Η γκάμα των compact αυτοκινήτων της Mercedes-Benz ολοκληρώνεται με τη νέα GLA, το όγδοο και τελευταίο μοντέλο της σειράς. Η GLA είναι ταυτόχρονα το μικρότερο SUV της μάρκας, που πλέον περνά στη 2η της γενιά και θα διατίθεται στην αγορά από την άνοιξη του 2020.

Η νέα Mercedes-Benz GLA στη δεύτερη της γενιά απέκτησε πιο επιβλητικό παράστημα, ακολουθώντας τη γνώριμη σιλουέτα της νέας γενιάς A-Class. Συγκριτικά με την προηγούμενη GLA, η νέα γενιά είναι σχεδόν 10 εκατοστά υψηλότερη. Η επίσης υψηλότερη θέση καθισμάτων συνοδεύεται από μεγαλύτερο εσωτερικό ύψος στην μπροστινή σειρά, ενώ συνολικά οι χώροι για τους πίσω έχουν βελτιωθεί παρότι η νέα γενιά είναι μικρότερη σε μήκος κατά ενάμισι εκατοστό.

Στο καθαρά σχεδιαστικό κομμάτι, η νέα Mercedes GLA έχει κάθετο μπροστινό τμήμα, κοντούς προβόλους και περιμετρικές, προστατευτικές «ποδιές», ενισχύοντας το off-road παρουσιαστικό της και κατ’ επέκταση τις ικανότητες της εκτός δρόμου. Τα μοντέλα με σύστημα τετρακίνησης 4MATIC περιλαμβάνουν ένα πρόσθετο πρόγραμμα οδήγησης, λειτουργία υποβοήθησης οδήγησης σε κατηφόρα, off-road προβολή κινούμενων εικόνων στην οθόνη πολυμέσων, καθώς και μία ειδική λειτουργία φωτισμού για εκτός δρόμου οδήγηση σε συνδυασμό με τους προβολείς MULTIBEAM LED.

Mercedes-Benz GLA Edition1 AMG Line

Στο εσωτερικό της νέας GLA

Η εικόνα στο εσωτερικό έχει έντονη συγγένεια με αυτή στην καμπίνα της A-Class. Το κεντρικό ταμπλό είναι ενιαίο, με οπτικές κυρτώσεις στο χώρο του οδηγού και του συνοδηγού. Η εσοχή στην πλευρά του οδηγού φιλοξενεί την εντελώς ανεξάρτητη μονάδα οθονών, η οποία διατίθεται σε τρεις παραλλαγές. Δύο οθόνες 7 ιντσών ή μία οθόνη 7 και μία 10,25 ιντσών ή στην έκδοση ευρείας οθόνης δύο οθόνες 10,25 ιντσών. Την εικόνα συμπληρώνουν ιδανικά οι στρογγυλοί αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού, που θυμίζουν τουρμπίνα αεροσκάφους.

Στον βασικό εξοπλισμό όλων των GLA περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που προσφέρει διαισθητικό χειρισμό. Το MBUX μπορεί να διαμορφώνεται εξατομικευμένα χάρη σε μια ευρεία γκάμα επιλογών. Οι λαμπερές οθόνες και τα υψηλής ευκρίνειας γραφικά, η προσαρμόσιμη προβολή, η έγχρωμη οθόνη Head-up, η πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα, το λογισμικό που μαθαίνει και το σύστημα φωνητικών εντολών που ενεργοποιείται με τη φράση «Hey Mercedes» αποτελούν τα βασικά πλεονεκτήματα του συστήματος.

Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, η νέα GLA έχει μικρότερο μήκος (-14 χλστ), μεγαλύτερο πλάτος (+30 χλστ) και μεγαλύτερο ύψος (+104 χλστ), ενώ κατά 30 χλστ. έχει αυξηθεί και το μεταξόνιο, στα 2.729 χλστ. Στο εσωτερικό της, υπάρχει σημαντική αύξηση στην περιοχή των ποδιών των πίσω επιβατών (+116 χλστ) αλλά και μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ στα 435 λίτρα (+14 λτ).

Συστήματα ασφαλείας

Η νέα GLA κάνει ένα βήμα παραπέρα ως προς την ασφάλεια που παρέχουν τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Οι διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργίας προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις. Η GLA έχει τη δυνατότητα να αντιδρά όταν αδρανεί ο οδηγός. Η ενεργή υποβοήθηση πέδησης αναλαμβάνει σε πολλές περιπτώσεις να πραγματοποιεί αυτόνομο φρενάρισμα, προκειμένου να αποτραπεί μια σύγκρουση ή να μειωθεί η σφοδρότητά της. Με ταχύτητα έως 60 km/h, το σύστημα μπορεί να επιβραδύνει όταν ανιχνεύει σταματημένα οχήματα και πεζούς να διασχίζουν τον δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο. Έτσι, ανάλογα με την κατάσταση, είναι δυνατό να προλαμβάνονται ακόμη και συγκρούσεις με ταχύτητα έως 50 km/h.

Κινητήρια σύνολα

Η νέα Mercedes GLA εξοπλίζεται με τους γνώριμους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες που υιοθετεί και η A-Class. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, διαθέτουν σαφώς μεγαλύτερη απόδοση και βελτιωμένες εκπομπές ρύπων.

Η βασική έκδοση βενζίνης είναι η GLA 200 και κινείται από το σύνολο 1,33 λίτρων των 163 ίππων και 250 Nm ροπής. Ο κινητήρας αυτός προσφέρει μικτή κατανάλωση καυσίμου 5,9-5,6 l/100 km και εκπομπές CO2 135-129 g/km. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT, το οποίο μεταφέρει την κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.

AMG GLA 35 4MATIC

Τη γκάμα συμπληρώνει η κορυφαία Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC. Χρησιμοποιεί 2-λιτρο, 4-κύλινδρο turbo κινητήρα, ισχύος 306 ίππων και 400Nm ροπής. Σύμφωνα με την εταιρία, προσφέρει μικτή κατανάλωση καυσίμου 7,5-7,4 l/100 km και εκπομπές CO2 171-170 g/km. Ωστόσο, ενδιαφέρον έχει ότι χαρίζει μία ιδιαίτερα ζωντανή απόκριση και έναν πολύ συναισθηματικό ήχο. To μπλοκ κινητήρα είναι κατασκευασμένο από υψηλής αντοχής, ελαφρό κράμα αλουμίνιου, το οποίο μειώνει το βάρος του οχήματος γεγονός που βελτιώνει τη δυναμική οδήγηση. Χρησιμποιείται ένας υπερσυμπιεστής καυσαερίων δύο σταδίων, ο οποίος συνδυάζει τη βέλτιστη ανταπόκριση σε χαμηλές ταχύτητες κινητήρα με ισχυρή αύξηση της ισχύος σε υψηλότερες ταχύτητες. Η επιτάχυνση 0-100 km/h γίνεται σε 5,1 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μόνιμα σε όλους τους τροχούς, μέσω του αυτόματου κιβωτίου AMG Speedshift DCT 8G.

Στο μέλλον θα ακολουθήσει και ένα μοντέλο με plug-in hybrid σύστημα κίνησης τρίτης γενιάς για οδήγηση χωρίς ρύπους. Η νέα GLA θα κάνει το ντεμπούτο της στην Ευρώπη την άνοιξη του 2020 και αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της compact κατηγορίας, ακολουθώντας την A-Class.

Δείτε ακόμη: