Ένα τεράστιο κεφάλαιο κλείνει για τη Lotus με τις τελευταίες εκδόσεις των θρυλικών Lotus Elise και Exige. Αυτές είναι οι Final Edition που κλείνουν έναν κύκλο 25 ετών για τη μικρή εταιρία από το Heathel.
Προσανατολισμένη προς το μέλλον, η Lotus αλλάζει κατεύθυνση και γίνεται ηλεκτρική. Τελευταίο δείγμα μάλιστα η απίστευτη Evija Type 131 των 2.000 ίππων η οποία και είναι αμιγώς ηλεκτρική! Ακόμη και σε μία μικρή μάρκα χειροποίητων αυτοκινήτων, ο εξηλεκτρισμός έρχεται δυναμικά. Να μείνουμε όμως στα δύο μοντέλα που πρακτικά αποτέλεσαν τον πυρήνα της Lotus εδώ και 25 χρόνια. Ναι, οι Elise και Exige φτάνουν στο τέλος του κύκλου τους και μας αποχαιρετούν με πέντε νέες “Final Edition” εκδόσεις. Ένα δάκρυ κυλά… μιας και οι δύο αυτές καλλονές είναι από τα λίγα “driver’s cars” στο κομμάτι της ανόθευτης οδηγικής απόλαυσης!
Πέντε νέες εκδόσεις
Η γκάμα των Final Editions έχει από όλα τα καλά! Δυο γεύσεις σε Elise και τρεις σε Exige, για να ικανοποιηθεί και ο τελευταίος “πικραμένος” με τα αποχαιρετιστήρια. Έτσι, η γκάμα περιλαμβάνει τις Elise Sport 240 και Cup 250, με ισχύ 240 και 250 ίππων και τις Exige Sport 390, Sport 420 και Cup 430 με αντίστοιχη ισχύ η καθεμιά. Μιλάμε για τις “απόλυτες” εκδόσεις σε κάθε περίπτωση, αφού όλη η πεντάδα εξοπλίζεται με εξαρτήματα από το “καλό ράφι”.
Έτσι στις Lotus Elise Final Edition βρίσκουμε έναν νέο TFT πίνακα οργάνων, νέο flat-bottomed τιμόνι και νέες επενδύσεις καθισμάτων. Μάλιστα η Elise Sport 240 αντικαθιστά την προηγούμενη Sport 220 και προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί με χαρακτηριστικά που την κάνουν πιο ελαφριά, έως τα μόλις 898 kg. Ως στάνταρ οι ζάντες είναι σφυρήλατες και ελαφρύτερες από αυτές στην προηγούμενη 220, ενώ τα έξτρα περιλαμβάνουν ελαφρύτερη μπαταρία, πολυκαρβονικό πίσω παράθυρο και ένθετα από carbon. Η νέα Sport 240 μπορεί να κάνει το 0-100 km/h σε μόλις 4,1 δευτερόλεπτα.
Από την άλλη, η Cup 250 έχει πρόσθετα αεροδυναμικά βοηθήματα, αμορτισέρ της Bilstein και ημι-σλικ ελαστικά Yokohama A052. Τώρα στην Final Edition διατίθεται και σε νέους χρωματικούς συνδυασμούς, όπως το Azure Blue που είδαμε στο λανσάρισμα της 2ης γενιάς Elise και το Racing Green που ήταν βαμμένη η πρώτη Elise στα αποκαλυπτήρια της στη Φρανκφούρτη, πίσω στο 1995.
Lotus Exige Final Edition
Όπως και στη Lotus Elise, οι λιγότερο ακριβές Exige Final Edition είναι ίσως και αυτές με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Η Exige Cup 430 παραμένει βεβαίως στην κορυφή της γκάμας και διαθέτει καλούδια όπως αμορτισέρ Nitron, ελαστικά Michelin Cup 2, φρένα της AP Racing και άλλα αντίστοιχα χαρακτηριστικά που βρίσκουμε συνήθως σε αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Η Exige Sport 390, όπως και στην περίπτωση της Elise, αντικαθιστά την Sport 350 και πρακτικά είναι ισχυρότερη αγγίζοντας τα 402 hp. Ζυγίζοντας μάλιστα μόλις 1.138kg, μιλάμε για ένα αυτοκίνητο επιδόσεων supercar, με το 0-100 km/h να γίνεται άνετα κάτω από τα 4 δευτερόλεπτα (3,7” λέει η Lotus για το 0-60 mph). Η έκδοση έχει ως στάνταρ πλέον και σφυρήλατες ζάντες σε ελαστικά Michelin Pilot Sport 4.
Τέλος, η Exige Sport 420 αντικαθιστά την προηγούμενη Sport 410 και έρχεται με +10 ίππους για να φτάσει στους 426 ίππους στην πράξη. Έχει ελαφρώς πιο διακριτική εμφάνιση από την Cup 430, κυρίως στην πίσω αεροτομή, και πρακτικά είναι η ταχύτερη στη γκάμα της Exige με τελική στα 288 km/h. H Sport 420 δανείζεται πολλά στοιχεία από την Cup, όπως τα αμορτισέρ, τα ημι-σλικ ελαστικά, τα φρένα και οι ρυθμιζόμενες αντιστρεπτικές της Eibach. Όλες οι νέες Exige έχουν και αυτές τα νέα TFT όργανα στο εσωτερικό τους.
Όλες οι νέες εκδόσεις Final Edition είναι άμεσα διαθέσιμες για παραγγελία, ωστόσο η ίδια η Lotus ανακοίνωσε πως η παραγωγή τους θα είναι περιορισμένη. Οπότε και όσοι έχοντες, σπεύσατε προς Βρετανία μεριά πριν εξαντληθούν για πάντα!