LaFerrari ή αλλιώς Η Ferrari

5 Μαρτίου 2013        

Η λέξη υπερ-Ferrari ακούγεται λίγη για να ξεκινήσουμε την περιγραφή της ολοκαίνουριας LaFerrari. Κι αυτό γιατί όχι μόνο είναι η καλύτερη και ισχυρότερη Ferrari που κατασκευάστηκε ποτέ, αλλά με άλλα λόγια είναι Η Ferrari, το μοντέλο που θα αντικαταστήσει τη γερασμένη πλέον Enzo Ferrari και θα ξανανακατέψει την τράπουλα στην κατηγορία των hypercars. Όσο για το όνομα, ναι αυτή είναι “Η Ferrari”, ωστόσο ακόμη κι έτσι ακούγεται λίγο “κάπως”. Φανταστείτε έναν από τους 499 ιδιοκτήτες να λέει “έχω μια LaFerrari”… το πιάσατε; Έχω “μυαλά” Ferrari. Εμείς πάλι δεν έχουμε μυαλά… μας τα πήρε το ιταλικό υπερ-κατασκεύασμα που χωρίς αμφιβολία αποτελεί το διαμάντι στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης αυτές τις ημέρες.

Η ιστορία της Ferrari F150, η κωδική ονομασία με την οποία η LaFerrari ήταν γνωστή μέχρι χθες, ξεκίνησε πριν αρκετό καιρό, με μια σειρά από στοιχεία να γίνονται σταδιακά γνωστά. Έτσι, σήμερα με τα επίσημα αποκαλυπτήρια η μόνη πληροφορία που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας είναι η εμφάνιση. Και αν μη τι άλλο… αυτή θέλει καθαρό μυαλό για να την χορτάσεις. Απολαύστε λοιπόν και επανερχόμαστε παρακάτω με πιο “ζουμερές” λεπτομέρειες.

Ανάμεσα σε αυτά που θα πρέπει να γνωρίζουμε για τη LaFerrari είναι ότι θα κατασκευαστούν μόνο 499 αυτοκίνητα. Έχουν ήδη όλα πουληθεί στην τιμή των 1,3 εκ. ευρώ περίπου. Στο τεχνικό κομμάτι, χρησιμοποιεί τεχνολογία που προκύπτει από αγωνιστική τεχνογνωσία, όπως το ανθρακονημάτινο σωληνωτό πλαίσιο και βεβαίως η πολύ προσεγμένη αεροδυναμική της με ενεργές αεροτομές κάτω από το δάπεδο και φυσικά στο επάνω τελείωμα της ουράς της. Κινητήρας της είναι ένας υβριδικός V12 χωρητικότητας 6,3 lt, ο οποίος αποδίδει συνδυαστική ισχύ 963 ίππων στις 9.250 σ.α.λ. Οι 800 από αυτούς προέρχονται από τον θερμικό κινητήρα, μαζί με 700 Nm ροπής, ενώ επιπλέον 163 ίπποι και 270 Nm ροπής παράγονται από ένα σύστημα δύο ηλεκτροκινητήρων που εξέλιξε η Magneti Marelli. Το σύστημα HY-KERS, όπως ονομάζεται, αντλεί ισχύ από μια συστοιχία ελαφριών μπαταριών που δε ζυγίζουν περισσότερο από 60 kg και φορτίζουν με ανάκτηση ενέργειας κατά την κίνηση και το φρενάρισμα, όπως δηλαδή και σε όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα της αγοράς (βλ. Prius).

Το συνολικό βάρος της LaFerrari είναι μόλις 1.255 kg, ενώ η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω 7-τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Οι αριθμοί των επιδόσεων είναι εξίσου εντυπωσιακοί με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της, καθώς για την επιτάχυνση 0-100 km/h απαιτούνται κάτι λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα, ενώ για τα 0-200 km/h χρειάζεται 7 δευτερόλεπτα και τα 0-300 km/h μόνο 15 δευτερόλεπτα! Η δε τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 350 km/h. Στην πίστα του Fiorano, η LaFerrari γυρίζει σε λιγότερο από 1’20’’, δηλαδή 5 δευτερόλεπτα ταχύτερα από όσο γύριζε η Enzo και 3 δευτερόλεπτα ταχύτερα από την F12 Berlinetta. Σε σύγκριση με την Enzo είναι κατά 27% πιο άκαμπτη και κατά 20% πιο ελαφριά. Θα διατεθεί αποκλειστικά σε 3 χρώματα: Nero (μαύρο), Rosso Corsa (κόκκινο) και Giallo Modena (κίτρινο).

Διαβάστε ακόμη:
Lamborghini Venen: Ο ταύρος δολοφόνος
Με 916 ίππους η McLaren P1
Ferrari trackday στις Σέρρες [+video]