Εσκεμμένα τα δύο “H” με κεφαλαίο στο Hot Hatch, αφού το IONIQ 5 Ν παρότι ηλεκτρικό έχει specs που άλλα μοντέλα ονειρεύονται, με 650 ίππους, τετρακίνηση και πολλά ακόμη!
Το πρώτο ηλεκτρικό Hyundai N αποκαλύφθηκε και αν μη τι άλλο ανεβάζει τον πήχη και δηλώνει ξεκάθαρα ότι η Hyundai μπορεί να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία των ho-hatch ακόμη και όταν αυτά εξηλεκτριστούν. Πρακτικά το ολοκαίνουριο IONIQ N είναι ένα super-hatch, αφού υιοθετεί μπόλικη τεχνολογία αλλά και δύο πανίσχυρους ηλεκτροκινητήρες που συνδυαστικά παρέχουν ισχύ έως 650 ίππους! Μάλιστα οι 412 από αυτούς μεταφέρονται στους πίσω τροχούς, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μια “tail-happy” οδική συμπεριφορά.
Σχεδιαστικά βεβαίως, το IONIQ 5 N έχει όλες τις λεπτομέρειες που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, συμπεριλαμβανομένου του γνώριμου πλέον Performance Blue χρώματος που βρίσκουμε σε όλα τα Hyundai N μοντέλα. Το IONIQ 5 N διαφοροποιείται από το στάνταρ μοντέλο και στις αναλογίες, αφού είναι συνολικά 20 mm πιο χαμηλό, 50 mm πιο πλατύ στο κάτω μέρος για να φιλοξενεί φαρδύτερα ελαστικά και 80 mm πιο μεγάλο λόγω του πιο εμφανή διαχύτη. Στο πίσω μέρος υπάρχει μια αεροτομή τύπου φτερούγας, μαζί με τον πίσω διαχύτη και την έξοδο αέρα σε πορτοκαλί χρώμα. Εκτός από τις λειτουργικές αεροδυναμικές βελτιώσεις, το ηλεκτρικό Ν έχει σφυρήλατες ζάντες 21 ιντσών.
Το εσωτερικό ενσωματώνει το στιλ της γκάμας N, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου τιμονιού με τους διακόπτες N για τα προφίλ οδήγησης ή τις custom ρυθμίσεις. Υπάρχουν και paddles στα ακροδάχτυλα του οδηγού για την ενεργοποίηση των λειτουργιών N e-shift και N Pedal. Η κεντρική κονσόλα στο IONIQ 5 N έχει επανασχεδιαστεί και προσφέρει στήριξη στις επιγονατίδες και τη κνήμη, κάτι που θα εκτιμηθεί στην γρήγορη οδήγηση ή κατά την επίσκεψη σε μια πίστα. Το ίδιο βεβαίως και τα καθίσματα με ενισχυμένα πλαϊνά. Μάλιστα τα καθίσματα N είναι τοποθετημένα περίπου 20 mm χαμηλότερα σε σχέση με του βασικού μοντέλου.
Η ουσία όμως είναι αλλού
Η λίστα των αποκλειστικών χαρακτηριστικών επιδόσεων του IONIQ 5 N είναι μακριά και περιλαμβάνει κάποιες νέες ορολογίες όπως οι N Battery Preconditioning, N Race, N Pedal, N Brake Regen, N Drift Optimizer, N Torque Distribution, N Launch Control, N Grin Boost, N Active Sound +, N e-shift, N Road Sense και Track SOC.
Αξίζει να σταθούμε στο N Drift Optimizer, μια τεχνολογία που συμβάλλει στη διατήρηση της γωνίας drift, εξισορροπώντας πολλαπλά συστήματα ελέγχου του οχήματος που ανταποκρίνονται σε δεδομένα πραγματικού χρόνου. Η ενσωματωμένη λειτουργία Torque Kick Drift επιτρέπει στον οδηγό να προσομοιώνει τη λειτουργία του συμπλέκτη των πισωκίνητων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για σενάρια που απαιτούν άμεση έναρξη του drift. Αυτό είναι αποτέλεσμα της εξελιγμένης τεχνολογίας ηλεκτρονικού ελέγχου. Και ναι, αν αναρωτιέστε μιλάμε για ηλεκτρικό αυτοκίνητο!
Από την άλλη, το σύστημα κατανομής ροπής N Torque Distribution προσφέρει 11 διαφορετικά σενάρια κατανομής εμπρός και πίσω, ενώ υπάρχει και ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα. Το βελτιωμένο σύστημα PE, η ενισχυμένη ψύξη της μπαταρίας και το N Brake Regen αυξάνουν τις δυνατότητες σε πίστα, ενώ το N Grin Boost συμβάλει στην επίτευξη των μέγιστων ικανοτήτων, έστω και για περιορισμένη διάρκεια. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες στο IONIQ 5 N, ένας πίσω και ένας εμπρός, περιστρέφονται μέχρι τις 21.000 σ.α.λ. αποδίδοντας 478 kW / 650ps με ενεργοποιημένο το N Grin Boost. Υπό κανονικές συνθήκες αποδίδουν συνδυαστικά 609 ίππους, 226ps ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας και 383ps ο πίσω (238/412ps αντίστοιχα με το N Grin Boost). Στην πράξη, το ηλεκτρικό Hyundai N θα κάνει το 0-100 km/h σε 3,4 δευτερόλεπτα (με το boost), ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 260 km/h.
Το IONIQ 5 N φορά τα ισχυρότερα φρένα που τοποθετήθηκαν μέχρι σήμερα σε κάποιο Hyundai, με δίσκους 400 mm εμπρός και τετραπίστονες monobloc δαγκάνες, ενώ πίσω υπάρχουν δίσκοι 360 mm. Τα φρένα αυτά είναι κατασκευασμένα από νέα, ελαφριά υλικά και με βελτιστοποιημένη ροή αέρα για καλύτερη ψύξη. Επιπλέον, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση (regen) που χρησιμοποιείται συνήθως για αυξημένη οικονομία ενέργειας, στο IONIQ 5 N έχει επαναπροσδιοριστεί για να βελτιώσει την απόδοση των φρένων. Έτσι προσφέρει μέγιστη επιβράδυνση 0,6 G (κορυφαία τιμή στην αυτοκινητοβιομηχανία) μόνο μέσω του N Brake Regen και παραμένει ενεργό κατά την επέμβαση του ABS με μέγιστο τα 0,2 G.
Ως εδώ καλά, όμως η πιο ενδιαφέρουσα τεχνολογία στο IONIQ 5 N είναι το N e-shift που μαζί με το N Active Sound+ προσφέρουν μια ρεαλιστική αίσθηση ενός θερμικού σπορ αυτοκινήτου. Έτσι λοιπόν το N e-shift προσομοιώνει αλλαγές ταχυτήτων που ο οδηγός μπορεί να κάνει από τα paddles, ενώ το N Active Sound+ προσφέρει έναν φουτουριστικό ήχο EV διανθισμένο με ηχητικά εφέ ενός κινητήρα βενζίνης. Μάλιστα, το N e-shift προσομοιώνει τη λειτουργία ενός 8-τάχυτου κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT), με αλλαγές ταχυτήτων ελέγχοντας την ροπή του κινητήρα, όπως συμβαίνει για παράδειγμα και στο i30 N DCT. Και το σύστημα με 10 ηχεία (8 εσωτερικά και 2 εξωτερικά) προσφέρει τρεις ξεχωριστές επιλογές ήχου. Η «Ignition» προσομοιώνει τον ήχο των κινητήρων 2.0T των Hyundai N και η «Evolution» δίνει ένα χαρακτηριστικό ήχο υψηλών επιδόσεων εμπνευσμένο από το RN22e. Η «Supersonic» είναι μια μοναδική ιδέα εμπνευσμένη από δικινητήρια μαχητικά αεροσκάφη, με μεταβλητή ένταση ήχου κατά τη διάρκεια των στροφών. Playstation σε τροχούς…; Μπορεί, αλλά παραδεχτείτε το, όλα αυτά ακούγονται πολύ εντυπωσιακά!
Τέλος, στα πρακτικά χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το Hyundai IONIQ 5 N έχει μπαταρία χωρητικότητας 84 kWh και ένα σύστημα που μπορεί να δεχθεί ταχυφόρτιση έως τα 350 kW. Μιλάμε δηλαδή για χρόνους της τάξεως των 18 λεπτών για φόρτιση από το 10 έως το 80%. Όσο δηλαδή διαρκεί ένα διάλειμμα ανάμεσα στα sessions ενός track day!
Η παγκόσμιο πρεμιέρα του IONIQ 5 N πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Goodwood Festival of Speed 2023, στο West Sussex της Αγγλίας.