Ασταμάτητη κυριολεκτικά η Hyundai αποκαλύπτει την κορυφαία έκδοση του νέου i20. Ναι, αυτό είναι το Hyundai i20 N και πρακτικά το νέο μικρό hot-hatch της που θα τα βάλει με το Ford Fiesta ST.
Νέο i20, ανανεωμένα i30 και i30 N, νέο Tuscon, ανανεωμένο Kona και όλα αυτά με εβδομάδες διαφορά! Η Hyundai είναι ασταμάτητη και επιτίθεται πλέον σε όλες τις κατηγορίες. Κυρίες και κύριοι… έχουμε πόλεμο! Και τώρα στη μάχη ρίχνεται και το νέο i20 N, μια μικρή βολίδα εμπνευσμένη από την εμπλοκή της Hyundai στο WRC. Πρακτικά αυτό το μοντέλο είναι ο <2.0lt ανταγωνιστής του εκπληκτικού Ford Fiesta ST των 200ps. Ιδού το Hyundai i20 N, 1600άρι Turbo με 204 ίππους και όλα τα καλούδια μαζί για να τραβήξουν την προσοχή μας!
Μετά τα i30 N λοιπόν (και Veloster N σε κάποιες αγορές), η Hyundai ρίχνει στην αγορά το i20 N. Ένα ικανό αυτοκίνητο ακόμη και για χρήση πίστας, εμπνευσμένο από το i20 WRC rally car και με σχεδίαση που σε κάνει να αναρωτιέσαι: είναι σίγουρα Hyundai;
Η “μαγκιά” της Hyundai
Μπορεί τα SUV να πουλάνε σαν ζεστό ψωμί και να γεμίζουν τους δρόμους σε διάφορα μεγέθη (ακόμα και σε cabrio αν είναι δυνατόν), όμως η εταιρία αγαπά το motorsport και κατ’ επέκταση τους ανθρώπους που αγαπούν το motorsport. Δεν είναι δηλαδή μόνο η συμμετοχή της στα ράλλυ, αλλά το ότι προσφέρει γρήγορα fun-to-drive αυτοκίνητα σε (σχετικά) προσιτή τιμή. Και μετά την επιτυχία του i30 N που “έσπασε τα ταμεία” από το λανσάρισμα του, η γκάμα μεγαλώνει… μικραίνοντας! Θα δούμε και το Kona N κάποια στιγμή στο μέλλον (πιθανά) αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.
Ωστόσο, δε μιλάμε απλά σε ένα δυνατό κινητήρα και κάποιες αισθητικές επεμβάσεις. Το τμήμα “Ν” βάζει υλικά από τα πάνω ράφια και κυρίως βάζει ψυχή στα δημιουργήματα του. Αποδεδειγμένα αυτό με το Hyundai i30 N Performance, το οποίο με το καλημέρα έβαλε τα γυαλιά σε πολλούς. True story!
Δείτε το Hyundai i30 N
Νέο Hyundai i30 N: Όλα τα νέα χαρακτηριστικά
Στο ζουμί τώρα
Το Hyundai i20 N από την πρώτη κιόλας ματιά κάνει αισθητό το ότι πρόκειται για κάτι το διαφορετικό. Την εντυπωσιακή σχεδίαση του απλού i20 ενισχύουν οι πιο δυναμικοί προφυλακτήρες με μεγάλα ανοίγματα, το εμπρός χαμηλό “lip” σπόιλερ και τα πλευρικά μαρσπιέ. Μάλιστα αυτά μπορούν να έχουν και κόκκινη διακόσμηση που θα κάνουν ξεκάθαρες τις διαθέσεις του μοντέλου με το καλημέρα. Στο πίσω μέρος βρίσκουμε την επέκταση των κόκκινων λεπτομερειών να “αγκαλιάζουν” έναν διαχύτη που βρίσκεται εκεί για ουσία και όχι για εντυπωσιασμό. Η οβάλ απόληξη της εξάτμισης και μια αεροτομή οροφής αλά WRC συμπληρώνουν το εξωτερικό πακέτο.
Το i20 N είναι κατά 10 χλστ. πιο χαμηλά στο δρόμο χάρη στις νέες ενισχυμένες αναρτήσεις του και πατά σε 18άρες ζάντες αλουμινίου με ματ γκρι φινίρισμα. Κερασάκι στην τούρτα… οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων με τα λογότυπα “Ν”. Τα διαθέσιμα χρώματα είναι έξι, συμπεριλαμβανομένου αυτού του λαχταριστού Performance Blue που γνωρίσαμε (και αγαπήσαμε) στο i30 N. Μάλιστα εδώ θα μπορεί να υπάρξει και μαύρη οροφή, προαιρετικά.
Εσωτερικά υπάρχουν σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, νέο σπορ τιμόνι με διακόπτες για το N Mode αλλά και μπουτόν εκκίνησης αντίστοιχο με αυτό που συναντούμε πχ σε μια Ferrari. Τα πεντάλ αλουμινίου, η μαύρες επενδύσεις οροφής και ο αποκλειστικού σχεδιασμού σπορ επιλογέας είναι λεπτομέρειες που βρίσκεις μόνο στο μικρό μοντέλο της σειράς Ν. Ωστόσο, μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων που πέρα από τον αποκλειστικό Ν σχεδιασμό έχει και μεταβαλλόμενα LED που ανάβουν όσο ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα προς την κόκκινη περιοχή. Μαζί υπάρχει και ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, για τη μέγιστη εκμετάλλευση της ισχύος του κινητήρα.
204 ίπποι για το Hyundai i20 N
Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας 1.600άρης GDi κινητήρας βενζίνης με Turbo. Αυτός είναι ο πρώτος μιας νέας γενιάς κινητήρων που θα δούμε στα επόμενα μοντέλα της Hyundai και εδώ αποδίδει ισχύ 204 ίππων και 275 Nm ροπής. Ο κινητήρας διαθέτει ένα αποκλειστικό turbo σύστημα που ψύχεται από ένα intercooler και την κυκλοφορία νερού του κινητήρα. Συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με Rev-Matching που έχει ρυθμιστεί ειδικά για το i20 N ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις υψηλές στροφές ανά λεπτό.
Τα καλά νέα όμως βρίσκονται αλλού! Ο λόγος για το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό m-LSD, το οποίο συνδυάζεται το λεγόμενο N Corner Carving Differential και προσφέρει άλλου επιπέδου ικανότητες στις στροφές. Και όπως συμβαίνει σε όλα τα σπορ μοντέλα με μηχανικό μπλοκέ, το i20 N θα μπορεί να στρίβει καλύτερα όταν μπαίνεις πιο δυναμικά σε μια στροφή και με το γκάζι πιο κοντά στο πάτωμα. Αρκεί να μη το φοβηθείς! Το πακέτο συμπληρώνει το σύστημα Launch Control. Στην πράξη το 1.190 κιλών μοντέλο, θα μπορεί να κάνει το 0-100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα, με την τελική να αγγίζει τα 230 km/h.
Και όπως συμβαίνει ήδη στο i30 N, το μικρό αδελφάκι θα έρθει με επιλέξιμα προφίλ οδήγησης που θα μεταβάλλουν βασικά οδηγικά χαρακτηριστικά σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Το λεγόμενο N Grin Control System διαθέτει πέντε επιλογές: Normal, Eco, Sport, N και N Custom. Όλα αυτά επηρεάζουν την απόκριση του κινητήρα, τη χαλαρότητα των συστημάτων πρόσφυσης, την υποβοήθηση στο τιμόνι και φυσικά του ήχου στην εξάτμιση.
Το νέο Hyundai i20 N θα είναι διαθέσιμο από την άνοιξη του 2021.