Η Toyota, πιστή στις οικολογικές της παραδόσεις, προχώρησε στην αναβάθμιση του Yaris HSD. Το μικρό υβριδικό ακολουθεί τη σχεδιαστική ταυτότητα του ανανεωμένου Yaris και βεβαίως ο Γιάννης Στέφου το έχει στα χέρια του για την καθιερωμένη εβδομαδιαία δοκιμή.
Είναι ένα υβριδικό Yaris, το μοναδικό αυτοκίνητο πόλης αυτής της τεχνολογίας και πλέον είναι βελτιωμένο και σίγουρα πιο όμορφο από ποτέ. Μαζί με το λανσάρισμα του ανανεωμένου Toyota Yaris (δείτε το πιο αναλυτικά εδώ), οι Ιάπωνες δε θα μπορούσαν να μην αναβαθμίσουν και την υβριδική έκδοση, η οποία εκτός από τις προφανείς εξωτερικές και εσωτερικές αλλαγές έχει και μια σειρά από τεχνικές βελτιώσεις. Η εικόνα ακολουθεί το στυλ και των βενζινοκίνητων/πετρελαιοκίνητων εκδόσεων, με τις όποιες διαφορές να ξεχωρίζουν με τον μεγεθυντικό φακό. Τα λογότυπα Hybrid στα φτερά και βεβαίως το μπλε σήμα της Toyota στη μάσκα αποτελούν τα πιο ευδιάκριτα διαπιστευτήρια.
Πιο εμφανείς είναι οι αλλαγές στην καμπίνα, όπου εκτός από τον επιλογέα του αποκλειστικά CVT κιβωτίου ξεχωρίζουν το μπλε φόντο στον πίνακα οργάνων από όπου απουσιάζει το στροφόμετρο (στη θέση του υπάρχει όργανο χρήσης ενέργειας), η οθόνη με την προβολή της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος και φυσικά ο κλασικός διακόπτης EV που κάνει το Yaris HSD να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Οι χώροι δεν έχουν αλλάξει καθόλου και παρά τη χρήση των μπαταριών οι ανέσεις είναι εξαιρετικές, όπως άλλωστε και στα υπόλοιπα -πιο συμβατικά- Yaris. Το ανανεωμένο μοντέλο έχει αναβαθμισμένη ποιότητα σε όλους τους τομείς και αυτό είναι ορατό από την πρώτη στιγμή. Τα υλικά είναι πιο προσεγμένα και το φινίρισμα ακόμη καλύτερο, κάνοντας το να εισχωρεί πιο επιθετικά στα χωράφια των ευρωπαϊκών μοντέλων της κατηγορίας.
Το Yaris HSD είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο δε θα χρησιμοποιήσεις για γρήγορη, ούτε καν σβέλτη, οδήγηση…
Οι σημαντικότερες αλλαγές στο Toyota Yaris HSD 2015 δεν είναι ορατές. Υπάρχουν βελτιώσεις στην ακαμψία του πλαισίου, στην ανάρτηση, στην ηχομόνωση αλλά και στο λογισμικό της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου του συστήματος διεύθυνσης. Ο νέος ημιάκαμπτος άξονας υπόσχεται μεγαλύτερη άνεση και καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά, ασχέτως αν το Yaris HSD είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο δε θα χρησιμοποιήσεις για γρήγορη, ούτε καν σβέλτη, οδήγηση. Εδώ συμβάλλει αρνητικά και το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), το οποίο έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για μέγιστη άνεση και οικονομία.
Το υβριδικό σύνολο αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 60kW, με τα δύο σε συνδυασμό να αποδίδουν 100 ίππους. Από πλευράς επιδόσεων, το Yaris HSD γρήγορο δε το λες σε καμία περίπτωση με το 0-100 km/h να απαιτεί 11,8 δευτερόλεπτα και την τελική να φτάνει στα 165 km/h. Αυτό δεν είναι όμως και το ζητούμενο. Σημασία έχει το ότι καταναλώνει μόλις 3,1 lt/100km σε μικτή χρήση και 3,1 lt/100km εντός πόλης (σύμφωνα με μετρήσεις της Toyota) και εκπέμπει 70g CO2/km. Και βεβαίως με το “μαγικό” κουμπάκι EV, το Yaris HSD μεταμορφώνεται σε ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο όχημα για ταχύτητες πόλεως, ικανό να κινηθεί χωρίς σταγόνα βενζίνης για αρκετή ώρα. Και αυτό είναι τέλειο!
Βέβαια όλα τα παραπάνω έχουν και το τίμημα του, αφού το Yaris HSD είναι και το ακριβότερο στη γκάμα του μοντέλου. Με τα βενζινοκίνητα μοντέλα να ξεκινούν από τα 12.400 ευρώ (1.0lt VVT-i 69hp) και τα diesel με τον 1,4lt D-4D 90hp από 14.900 ευρώ, το Hybrid ξεκινά από τις 16.200 ευρώ. Αυτή την περίοδο (και έως τέλος Νοεμβρίου 2015) το Yaris HSD συνοδεύεται από έκπτωση 700 ευρώ -που αυτομάτως διαμορφώνει την τιμή στις 15.500 ευρώ- αλλά και δωρεάν επέκταση εγγύησης της υβριδικής μπαταρίας μέχρι και τα 10 χρόνια. Όσο για τον εξοπλισμό του, η βασική έκδοση Active Hybrid περιλαμβάνει 7 αερόσακους, φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, σύστημα υποβοήθησης σε ανηφόρα, φώτα με λειτουργία “follow me home”, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό αλλά και ηχοσύστημα με MP3, USB και χειριστήρια στο τιμόνι. Οι πιο ακριβές εκδόσεις έχουν ακόμη δερμάτινο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου, κάμερα παρκαρίσματος, αισθητήρες φωτός/βροχής Bluetooth κ.α.
Ολοκληρώνοντας, μπορούμε με σιγουριά να πούμε ότι το υβριδικό Toyota Yaris αξίζει τα λεφτά του. Και θα τα βγάλει όταν χρησιμοποιηθεί σωστά και με συγκεκριμένο σκοπό. Το αν συμφέρει σε σχέση με το πετρελαιοκίνητο μοντέλο, αυτό θα το αποφασίσει ο υποψήφιος αγοραστής με μολύβι και χαρτί, αξιολογώντας τη χρήση που θα κάνει. Σίγουρα πάντως είναι το πιο “πράσινο” Yaris στη γκάμα αλλά… και το πιο αδιάφορο οδηγικά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.497
Ισχύς βενζινοκινητήρα (ίπποι/σ.α.λ.): 73/4.800
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.): 111/3.600-4.400
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (kW): 60
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm): 207
Συνδυαστική ισχύς (ίπποι): 100
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 11,8
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 165
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 3,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 70
Βάρος (κιλά): 1.565
Τιμή έκδοσης δοκιμής
Toyota Yaris Active Plus Hybrid: 17.400* ευρώ
Αρχική τιμή
Toyota Yaris Active Hybrid: 16.200* ευρώ
*Οι τιμές ΔΕΝ περιλαμβάνουν όφελος απόσυρσης και προωθητική ενέργεια Νοεμβρίου ‘15.
Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου | www.trcoff.gr