Η Mercedes-Benz αποκάλυψε την εντελώς νέα C-Class, η οποία στη νέα γενιά έχει πιο δυναμική σχεδίαση, καλύτερη άνεση και πλήρως εξηλεκτρισμένους κινητήρες.

Η C-Class είναι το μοντέλο της Mercedes-Benz με τη μεγαλύτερη επιτυχία παγκοσμίως. Πλέον, στη νέα της γενιά εμφανίζεται ριζικά αλλαγμένη και πιο σύγχρονο. Και ως νέα Mercedes, δε θα μπορούσε παρά να ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία που γνωρίσαμε αρχικά στην A-Class και πλέον βρίσκουμε σε κάθε νέο μοντέλο της μάρκας. Σε μία εποχή που ο ολόκληρος ο κόσμος μετασχηματίζεται, η νέα C-Class είναι η πρώτη κλασική σειρά μοντέλων της Mercedes-Benz που εξηλεκτρίζεται πλήρως. Με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt ή plug-in υβριδική τεχνολογία και αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων. Η νέα C-Class θα κυκλοφορήσει σε αμαξώματα Sedan και Estate, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στις βιτρίνες το καλοκαίρι του 2021. Ωστόσο, οι πρώτες παραγγελίες θα μπορούν να ξεκινήσουν από τις 30 Μαρτίου.

Νέα εμφάνιση

Συγκριτικά με την προηγούμενη C-Class, η νέα γενιά εμφανίζεται σχεδόν ριζικά αλλαγμένη. Υπάρχουν περίτεχνα σμιλευμένες επιφάνειες στο πλάι, ενώ οι σχεδιαστές μείωσαν τις γραμμές στο ελάχιστο, τονίζοντας τη λεγόμενη γραμμή catwalk ή γραμμή των ώμων. Το εμπρός μέρος έχει βεβαίως τη χαρακτηριστική μάσκα με το αστέρι στο κέντρο, ενώ ανάλογα με την κάθε γραμμή εξοπλισμού η μάσκα έχει μικρές διαφορές στη σχεδίαση. Στο βασικό μοντέλο έχουν τοποθετηθεί γρίλιες, στη γραμμή AVANTGARDE υπάρχουν πρόσθετα διακοσμητικά και πλαίσια χρωμίου, ενώ η AMG Line έχει μάσκα τύπου diamond.

Η σχεδίαση του πίσω μέρους ξεχωρίζει από τα φώτα δύο τμημάτων. Κάτι που για πρώτη φορά συναντούμε στη C-Class. Οι λειτουργίες φωτισμού μοιράζονται μεταξύ των φώτων στο πλευρικό τοίχωμα και των φώτων στο καπό του πορτ-μπαγκάζ. Η εμφάνιση πίσω ολοκληρώνεται με διακοσμητικά στοιχεία στον προφυλακτήρα που διατίθενται προαιρετικά ή σε συνδυασμό με την εκάστοτε γραμμή εξοπλισμού. Ανάλογα με τον εξοπλισμό, οι ζάντες αλουμινίου φτάνουν έως και τις 19 ίντσες.

Mercedes-Benz C-ClassΠιο σπορ το εσωτερικό

Εντελώς νέα είναι η εικόνα και στο εσωτερικό, όπου την παράσταση φαίνεται να κλέβει μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής. Μέσα από εκεί ελέγχονται όλες οι περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου, ενώ σχεδιαστικά η οθόνη δείχνει να να αιωρείται πάνω από τη διακοσμητική επιφάνεια της κονσόλας. Στις βασικές εκδόσεις η οθόνη αυτή έχει διαγώνιο 9,5 ιντσών (24,1 cm), ενώ προαιρετικά διατίθεται και στις 11,9 ίντσες.

Σχεδιαστικά, το ταμπλό είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα. Το επάνω τμήμα μοιάζει με φτερό και διαθέτει νέους, επίπεδους στρογγυλούς αεραγωγούς που θυμίζουν τα αεροδυναμικά καλύμματα των κινητήρων αεροσκαφών. Από κάτω υπάρχει μια ενιαία επιφάνεια με πολυτελή διακοσμητικά στοιχεία, η οποία εκτείνεται ομοιόμορφα από την κεντρική κονσόλα μέχρι το ταμπλό χωρίς καμία παρεμβολή. Η έμφαση στον οδηγό αναδεικνύει τη σπορ σχεδίαση, αφού ταμπλό και κεντρική οθόνη έχουν μία ελαφριά κλίση έξι μοιρών προς τον οδηγό. Μια δεύτερη οθόνη υπάρχει μπροστά στον οδηγό, στη θέση των κλασικών οργάνων. Και εδώ υπάρχουν δύο επιλογές σε μέγεθος, ανάμεσα σε μια έκδοση 10,25 ιντσών ή 12,3 ιντσών.

Όπως η νέα S-Class, έτσι και η νέα C-Class είναι εξοπλισμένη με τη δεύτερη γενιά του συστήματος MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακό και ευφυές, καθώς τόσο το hardware και το λογισμικό έχουν κάνει άλματα προόδου. Επιπλέον, οι φωτεινές εικόνες των οθονών LCD διευκολύνουν τον έλεγχο των λειτουργιών οχήματος και ανέσεων. Η εμφάνιση των οθονών μπορεί να εξατομικευθεί επιλέγοντας ανάμεσα σε τρία στιλ ενδείξεων (Discreet, Sporty, Classic) και τρεις τρόπους λειτουργίας (Navigation, Assistance, Service). Μάλιστα το σύστημα MBUX διαθέτει και σαρωτή δακτυλικού αποτυπώματος, σε θέση κάτω από την κεντρική οθόνη. Με αυτόν ο χρήστης μπορεί να συνδέεται στο MBUX γρήγορα και με ασφάλεια, προστατεύοντας προσωπικές ρυθμίσεις και δεδομένα όπως τα «αγαπημένα», οι πρόσφατοι προορισμοί, οι προβλέψεις βάσει συμπεριφοράς, οι καταχωρίσεις του επαγγελματικού ημερολογίου ή τα ηλεκτρονικά μηνύματα.

Ο εξηλεκτρισμός της C-Class

Η γκάμα κινητήρων στη νέα C-Class περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρους κινητήρες από την τρέχουσα οικογένεια αρθρωτών κινητήρων Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Εκτός turbo, όλοι οι κινητήρες (βενζίνης & diesel) διαθέτουν ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) για υποβοήθηση στις χαμηλές στροφές κινητήρα, ως ήπιο υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς. Το ISG χρησιμοποιεί ένα on-board ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt που προσφέρει λειτουργίες όπως ελεύθερη κύλιση, ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας και εξασφαλίζει εξοικονόμηση καυσίμου.

Επίσης όλες οι εκδόσεις έχουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στον βασικό εξοπλισμό. Το γνώριμο 9G-TRONIC εξελίχθηκε για τη συνεργασία με το ήπιο υβριδικό σύστημα. Διαθέσιμη είναι και τετρακίνηση 4MATIC, η οποία και έχει εξελιχθεί στη C-Class, με το νέο σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς να επιτρέπει τη μετάδοση υψηλότερης ροπής με ιδανική κατανομή των φορτίων αξόνων, για δυναμική οδήγηση.

Η γκάμα της νέας Mercedes-Benz C-Class ξεκινά με την C 180 και κινητήρα βενζίνης ισχύος 170 ίππων. Η C 200 με τον ίδιο κινητήρα αποδίδει 204 ίππους και 300 Nm ροπής (αντί για 250 στη C 180), ενώ η έκδοση διατίθεται και ως τετρακίνητη. Στην κορυφή για την ώρα τοποθετείται η C 300 με 258 ίππους και 400 Nm ροπής, διαθέσιμη με κίνηση σε δύο ή σε τέσσερις τροχούς (4MATIC). Σε πετρέλαιο, η «βασική» C 220d αποδίδει 200 ίππους και 440 Nm, ενώ η C 300d 265 ίππους και 550 Nm ροπής. Όλες οι εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου έχουν και λειτουργία boost, παρέχονται στιγμιαία έξτρα 20 ίππους και 200 Nm που θα βοηθήσουν πχ σε ένα προσπέρασμα.

Τα plug-in υβριδικά μοντέλα θα ακολουθήσουν λίγο μετά το λανσάρισμα της C-Class στην αγορά. Ο εξηλεκτρισμός χρησιμοποιεί ως βάση τους ίδιους κινητήρες. Με πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ 129 hp και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων (WLTP), η plug-in έκδοση της C-Class λειτουργεί πλήρως ηλεκτρικά σε πολλές περιπτώσεις και για πολλές ημέρες χωρίς καθόλου χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι εκδόσεις με υβριδικό σύστημα σε συνδυασμό με πετρελαιοκινητήρα θα ακολουθήσουν αργότερα.

Mercedes-Benz C-ClassΝέα ανάρτηση και προαιρετική τετραδιεύθυνση!

Εντελώς νέα είναι η ανάρτηση στη C-Class με έναν άξονα τεσσάρων συνδέσμων μπροστά και έναν άξονα πολλαπλών συνδέσμων, ο οποίος είναι τοποθετημένος σε ένα βοηθητικό πλαίσιο, πίσω. Η νέα ανάρτηση αποτελεί τη βάση για κορυφαία άνεση οδήγησης και θορύβου και παρέχει μια ευέλικτη οδική συμπεριφορά. Επιπλέον, η νέα C-Class διατίθεται προαιρετικά με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση και σπορ ανάρτηση. Η πίσω αερανάρτηση περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό των plug-in υβριδικών μοντέλων Sedan και Estate.

Προαιρετικά διαθέσιμο είναι ένα σύστημα διεύθυνσης του πίσω άξονα. Η γωνία διεύθυνσης στον πίσω άξονα είναι 2,5 μοίρες, μειώνοντας τον κύκλο στροφής κατά 43 εκατοστά, στα 10,64 μέτρα. Επιπλέον, απαιτούνται λιγότερες στροφές του τιμονιού από τέρμα σε τέρμα. Με το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα και ανάλογα με το σύστημα κίνησης, απαιτούνται 2,1 αντί για 2,35 περιστροφές. Σε ταχύτητες κάτω από 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς και έως και 2,5 μοίρες αντίθετα προς τη γωνία μπροστινού άξονα κατά τη στάθμευση. Έτσι, ανάλογα με την περίπτωση, το μεταξόνιο ουσιαστικά μικραίνει και το αυτοκίνητο γίνεται πιο ευκίνητο και ευέλικτο. Σε ταχύτητες πάνω από 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρέφονται έως και 2,5 μοίρες προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς. Έτσι παρέχεται βελτιωμένη ευστάθεια και ασφάλεια σε υψηλές ταχύτητες, κυρίως κατά τη γρήγορη αλλαγή λωρίδας ή σε περίπτωση αιφνίδιου ελιγμού αποφυγής.

Η νέα Mercedes-Benz C-Class θα κυκλοφορήσει σε αμαξώματα Sedan και Estate, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στις βιτρίνες το καλοκαίρι του 2021. Ωστόσο, οι πρώτες παραγγελίες θα μπορούν να ξεκινήσουν από τις 30 Μαρτίου.