Η ολοκαίνουρια BMW Σειρά 1 αποκαλύπτεται σήμερα και μπαίνει στην τέταρτη γενιά της προσφέροντας πιο δυναμική εμφάνιση, πιο σπορ χαρακτήρα και μια πλήρως αναθεωρημένη γκάμα κινητήρων.

Η BMW επαναπροσδιορίζει τη θέση της στην κατηγορία των premium compact μοντέλων, αποκαλύπτοντας τη νέα Σειρά 1, τέταρτης γενιάς. Μάλιστα οι Γερμανοί κάνουν λόγο για μια εκτενώς βελτιωμένη τεχνολογία πλαισίου, πιο δυναμικά χαρακτηριστικά και φυσικά νέα γκάμα μηχανικών συνόλων με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt. Η πρεμιέρα της νέας BMW Σειράς 1 σηματοδοτεί την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου στο 20ετές success story της μάρκας στην κατηγορία. Η νέα γενιά θα κατασκευάζεται επίσης στο εργοστάσιο της μάρκας στη Λειψία της Γερμανίας, με το επίσημο λανσάρισμά της στην αγορά να έχει προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο του 2024.

Φρέσκια σχεδίαση

Οι τυπικές αναλογίας των Βαυαρών είναι αμέσως ορατές στη νέα BMW Σειρά 1 και υπογραμμίζονται από κυρίαρχα στοιχεία όπως το μακρύ καπό και τον μετατοπισμένο προς τα πίσω θάλαμο επιβατών. Οι διαστάσεις του πεντάθυρου μοντέλου έχουν αλλάξει ελάχιστα σε σχέση με τον προκάτοχό του, την F40. Έτσι έχουμε αυξημένο κατά 42 mm (συνολικά 4.361 mm) και μεταξόνιο στα 2.670 mm. Το πλάτος είναι 1.800 mm και το ύψος έχει αυξηθεί κατά 25 mm, στα 1.459 mm.

BMW Σειρά 1Στο εμπρός μέρος το αυτοκίνητο δείχνει πολύ πιο δυναμικό και πιο χαμηλό σε σχέση με τους προκατόχους του. Η νέα BMW Σειρά 1 έχει μια φαρδιά γρίλια νεφρών που έρχεται σε αντίθεση με τον σχεδιασμό στις αντίστοιχες κάθετες γρίλιες των μεγαλύτερων μοντέλων της μάρκας (Σειρά 3, Χ1 κλπ.). Επίσης για πρώτη φορά υιοθετεί μια δομή με κάθετες και διαγώνιες μπάρες. Οι στάνταρ προβολείς LED διαθέτουν κάθετα στοιχεία για τα φώτα ημέρας και τα φλας, όπως γνωρίσαμε και στις Χ1/Χ2. Προαιρετικά φυσικά θα διατίθενται προσαρμοζόμενοι προβολείς με μπλε ένθετα.

Παρατηρώντας τη Σειρά 1 από το πλάι, ξεχωρίζει το περισσότερο σφηνοειδές της σχήμα. Το στάνταρ πακέτο BMW Individual High-Gloss Shadow Line περιλαμβάνει ένα γραφικό στοιχείο με τον αριθμό 1 στην πίσω κολόνα, στο περιβόητο “Hofmeister”, ενώ μια μεγαλούτσικη αεροτομή οροφής τονίζουν τη σπορ σιλουέτα του μοντέλου. Πίσω υπάρχουν διακοσμητικές “οπές” στον προφυλακτήρα και ένθετα σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, ενώ οι πιο σπορ εκδόσεις έχουν κάθετους ανακλαστήρες και ένα μαύρο ένθετο τύπου διαχύτη. Τα πίσω φώτα είναι δύο τμημάτων και θυμίζουν τη σχεδίαση αυτών στη Χ2. Η νέα BMW Σειρά 1 είναι επίσης το πρώτο μοντέλο στη γκάμα της μάρκας που διατίθεται προαιρετικά με διχρωμία για την οροφή, σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα.

Νέα γκάμα κινητήρων, πλέον καταργείται το γράμμα “i”

Οι φανατικοί και πιστοί πελάτες της BMW θα είναι αυτοί που κυρίως θα παρατηρήσουν ότι το γράμμα “i” φεύγει πλέον από τις εκδόσεις των μοντέλων. Οι πιο παλιοί θα θυμάστε πως η μάρκα εισήγαγε το γράμμα “i” στην αριθμητή ονομασία των μοντέλων της, για να ξεχωρίζει τότε τις νέες εκδόσεις injection από αυτές με καρμπυρατέρ ή αργότερα από τις εκδόσεις diesel. Συνεπώς η παλαιότερη ονομασία πχ BMW 120i, πλέον στη νέα γενιά γίνεται σκέτο BMW 120.

Η 120 λοιπόν θα είναι και η εισαγωγική έκδοση βενζίνης της νέας Σειράς 1, η οποία θα αποδίδει 170 ίππους, συνδυάζοντας την γνώριμη mild hybrid τεχνολογία με τον τρικύλινδρο 1500άρη που συναντούμε και στις Χ1/Χ2 (δες τη video-δοκιμή της νέας BMW X2). Η νέα BMW 120 λοιπόν θα μπορεί να κάνει το 0-100 km/h σε 7,8 δευτερόλεπτα, ενώ σύμφωνα με το εργοστάσιο η μέση κατανάλωση είναι 6,0-5,3 lt/100km (WLTP) με τους εκπομπές CO2 στα135-121 g/km.

Σε πετρέλαιο θα υπάρχουν δύο επιλογές. Η BMW 118d (εδώ το “d” παραμένει) με 150hp (0-100 σε 8,3”, συνδυαστική κατανάλωση 5,2 – 4,6 l/100 km, συνδυαστικές εκπομπές CO2 136 – 122 g/km) και η BMW 120d με 163 hp και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,9 δευτερόλεπτα (4,8 – 4,3 l/100 km, 125 – 112 g CO2/km). Τόσο η 120d όσο και η βενzινοκίνητη 120 συνδυάζονται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt.

Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η BMW M135 xDrive, με έναν 2-λιτρο, τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης ισχύος 300 hp. Η έκδοση Μ διαθέτει στάνταρ το προσαρμοζόμενο πλαίσιο Adaptive M Chassis με σπορ σύστημα διεύθυνσης και έξυπνο σύστημα τετρακίνησης, ενώ προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,9 δευτερόλεπτα. Εξωτερικά, η όψη του αυτοκινήτου διαφοροποιείται αισθητά από τις απλές εκδόσεις, με νέα μάσκα M και οριζόντιες μπάρες, νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, διαφορετικά καλύμματα καθρεπτών M και βεβαίως με τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης πίσω. Το M Technology Package, το οποίο διαθέτει ειδικό εξοπλισμό στην ανάρτηση, προσφέρει υψηλότερη ακαμψία και μειωμένο βάρος, ενώ υπάρχει ακόμα σύστημα φρένων M Compound και σφυρήλατες ζάντες 19 ιντσών, αποκλειστικές για την BMW M135 xDrive.

Πάντως για όσους επιθυμούν μια αντίστοιχα σπορ εμφάνιση και στις υπόλοιπες εκδόσεις τους Σειράς 1, το M Sport Package Pro αλλά και τα ειδικά σχεδιασμένα για κάθε μοντέλο BMW M Performance Parts θα είναι διαθέσιμα ως προαιρετικός εξοπλισμός. Όλες οι εκδόσεις στη νέα BMW Σειρά 1 θα είναι αποκλειστικά αυτόματες, με ένα 7-τάχυτο κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη, ως στάνταρ εξοπλισμός.

BMW Σειρά 1Ψηφιακό εσωτερικό

Όπως ήταν αναμενόμενο, το εσωτερικό στη νέα BMW Σειρά 1 ακολουθεί τη φιλοσοφία που συναντούμε και στις μεγαλύτερες X1 και X2. Αυτό σημαίνει ότι πλέον έχουμε ένα πλήρως ψηφιακό και κυρτό πάνελ ελέγχου, που ξεχωρίζει σχεδόν αυτόνομο επάνω στο ταμπλό. Αποτελείται από μια οθόνη 10,25” στη θέση του κλασικού πίνακα οργάνων και μια δεύτερη οθόνη 10,7” στα δεξιά, ως κέντρο ελέγχου για όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Η οθόνη αυτή περιλαμβάνει βεβαίως τα συστήματα πολυμέσων, όλες τις ρυθμίσεις του οχήματος, συμπεριλαμβανομένου των επιλέξιμων προφίλ οδήγησης και βεβαίως το σύστημα κλιματισμού. Όλοι οι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό της προηγούμενης Σειράς 1, έχουν πλέον καταργηθεί, κάτι που γίνεται πλέον σε όλα τα νέα μοντέλα BMW (και όχι μόνο).

Γενικότερα η εικόνα αποπνέει έναν premium αλλά και ταυτόχρονα σπορ χαρακτήρα. Νέας σχεδίασης είναι τα καθίσματα και προαιρετικά διατίθενται σπορ καθίσματα με καλύμματα και επένδυση από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, καθώς και σπορ καθίσματα M. Διατίθενται επίσης διάτρητες επιφάνειες καθισμάτων στην έκδοση Veganza με χαρακτηριστικά που θυμίζουν δέρμα.

Ο κεντρικός αερόσακος οδηγού-συνοδηγού προσφέρεται πλέον ως στάνταρ για να ενισχύσει περαιτέρω την προστασία των επιβατών. Ο χώρος φόρτωσης είναι στα 380 και μπορεί να αυξηθεί βεβαίως με την αναδίπλωση των πλατών στα πίσω καθίσματα (έως τα 1.200 λίτρα).

Περισσότερη ακαμψία αμαξώματος

Η ευελιξία, η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης και η δυναμική στις στροφές της νέας BMW Σειράς 1 ενισχύονται χάρη στην αυξημένη ακαμψία της δομής του αμαξώματος και της σύνδεσης του πλαισίου. Η τεχνολογία πλαισίου περιλαμβάνει βελτιστοποιημένη κινηματική, βάσεις στήριξης για τις αντιστρεπτικές δοκούς με υψηλή προφόρτιση και νέα τεχνολογία αμορτισέρ. Η γωνία κάστερ των μπροστινών τροχών έχει αυξηθεί κατά 20%, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα σταθερή κατευθυντική ευστάθεια και βελτιστοποιημένη αίσθηση του τιμονιού.

Ως στάνταρ η νέα BMW Σειρά 1 διαθέτει ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών, ενώ η BMW M135 xDrive διατίθεται με ζάντες 18 στον βασικό εξοπλισμό της. Το προαιρετικό M Sport Package περιλαμβάνει το Adaptive M Chassis, το οποίο χαμηλώνει το όχημα έως και 8mm, σπορ σύστημα διεύθυνσης και ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών. Προαιρετικά διατίθενται ζάντες έως 19 ιντσών και σύστημα σπορ φρένων M.

BMW Σειρά 1Με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας

Η νέα γενιά της Σειράς 1 προσφέρει μια σημαντικά διευρυμένη γκάμα συστημάτων αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης ως μέρος του βασικού ή προαιρετικού εξοπλισμού της. Στα στάνταρ χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται τα Driving Assistant με προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, Lane Departure Warning, Exit Warning και Traffic Sign Recognition, καθώς και το Parking Assistant με Reversing Assistant.

Στη γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού ξεχωρίζουν συστήματα όπως τα Steering and Lane Control Assist, Automatic Speed Limit Assist, και καθοδήγηση διαδρομής όταν χρησιμοποιείται το Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go. Το Parking Assistant Professional διατίθεται επίσης για τις νέες BMW 120 και BMW 120d, επιτρέποντας τον έλεγχο της διαδικασίας στάθμευσης και των ελιγμών μέσω smartphone.

Εκτός από τα συστήματα υποβοήθησης, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης αυτόματο κλιματισμό, σύστημα συναγερμού, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες και το BMW Live Cockpit Plus που περιλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης BMW Maps βασισμένο στο cloud. Τα νέα πακέτα προαιρετικού εξοπλισμού επιτρέπουν τη στοχευμένη εξατομίκευση. Το Innovation Package περιλαμβάνει το BMW Live Cockpit Professional με Head-Up Display και Augmented View στην οθόνη ελέγχου, καθώς και το Parking Assistant Plus. Το Premium Package περιλαμβάνει την ασύρματη φόρτιση συμβατών smartphones, Comfort Access, προβολή λογότυπου από τους εξωτερικούς καθρέπτες, αυτόματη ρύθμιση του φωτισμού του εσωτερικού καθρέφτη και προσαρμοζόμενους προβολείς LED. Η γκάμα του προαιρετικού εξοπλισμού περιλαμβάνει επίσης διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, πανοραμική γυάλινη οροφή και ηχοσύστημα Harman Kardon.

Η επίσημη παρουσίαση της ολοκαίνουριας BMW Σειρά 1 στην Ελλάδα θα πραγματοποιηθεί εντός του Ιουνίου, ενώ το επίσημο λανσάρισμά του μοντέλου αναμένεται τον Οκτώβριο του 2024.

BMW Σειρά 1

Video-δοκιμή: Νέα BMW X2