Audi Sport quattro concept

6 Σεπτεμβρίου 2013             

Η Audi γιορτάζει τα 30 χρόνια του θρυλικού Sport quattro, του αυτοκινήτου που παρουσιάστηκε το 1983 ώστε να αποτελέσει τη βάση του αγωνιστικού Audi quattro για το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ της δεκαετίας του ’80. Τώρα το όνομα Sport quattro επιστρέφει ως concept car και κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση της Φρανκφούρτης, υιοθετώντας τόσο το σύστημα τετρακίνησης της Audi αλλά τεχνολογία plug-in hybrid που εκτοξεύει την ισχύς στους 700 ίππους!

Όπως ακριβώς και ο προκάτοχός του, το Audi Sport quattro concept σχεδιάστηκε εμπνευσμένο από το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Καμία από τις λεπτομέρειες του δεν έγιναν για εντυπωσιασμό, καθώς όλες λειτουργούν βοηθητικά στα επιμέρους συστήματα, απονέμοντας ταυτόχρονα φόρο τιμής στα quattro μοντέλα του 1980. Οι τελευταίες περιλαμβάνουν τις φλατ πίσω κολόνες αλλά και τα κυκλικά διπλά φωτιστικά εμπρός με τη νέα τεχνολογία Matrix LED της Audi που θα εγκαινιαστεί στο νέας γενιάς Audi A8. Ένα ακόμη στοιχείο που δείχνει το σχεδιαστικό μέλλον των Audi είναι η μεγάλη εμπρός γρίλια, ενώ ακριβώς από κάτω της το Sport quattro concept έχει ένα ανθρακονημάτινο splitter, όπως ακριβώς και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα πίστας. Από το ίδιο υλικό είναι και ο πίσω διαχύτης που εκτείνεται όσο δυνατόν προς το άκρο του αμαξώματος, καθώς και το τμήμα ανάμεσα στα πίσω LED φωτιστικά σώματα, κάτω από μια διακριτική αεροτομή. Ένα επιπρόσθετο ενεργό πίσω σπόιλερ εκτείνεται στις υψηλές ταχύτητες εξασφαλίζοντας την απαραίτητη κάθετη δύναμη.

Εσωτερικά κυριαρχεί αντιστοίχως διάκοσμος εμπνευσμένος από τους αγώνες, ενώ τα ανθρακονήματα συνεχίζουν την παρουσία τους στα εσωτερικά μαρσπιέ, στα χερούλια των θυρών αλλά και στην κατασκευή του ταμπλό. Η σχεδίαση είναι βεβαίως επικεντρωμένη στον οδηγό ο οποίος έχει μπροστά του ψηφιακό πίνακα και head-up display, αλλά και ένα τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών από το οποίο μεταξύ άλλων έχει πρόσβαση και στις 3D ψηφιακές ενδείξεις. Μάλιστα υπάρχει και επιλογή “Race” με κεντρικά τοποθετημένο ταχύμετρο, πληροφορίες για την πίστα και χρονόμετρο. Τα καθίσματα είναι και αυτά εμπνευσμένα από τους αγώνες, με ενισχύσεις στην αναδιπλούμενη πλάτη για έξτρα στιβαρότητα.

Τα καλύτερα ωστόσο τα αφήσαμε για το τέλος. Αναφερόμαστε βεβαίως στο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης με μέγιστη απόδοση 700ps και 800 Nm ροπής! Αυτό αποτελείται από έναν 4.0-λιτρο twin-turbo V8 κινητήρα απόδοσης 560PS και 700 Nm, με σύστημα απενεργοποίησης των 4 κυλίνδρων σε συνθήκες “βόλτας”. Ακριβώς πίσω του και εμπρός από το 8-τάχυτο tiptronic σύστημα μετάδοσης, βρίσκεται ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 110 kW και 400 Nm που αντλεί ενέργεια από μια υδρόψυκτη μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 14.1 kWh. Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κινήσει μόνος του το Audi Sport quattro concept για απόσταση έως 50 km. Εκτός αυτού όμως ο οδηγός έχει στη διάθεση του ακόμη δυο επιλογές κίνησης (εκτός της πλήρως ηλεκτροκίνητης EV), την υβριδική για μέγιστη οικονομία με τους δύο κινητήρες σε συνδυασμό και βεβαίως τη Sport για μέγιστη απόδοση. Στην τελευταία επιλογή το αυτοκίνητο βάρους 1.850 kg (με τη μπαταρία) μπορεί να επιταχύνει στα 100 km/h σε 3,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά ελαφρώς τα 300 km/h.

Η πρεμιέρα του Audi Sport quattro concept θα πραγματοποιηθεί στις 10 Σεπτεμβρίου, δίπλα στο θρυλικό Audi Sport quattro του 1983, στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.

Διαβάστε ακόμη:
BMW Concept M4 Coupe
Volvo Concept Coupe
Ευρωπαϊκή απόβαση για το Subaru WRX Concept
Opel Monza Concept