της εξάτμισης κρύβει μέσα της δύο μικρές απολήξεις. Ακόμη κι έτσι όμως, το σύνολο δείχνει και είναι σπορ. Αυτό επιβεβαιώνουν και τα λογότυπα CUPRA, στο εμπρός αριστερό μέρος του προφυλακτήρα και πίσω στο κέντρο της τρίτης πόρτας. Οι οπτικές διαφορές με το Ibiza SportCoupe ολοκληρώνονται με τα μαύρα εμπρός φωτιστικά σώματα.

Το εσωτερικό του Cupra διακρίνεται για τον κατάμαυρο διάκοσμο του. Μαύρα καθίσματα, μαύρα γυαλιστερά τμήματα στο ταμπλό (ηχοσύστημα, κλιματισμός, τιμόνι, βάση κονσόλας) και μαύρες επενδύσεις σε κολόνες και ουρανό. Αντίθεση δημιουργούν τα αλουμινένια πεντάλ, οι λευκές “μπακλαβωτές” ραφές και τα λογότυπα CUPRA στις πλάτες των καθισμάτων, στο τιμόνι και τον πίνακα οργάνων, ο οποίος μάλιστα έχει λευκό φωτισμό σε αντίθεση με κόκκινο των υπόλοιπων εκδόσεων. Ως εδώ καλά. Η θέση οδήγησης είναι άνετη και ψηλά τοποθετημένη, με τα καθίσματα να προσφέρουν πολύ καλή στήριξη, ενώ ενδιαφέρον έχει και το flat bottom τιμόνι. Η εργονομία, η ποιότητα και η σκληρότητα των πλαστικών δε διαφοροποιείται σε τίποτα από τα υπόλοιπα Ibiza, ενώ θα θέλαμε μια τέτοια ισχυρή έκδοση να εφοδιάζεται με δείκτη θερμοκρασίας. Λεπτομέρειες θα μου πείτε…

Την επόμενη εβδομάδα: Κινητήρας και κιβώτιο DSG

Διαβάστε ακόμη:
Δοκιμή διαρκείας: SEAT Ibiza Cupra | Εισαγωγή
Δοκιμή διαρκείας: SEAT Ibiza Cupra | Κιβώτιο DSG
Δοκιμή διαρκείας: SEAT Ibiza Cupra | Οδική συμπεριφορά