Η Hyundai αποκάλυψε το IONIQ 5, το πρώτο μοντέλο της αποκλειστικής μάρκας για EV οχήματα, της IONIQ.
Το IONIQ 5 είναι ένα μοντέλο που κατατάσσεται στην SUV κατηγορία και πιο συγκεκριμένα στα πιο δυναμικά CUV. Μάλιστα είναι το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας που θα «πατάει» στην Electric-Global Modular Platform (E-GMP) του Hyundai Motor Group, μια καινοτόμος πλατφόρμα που κατασκευάστηκε αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα.
Το IONIQ 5 έχει μια διακριτική αλλά και ταυτόχρονα πρωτοποριακή σχεδίαση. Έχει έντονες λεπτομέρειες σε γεωμετρικά σχήματα με συστοιχίες φώτων εμπρός εμπνευσμένων από pixel που υποδηλώνουν την ψηφιακή τεχνολογία. Είναι επίσης το πρώτο όχημα της Hyundai που διαθέτει νέο καπό τύπου “clamshell” που καλύπτει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου δημιουργώντας μια πιο «καθαρή» συνολική εμφάνιση. Οι τροχοί διατίθενται στην υπερμεγέθη διάμετρο των 20 ιντσών και αποτελούν τις μεγαλύτερες ζάντες που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε ένα ηλεκτρικό Hyundai.
Στο εσωτερικό, όπως και όλα τα προϊόντα που θα βασιστούν στη νέα E-GMP πλατφόρμα, υπάρχει μια πρωτοφανής διαχείριση του χώρου. Το δάπεδο είναι εντελώς επίπεδο, ενώ τα καθίσματα είναι συρόμενα και αναδιπλούμενα δημιουργώντας πολλαπλές λύσεις για κάθε ανάγκη. Λιτή κα απέριττη είναι η σχεδίαση στο ταμπλό, όπου ξεχωρίζει ένα κάθετο πάνελ με δύο ψηφιακές οθόνες.
Εκδόσεις ισχύος και επιδόσεις
Η γκάμα του μοντέλου περιλαμβάνει μια σειρά από ηλεκτρικά σύνολα που θα ικανοποιήσουν μια ευρεία γκάμα οδηγών. Διαθέσιμες είναι δύο επιλογές μπαταρίας με 58 ή 72,6 kWh και δύο τύποι κίνησης, με ηλεκτροκινητήρα μόνο στους πίσω τροχούς ή με ηλεκτροκινητήρες στον πίσω και τον εμπρός άξονα (AWD). Η κορυφαία έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία και δύο ηλεκτρομοτέρ αποδίδει ισχύ 301 ίππων και 605 Nm ροπής, κάνοντας το 0-100 km/h σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Η ηλεκτρική αυτονομία αγγίζει τα 480 km με μία πλήρη φόρτιση.
Σε συνδυασμό με τη μικρότερη μπαταρία 58 kWh, το 0-100 γίνεται σε 6,1 δλ. για τις τετρακίνητες εκδόσεις. Το IONIQ 5 με τον ένα μόνο ηλεκτροκινητήρα, αποδίδει ισχύ 214 ίππων (167 ίπποι με τη μπαταρία 58kW) και κάνει την επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,4 δευτερόλεπτα ή 8,5” αντίστοιχα.
Φόρτιση και μπαταρία
Όσο για τη διαδικασία φόρτισης, το IONIQ 5 χρησιμοποιεί τεχνολογία 400V και 800V, χωρίς να απαιτείται κάποιος ειδικός αντάπτορας. Σε ένα φορτιστή 350 kW, το μοντέλο μπορεί να φορτίσει από 10% σε 80% μέσα σε μόλις 18 λεπτά, ενώ μια φόρτιση 5 λεπτών χαρίζει αυτονομία 100 χλμ. (κατά WLTP). Ταυτόχρονα, το IONIQ 5 έρχεται και με μια λειτουργία V2L, η οποία παρέχει φόρτιση ΑΠΟ το αυτοκίνητο προς άλλες συσκευές. Με άλλα λόγια ένας οδηγός μπορεί να φορτίσει το ηλεκτρικό σκούτερ του ή να πάρει ενέργεια για εξοπλισμό camping, συνδέοντας τη πρίζα στο αυτοκίνητο. Η δυνατότητα αυτή προσφέρει ισχύ έως 3,6 kW.