Η Lotus αποκάλυψε την Evija, ένα ηλεκτρικό hypercar ισχύος 2.000 ίππων. Δύο χιλιάδων ίππων! Αυτό είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής και μάλιστα θα είναι διαθέσιμη στην αγορά από το επόμενο έτος στην τιμή των 1,9 εκ. ευρώ. Μόλις 130 Evija θα κατασκευαστούν και φέρνουν τη μικρή βρετανική μάρκα στην κορυφή της λίστας των πιο ισχυρών αυτοκινήτων παραγωγής όλων των εποχών!

Το ενδιαφέρον με την Evija είναι ότι είναι το πρώτο εντελώς νέο μοντέλο της Lotus εδώ και πολλά χρόνια. Αυτό όμως είναι και το πρώτο μοντέλο υπό το ιδιοκτησιακό καθεστώς της κινέζικης Geely. Η εταιρία βεβαίως παραμένει πλήρως βρετανική με την έδρα της στο Heathel, όμως η Geely φαίνεται να έδωσε στη μάρκα ένα νέο αέρα προκειμένου να δημιουργήσει ελεύθερα μοντέλα που θα μας συναρπάσουν. Θυμίζουμε πως επίσης στην ομπρέλα της Geely είναι και η σουηδική Volvo. Μεγάλη πρωτιά της Evija είναι επίσης πως πρόκειται για το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Lotus, ανοίγοντας έτσι ένα νέο κεφάλαιο για τη μάρκα.

Lotus Evija

Η Evija είναι ότι πιο ξεχωριστό έχει δείξει η Lotus

Άκρως εντυπωσιακή από κάθε γωνία, η Lotus Evija κάνει αντιληπτό αμέσως ότι πρόκειται για ένα πανίσχυρο και ταχύτατο hypercar. Οι γραμμές της είναι σχεδόν κυματιστές, χωρίς προεξοχές και άκρως αεροδυναμικές. Υπάρχουν ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα και σύστημα DRS όπως στη Formula 1, ενώ οι εξωτερικοί καθρέπτες έχουν αντικατασταθεί με κάμερες. Οι μηχανικοί της Lotus σχεδίασαν την Evija επηρεαζόμενοι από τα αγωνιστικά του Le Mans. Χρησιμοποιώντας τη ροή του αέρα πάνω, κάτω και μέσα από το αμάξωμα, το αυτοκίνητο μένει “κολλημένο” στο δρόμο, δημιουργώντας τεράστιες κάθετες δυνάμεις όσο τα km/h ανεβαίνουν. Και ως γνήσια Lotus, είναι από τις ελαφρύτερες κατασκευές σε αυτή την κατηγορία, ζυγίζοντας 1.680 κιλά. Το ανθρακονημάτινο σασί της ζυγίζει μόνο 129 κιλά.

Αντίστοιχα “σπαρτιάτικη” αλλά ταυτόχρονα hi-tech είναι η εικόνα στο κόκπιτ. Υπάρχει άφθονο γυμνό carbon εμπλουτισμένο με μια ψηφιακή οθόνη πίσω από το μικρό -σχεδόν αγωνιστικό- τιμόνι. Εντυπωσιακή είναι και η κεντρική κονσόλα που αιωρείται στη μέση της καμπίνας, ενσωματώνοντας διακόπτες για τις διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Με 2.000 “ηλεκτρικούς” ίππους!

Το νούμερο και μόνο της ισχύος ακούγεται εξωπραγματικό για τετράτροχο, ενώ το ίδιο εντυπωσιακή είναι και η υποσχόμενη ροπή των 1.700 Nm. Όλα διαθέσιμα από το μηδέν, αφού εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα ηλεκτρικό όχημα, ενώ μηδενικοί είναι και οι ρύποι βεβαίως! Στην πράξη η Lotus Evija θα μπορεί να κάνει το 0-100 km/h σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα, το 0-300 km/h θα γίνεται σε 9 δευτερόλεπτα, ενώ το 100-200 km/h στον απίστευτο χρόνο των 3 δευτερολέπτων. Σχεδόν όσο χρειάζεται για να διαβάσετε αυτή εδώ την πρόταση!!! Αντίστοιχα το 200-300 km/h θα γίνεται σε 4 δευτερόλεπτα!

Πίσω από αυτές τις διαστημικές επιδόσεις κρύβονται τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 70 kWh που βρίσκεται πίσω από τα καθίσματα. Η Evija είναι τετρακίνητη, αφού οι ηλεκτροκινητήρες βρίσκονται ανά δύο σε κάθε άξονα. η ανάρτηση περιλαμβάνει τρία αμορτισέρ σε κάθε τροχό, ενώ η τεχνολογία Torque Vectoring φροντίζει για τον έλεγχο και της κατανομής της τρομακτικής ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά.

Όσο για την κατανάλωση ενέργειας, η πρώτη ηλεκτρική προσπάθεια της Lotus εξασφαλίζει αυτονομία 450 km κατά WLTP, με μία πλήρη φόρτιση. Η διαδικασία φόρτισης μπορεί να γίνει σε δίκτυο ταχυφόρτισης έως και 800 kW, γεγονός που καλύπτει μια ευρεία εξέλιξη στον τομέα αυτό για τα επόμενα χρόνια, αφού σήμερα οι πιο προηγμένοι ταχυφορτιστές φτάνουν στα 350 kW. Σε ένα τέτοιο δίκτυο 350 kW, η Evija μπορεί να φορτίσει πλήρως μέσα σε 18 λεπτά, ενώ σε 12 λεπτά μπορεί να φτάσει από 0 έως το 80% της φόρτισης της.