Με μπλοκέ διαφορικό το νέο Ford Fiesta ST

Η Ford μας ξεσηκώνει ακόμη περισσότερο με το νέο Fiesta ST. Το μικρό hot hatch της επιβεβαιώνει ότι θα είναι από τα κορυφαία του είδους, αφού θα διαθέτει για πρώτη φορά μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και σύστημα Launch Control  για γρήγορες εκκινήσεις από στάση.

Ford Fiesta ST

Το νέο Ford Fiesta ST επιβεβαιώνει το γεγονός ότι θα είναι ένα πολύ ενδιαφέρον hot-hatch. Εφοδιάζεται με έναν καινούριο τρικύλινδρο κινητήρα 1.5L EcoBoost με 200 ίππους. Μάλιστα, σύμφωνα με τη Ford, αυτός θα παράγει συναρπαστικό ήχο, ενώ διαθέτει και λειτουργία απενεργοποίησης κυλίνδρου, μειώνοντας την κατανάλωση κατά 11%. Η Ford αποκάλυψε περισσότερες λεπτομέρειες για τις τεχνολογίες που υπόσχονται την πιο συναρπαστική και απολαυστική οδηγική εμπειρία στην ιστορία του Fiesta ST.

Με μηχανικό μπλοκέ

Για πρώτη φορά το μοντέλο θα διατίθεται προαιρετικά με μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) της Quaife. Αυτό θα παρέχει βελτιστοποίηση της ελκτικής πρόσφυσης και καλύτερο στρίψιμο, προσφέροντας κυρίως αυξημένη πρόσφυση στην έξοδο των στροφών. Το μηχανικό διαφορικό περιορίζει τη ροπή στον τροχό με τη λιγότερη πρόσφυση – για παράδειγμα στον εσωτερικό τροχό μέσα σε μία στροφή – προκειμένου να μειώσει την ολίσθηση και να αυξήσει τη ροπή στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση, αξιοποιώντας πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα.

Το διαφορικό της Quaife είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε συνδυασμό με το Torque Vectoring Control της Ford που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, εφαρμόζοντας πίεση πέδησης στον εσωτερικό τροχό, όταν το όχημα στρίβει. Η ισορροπία μεταξύ των δύο συστημάτων έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Ford Performance, ώστε να επιτυγχάνεται βέλτιστη πρόσφυση στις στεγνές επιφάνειες και ομαλή συμπεριφορά στις βρεγμένες.

Δείτε ακόμη τη video-δοκιμή του Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125ps

Νέα ελατήρια

Οι μηχανικοί της Ford εξέλιξαν μία πατέντα για την πίσω ανάρτηση, η οποία βελτιώνει την ευστάθεια, την ευελιξία και την απόκριση του πίσω άξονα του νέου Fiesta ST. Έτσι το αυτοκίνητο προσφέρει μία πιο συμπαγή αίσθηση και συμβάλλοντας σε μία εξαιρετικά απολαυστική, οδηγική εμπειρία. Το νέο Fiesta ST είναι το πρώτο μικρό hot-hatch που ωφελείται από αυτή την τεχνολογία. Πρόκειται για ειδικής κατασκευής ελατήρια που ανακατανέμουν τις πλευρικές δυνάμεις που επιδρούν στην πίσω ανάρτηση κατά τη διάρκεια μιας στροφής. Με την τεχνολογία αυτή, ο πίσω άξονας του νέου Ford Fiesta διαθέτει παρουσιάζει αυξημένη πλευρική ακαμψία.

Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα που προσφέρει η μοναδική διάταξη της ανάρτησης είναι:

  • Ταχύτερη είσοδος στις στροφές και καλύτερη απόκριση στις αλλαγές κατεύθυνσης
  • Ελαφρύτερη κατασκευή κατά 10 kg – συγκριτικά με τη λύση ενός συνδέσμου Watt που συνήθως χρησιμοποιείται για αύξηση της ακαμψίας της πίσω ανάρτησης
  • Συμβατότητα με τα υπόλοιπα στοιχεία της ανάρτησης
  • Κανένας συμβιβασμός στην άνεση και την ποιότητα κύλισης

Επιπλέον, το σύστημα ανάρτησης διαθέτει δισωλήνιους εμπρός και μονοσωλήνιους πίσω αποσβεστήρες Tenneco με τεχνολογία βαλβίδων RC1 για απόσβεση ανάλογης της συχνότητας ταλάντωσης, βελτιωμένο έλεγχο αμαξώματος και διατήρηση της οδηγικής άνεσης στις υψηλές ταχύτητες. Η σκληρότητα της αντιστρεπτικής δοκού στον ημιάκαμπτο πίσω άξονα είναι της τάξης των 1.400 Nm/deg, μεγαλύτερη από οποιουδήποτε άλλου μοντέλου Ford Performance.

Σύστημα Launch Control

Έχοντας εξελιχθεί με την προοπτική να χρησιμοποιείται μόνο στην πίστα, το προαιρετικό Launch Control θα προσφέρει αξιόπιστες, γρήγορες εκκινήσεις από στάση. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν το Launch Control από τα χειριστήρια στο τιμόνι, με ενεργοποίηση μιας ειδικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων 4,2 ιντσών. Κρατώντας το γκάζι τέρμα πατημένο, το σύστημα διατηρεί τις στροφές στο κόκκινο ενώ ενεργοποιείται μία ένδειξη ότι το αυτοκίνητο είναι έτοιμο για εκκίνηση.

Αφήνοντας τελείως το συμπλέκτη, επιτυγχάνεται μία βελτιστοποιημένη εκκίνηση από στάση με τα συστήματα electronic stability control (ESC), traction control, Torque Vectoring Control και Torque Steer Compensation να διαχειρίζονται την καμπύλη ισχύος και ροπής.

Επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Drive Modes)

Τα λεγόμενα Driving Modes προσδίδουν ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στο νέο Fiesta ST. Επιτρέπουν στους οδηγούς να βελτιστοποιούν την οδηγική εμπειρία ανάλογα με τον τύπο της διαδρομής, από την καθημερινή οδήγηση στο σχολείο μέχρι την αγωνιστική πίστα.

Σε Normal mode, η χαρτογράφηση του κινητήρα, ο έλεγχος πρόσφυσης, ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC), η ενεργή πεταλούδα ελέγχου στην εξάτμιση και το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS) είναι διαμορφωμένα για να προσφέρουν φυσική απόκριση και αίσθηση.

Σε Sport mode, η χαρτογράφηση του κινητήρα και το πεντάλ του γκαζιού προσφέρουν αυξημένη απόκριση κινητήρα, ενώ οι ρυθμίσεις του EPAS είναι προσαρμοσμένες για περισσότερη πληροφόρηση και καλύτερο έλεγχο κατά τη γρήγορη οδήγηση. Η ενεργή πεταλούδα ελέγχου στην εξάτμιση ανοίγει για να επιτείνει τη σπορ χροιά της εξάτμισης.

Σε Track mode, όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος είναι ρυθμισμένα για τους ταχύτερους δυνατούς χρόνους στην πίστα, ο έλεγχος πρόσφυσης απενεργοποιείται και οι παρεμβάσεις ESC επιτρέπουν πλαγιολισθήσεις για οδήγηση στο όριο.

Το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου ολίσθησης (three-mode ESC) προσφέρει στους οδηγούς τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε πλήρη παρέμβαση του συστήματος, αυξημένη ολίσθηση μέσω περιορισμένης παρέμβασης και πλήρη απενεργοποίηση του συστήματος.

Οι εκδόσεις του Fiesta ST

Το γρήγορο Fiesta θα διατίθεται από το λανσάρισμα σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις με σπορ εξωτερικό στυλ ST και στάνταρ ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών ή προαιρετικές 18 ιντσών. Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι τρεις: ST-1, ST-2 και ST-3. Τα εξωτερικά χρώματα περιλαμβάνουν αποχρώσεις όπως Frozen White, Magnetic, Moondust, Performance Blue, Race Red, Shadow Black, Silver και Silver Fox, ενώ στο εσωτερικό κυριαρχούν υψηλής στήριξης καθίσματα Recaro, επιλογέας σχέσεων ST, και τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα με ραφή που επαναλαμβάνεται στο μοχλό του χειρόφρενου και το κάλυμμα του επιλογέα.

Οι στάνταρ τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνουν Lane Keeping Aid, Lane Keeping Alert και cruise control με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, ενώ διατίθενται επίσης χαρακτηριστικά όπως καθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, αυτόματοι προβολείς, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων και Traffic Sign Recognition.