Η αποκάλυψη του πρωτότυπου Lancia Pu+Ra HPE σηματοδοτεί την παρουσίαση του πρώτου αυτοκινήτου στη νέα εποχή της μάρκας, αλλά και ένα σχεδιαστικό μανιφέστο βιωσιμότητας, εξηλεκτρισμού και πρακτικής τεχνολογίας.

Η Lancia με το Pu+Ra HPE αποκαλύπτει το πρώτο αυτοκίνητο της νέας εποχής της μάρκας, το οποίο αποτελεί και τη σχεδιαστική βάση, πάνω στην οποία θα βασιστούν τα μελλοντικά μοντέλα Lancia παραγωγής. Το όραμα της μάρκας για την εξηλεκτρισμένη εποχή είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, με αυτονομία άνω των 700χλμ., χρόνο φόρτισης λίγο πάνω από 10 λεπτά και κατανάλωση ενέργειας μικρότερη των 10 kWh ανά 100χλμ.

Το μανιφέστο όμως του Lancia Pu+Ra HPE δεν σταματά μόνο στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης. Είναι και το πρώτο αυτοκίνητο που έχει εμπνευστεί από το χώρο των επίπλων, χάρη και στη συνεργασία με το διάσημο Ιταλικό οίκο Cassina. Παράλληλα, το Lancia Pu+Ra HPE είναι το πρώτο αυτοκίνητο που εφοδιάζεται με το σύστημα εικονικής διάδρασης S.A.L.A., το οποίο θα εφοδιάζει το νέο Ypsilon. Με το S.A.L.A., η Lancia θα αποτελεί την πρώτη μάρκα του ομίλου Stellantis, η οποία θα αξιοποιεί τις τεχνολογίες Chameleon και TAPE (Tailored Predictive Experience), μέσω των οποίων ο χρήστης με ένα μόνο κουμπί ή με φωνητικές εντολές θα μπορεί να διαμορφώνει, γρήγορα και εύκολα, το εσωτερικό περιβάλλον του αυτοκινήτου (ήχο, κλιματισμό, φωτισμό, κτλ.).

Lancia Pu+Ra HPEΣμιλεύοντας τον αέρα

Το Lancia Pu+Ra HPE αποτελεί τη φυσική εξέλιξη του Lancia Pu+Ra Zero που παρουσιάστηκε τον περασμένο Νοέμβριο. Το πρωτότυπο αυτοκίνητο της μάρκας ενσαρκώνει απόλυτα τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Lancia, όπου οι όγκοι του αυτοκινήτου δημιουργούνται από την ένωση της καινοτομίας και των κλασσικών χαρακτηριστικών της μάρκας, που τονίζουν τη διαχρονική Ιταλική σχεδίαση.

Το όνομα Pu+Ra HPE προέρχεται από τη νέα σχεδιαστική “Pure” (καθαρή) και “Radical” (καινοτόμα) γλώσσα της μάρκας. Το HPE (High Performance Electric) σηματοδοτεί ένα αυτοκίνητο που είναι φιλικό προς το περιβάλλον, γεμάτο πάθος και παράλληλα τεχνολογικά προηγμένο. Η Lancia χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το ακρωνύμιο HPE τη δεκαετία του 1970 με τη Lancia Beta, με τα τρία γράμμα τότε να προέρχονται από τις λέξεις High Performance Estate.

Lancia Pu+Ra HPEΤο εντυπωσιακό χρώμα Progressive Green του νέου πρωτοτύπου αποτελεί την αφετηρία του διαλόγου μεταξύ της ιστορίας και του μέλλοντος που συνεχίζεται και μέσω των ρευστών γραμμών του αμαξώματος. Οι αεροδυναμικές γραμμές θυμίζουν θρυλικά μοντέλα όπως οι Aurelia και Flaminia, ενώ τονίζουν και το φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα σήματα στα εμπρός φτερά επίσης αποτελούν μια  αναφορά στην ιστορία της μάρκας, όπως και τα στρογγυλά πίσω φωτιστικά σώματα. Στο εμπρός μέρος η ιστορική μάσκα calice («δισκοπότηρο») της Lancia σχηματίζεται από τρεις φωτεινές γραμμές, ενώ η κυκλική οροφή προσφέρει άπλετη ορατότητα και φωτεινότητα. Τέλος, οι πίσω γυάλινες επιφάνειες αποτελούν μια μοντέρνα εκδοχή εκείνων που παρουσιάστηκαν με την Beta HPE τη δεκαετία του 1970.

Lancia και Cassina: Δύο διάσημα Ιταλικά ονόματα

Με περισσότερα από 100 χρόνια παράδοσης, η Cassina αποτελεί σημείο αναφοράς για το Ιταλικό design, και τώρα περνάει αυτή την εμπειρία στο χώρο του αυτοκινήτου. Η συνεργασία των Lancia και Cassina έχει σαν στόχο τη σχεδίαση και παραγωγή καινοτόμων προϊόντων, τα οποία θα είναι μοντέρνα και την ίδια στιγμή φιλικά και «ζεστά» για τον οδηγό και τους επιβάτες. Με αφετηρία την αισθητική ενός Ιταλικού σπιτιού, η επιλογή των υλικών και των χρωμάτων δίνουν το στίγμα αυτής της νέας φιλοσοφίας. Το εσωτερικό του Lancia Pu+Ra HPE εκφράζει την απλή και παράλληλα καινοτόμα προσέγγιση της Lancia. Η στρογγυλή μοκέτα και τα μπροστινά καθίσματα έχουν εμπνευστεί από τις διάσημες πολυθρόνες Maralunga που σχεδίασε για την Cassina ο Vico Magistretti. Οι βασικές γεωμετρικές φόρμες εκφράζονται και από το στρογγυλό τραπέζι στην κεντρική κονσόλα, αλλά και από την κυκλική φόρμα του ταμπλό. Τέλος, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν άπλετο φυσικό φωτισμό στο εσωτερικό, όπως θα περίμενε κανείς και από ένα μοντέρνο κτήριο.

Η Lancia στοχεύει σε μια νέα έκφραση της βιωσιμότητας που θα συνδυάζεται αρμονικά με το στιλ. Έτσι σύμφωνα με το δεκαετές στρατηγικό πλάνο της μάρκας, το 70% των επιφανειών που θα ακουμπά ο χρήστης θα είναι κατασκευασμένες από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. Για αυτό το λόγο θα χρησιμοποιούνται ανακυκλωμένα ή ανακυκλώσιμα υλικά, όπως για παράδειγμα το φυσικό μαλλί, ή το ειδικό βελούδο με πιστοποίηση GreenGuard που διασφαλίζει ότι το υλικό έχει παραχθεί με μεθόδους που έχουν χαμηλό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα.

Ακόμα ένα σχετικό παράδειγμα αποτελούν οι επενδύσεις των θυρών του Lancia Pu+Ra HPE που είναι επενδεδυμένες με το υλικό MARM \ MORE, το οποίο έχει την αισθητική και την ποιότητα του μαρμάρου, αλλά με εξαιρετικά χαμηλότερο βάρος. Το υλικό κατασκευάζεται κατά 50% από τη σκόνη που παράγεται κατά την επεξεργασία του μαρμάρου και είναι εξαιρετικά ανθεκτικό, αδιάβροχο και φιλικό στην αφή.

Lancia Pu+Ra HPEΤι θα φέρει το μέλλον;

Η Lancia θα παρουσιάσει το 2024 το νέο Ypsilon σε αμιγώς ηλεκτρικές και υβριδικές εκδόσεις. Από το 2026 η μάρκα θα παρουσιάζει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά νέα μοντέλα, ενώ από το 2028, χρονιά που θα παρουσιαστεί και η νέα Delta, η Lancia θα διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το Lancia Pu+Ra HPE είναι ένα πρακτικό και αεροδυναμικό αυτοκίνητο που δίνει το στίγμα του οράματος της μάρκας για την εξηλεκτρισμένη κίνηση. Η Lancia παραδοσιακά παρουσίαζε μοντέλα με καινοτόμα μηχανολογική προσέγγιση. Το Pu+Ra HPE συνεχίζει αυτή την παράδοση και αξιοποιώντας τα μηχανικά μέρη του νέου Ypsilon προσφέρει αυτονομία άνω των 700χλμ., χρόνο φόρτισης λίγο πάνω από 10 λεπτά, κατανάλωση ενέργειας  κάτω από 10 kWh ανά 100χλμ. και σειρά αεροδυναμικών στοιχείων για ελαχιστοποίηση της αντίστασης. Ειδικά για το Lancia Pu+Ra HPE η Goodyear κατασκεύασε ένα πρωτότυπο ελαστικό που ενισχύει περαιτέρω την αποδοτικότητα του μοντέλου σε επίπεδο αεροδυναμικής και αντίστασης κύλισης.