Βενζινοκίνητη με έναν ισχυρό V8 5.0 λίτρων, στο γνωστό coupe σχήμα της, η νέα – 7ης γενιάς – Ford Mustang μας κλείνει το μάτι. Και ΟΧΙ… δεν είναι SUV.

Η Ford αποκάλυψε την ολοκαίνουργια Mustang, η οποία αισίως μπαίνει στην 7η γενιά της. Μιλάμε για το σπορ κουπέ μοντέλο που στα 58 του χρόνια έχει τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο. Άκρως διασκεδαστικό στην οδήγηση, με μυώδη σχεδίαση και βεβαίως έναν καινούριο V8 κινητήρα. Εδώ δεν έχουν σημασία ούτε τα ψηφιακά κόκπιτ και οι μεγάλες οθόνες, ούτε οι θύρες USB, ασχέτως αν η νέα Mustang τα έχει και αυτά. Σημασία έχει η απόλαυση του οδηγού, το γουργουριτό που σαν μελωδία φτάνει στα αυτιά και βεβαίως η πίσω κίνηση.

Ο αντίκτυπος της Mustang ξεπερνά τα 10 και πλέον εκατομμύρια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν κατά τη διάρκεια των 58 ετών συνεχούς παραγωγής της. Είναι ένα μοντέλο με αμέτρητες εμφανίσεις στον κινηματογράφο, την τηλεόραση, τη μουσική σκηνή και τα βιντεοπαιχνίδια, όντας ταυτόχρονα το όχημα με τα περισσότερα likes στο Facebook. Ο κόσμος λατρεύει την Mustang και πλέον ήρθε η ώρα της αλλαγής. Το μοντέλο που στην τελευταία γενιά κυκλοφορεί από το 2014, γίνεται ακόμη καλύτερο, ακόμη πιο Mustang.

Η Ford δεν έχει ανακοινώσει ακόμα τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά, ωστόσο αυτό που ανακοινώθηκε είναι πως έχουμε εκδόσεις coupe και convertible, βελτιωμένο hardware και λογισμικό, καθώς και ειδικές ρυθμίσεις, που συνδυάζονται με έναν νέο V8 κινητήρα 5,0 λίτρων τέταρτης γενιάς (Gen IV). Η Ford κάνει λόγο για «ακόμη μεγαλύτερη απόκριση και απόδοση».

Ford Mustang GTΛίγα περισσότερα τεχνικά στοιχεία

Η νέα Mustang GT διαθέτει καινούριο σύστημα αερόψυξης με διπλή εισαγωγή αέρα και διπλές πεταλούδες εισαγωγής, ελαχιστοποιώντας τις απώλειες και επιτρέποντας υψηλότερους ρυθμούς ροής του αέρα. Επίσης υπάρχουν 5+1 επιλέξιμα προφίλ οδήγησης: Normal, Sport, Slippery, Drag και Track, που πλαισιώνονται από ένα ακόμη, το οποίο προσφέρει πολλές προσαρμόσιμες ρυθμίσεις ανάλογα με τις εκάστοτε προτιμήσεις του οδηγού. Κάτι σαν custom mode.

Στις πιο σημαντικές αλλαγές, υπάρχει βελτίωση στο σύστημα διεύθυνσης με ένα ταχύτερο τιμόνι, αλλά και σύστημα rev-matching που κρατά ψηλά τις στροφές του κινητήρα όταν ο συμπλέκτης είναι ενεργοποιημένος. Πρακτικά το σύστημα αυτό προσομοιώνει την τεχνική «μύτη-τακούνι» και διατηρεί την παροχή μέγιστης ροπής κατά τη διάρκεια των χειροκίνητων αλλαγών ταχυτήτων. Η Mustang GT, εκτός από το μηχανικό 6άρι, θα διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων.

Το Performance Pack είναι στάνταρ και περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, φρένα 19 ιντσών της Brembo καθώς και το σύστημα Active Valve Exhaust που εξασφαλίζει διαφορετικούς ήχους κινητήρα, ανάλογα με το προφίλ οδήγησης. Προαιρετικά υπάρχει ενεργή ανάρτηση MagneRide, όπως και στην προηγούμενη γενιά.

Ford Mustang GTΨηφιακό εσωτερικό

Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες! Ο λόγος για το digital cockpit στη νέα Mustang, το οποίο δείχνε να προσαρμόζεται στις τάσεις της εποχής, καταργώντας παντελώς οτιδήποτε αναλογικό στην καμπίνα. Βελόνες υπάρχουν, αλλά πλέον με τη μορφή pixels σε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,4 ιντσών. Ίσως το αμφιλεγόμενο χαρακτηριστικό εδώ είναι η σχεδίαση του ταμπλό, αφού το περισσότερο τμήμα του καλύπτεται από μια γυάλινη επιφάνεια που συνδυάζεται με τις δύο οθόνες, μία για πίνακα οργάνων και μία για το infotainment.

Βέβαια αυτή η λογική ανοίγει το δρόμο για περισσότερη εξατομίκευση, όπως η πλήρης παραμετροποίηση των γραφικών στοιχείων στις οθόνες, ακόμη και κατά την αλλαγή των προφίλ οδήγησης. Στη δεξιά μεριά αυτού του γυάλινου πάνελ βρίσκεται η κεντρική οθόνη του SYNC 4 με διαγώνιο 13,2 ιντσών, η οποία μάλιστα είναι ελαφρώς στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού. Το πακέτο ολοκληρώνουν ο εσωτερικός φωτισμός, αλλά και το λογισμικό Unreal Engine 3D που αλληλοεπιδρά με την οθόνη αφής όταν ο χρήστης μπει στις ρυθμίσεις του οχήματος. Επίσης έχουν καταργηθεί τα φυσικά κουμπιά για τον κλιματισμό και το ραδιόφωνο, ακολουθώντας το δρόμο που χάραξε η Mach-E.

Ανάμεσα στα νέα ψηφιακά συστήματα ωστόσο υπάρχει και κάτι ιδιαίτερα ξεχωριστό. Η Ford φρόντισε και εξόπλισε τη Mustang με θύρες USB πίσω από τιμόνι και πάνω από το ύψος της κεφαλής του οδηγού, προκειμένου να υποστηρίζουν τη λειτουργία καμερών για χρήση σε πίστα, χωρίς την παρεμβολή καλωδίων στην καμπίνα. Εδώ κολλάει αυτό που λέμε «μετράει η σκέψη»!

Φρέσκια σχεδίαση, γνώριμο στυλ

Μια Mustang δε μπορεί να διαφοροποιηθεί και πολύ στην πάροδο των χρόνων, οπότε και όποιες αλλαγές έγιναν προσεκτικά. Παραμένει βεβαίως μακρύ καπό που καταλήγει τώρα σε ένα χαμηλό, οριζόντιο φρύδι. Σε συνδυασμό με τους νέους προβολείς LED δημιουργείται ένα πιο επιθετικό μπροστινό μέρος, επηρεασμένο από τη σχεδίαση που είδαμε στις Mustang της δεκαετίας του 1960. Το συγκεκριμένο τμήμα έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να προσφέρει επίσης βελτιωμένη προστασία στους πεζούς σε περίπτωση ατυχήματος.

Για πρώτη φορά, κάθε μοντέλο της σειράς Mustang διαθέτει το δικό του, μοναδικό εμπρός μέρος. Η Mustang GT διαθέτει μεγαλύτερα ανοίγματα στη μάσκα, τα οποία επιτρέπουν αυξημένη ροή αέρα και ταυτόχρονα αντανακλούν την αύξηση της ισχύος και τη βελτίωση των επιδόσεων. Η αεροδυναμική του αυτοκινήτου βελτιστοποιείται περαιτέρω τόσο με την προσθήκη νέων αεραγωγών στο καπό, όσο και με τον επανασχεδιασμό του εμπρόσθιου splitter.

Ford Mustang GTΗ γραμμή οροφής και ο κοντύτερος πίσω πρόβολος ακολουθούν τις αναλογίες της πρώτης γενιάς Mustang, ενώ οι διευρυμένοι πίσω ώμοι δίνουν αυτό το «muscle look». Το διευρυμένο σε πλάτος πίσω μέρος φιλοξενεί έναν νέο χαρακτηριστικό φωτισμό με τρεις μπάρες, ενώ ο επανασχεδιασμένος διαχύτης συμβάλλει στη βελτιωμένη αεροδυναμική ισορροπία. Η Mustang Convertible παραμένει πιστή στην υφασμάτινη οροφή, η οποία είναι πλήρως επενδεδυμένη και με κορυφαία μόνωση. Ανοίγει και κλείνει εύκολα και με την απαγκίστρωση της σχετικής κεντρικής ασφάλειας στο εσωτερικό.

Ford Mustang GTΠερισσότερη ασφάλεια

Η 7η γενιά Mustang είναι εξοπλισμένη με συστήματα υποβοήθησης επόμενης γενιάς, όπως και στη Mustang Mach-E. Περιλαμβάνονται Speed Sign Recognition, Intelligent Adaptive Cruise Control με λειτουργία stop&go, Lane Centering Assist, Evasive Steer Assist και Reverse Brake Assist. Ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό είναι το Active Pothole Mitigation, το οποίο παρακολουθεί συνεχώς την ανάρτηση, το αμάξωμα, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα πέδησης και προσαρμόζει ανάλογα την απόκριση της ανάρτησης. Το Stolen Vehicle Services (λειτουργεί μέσω της εφαρμογής FordPass) παρέχει 24ωρη υποστήριξη σε περίπτωση κλοπής και είναι επίσης νέο στοιχείο στη Mustang.

Mustang Dark Horse

Μαζί με τη Mustang GT, η Ford παρουσιάζει και τη Mustang Dark Horse, που αποτελεί την έκδοση του μοντέλου για χρήση σε πίστα, αλλά και το όχημα που θα αποτελέσει τον θεμέλιο λίθο για την παρουσία της εταιρείας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Βασισμένη στον σπορ χαρακτήρα, τον πιο αιχμηρό σχεδιασμό και τις ψηφιακές εμπειρίες της έβδομης γενιάς Mustang, η σειρά Dark Horse προσφέρει την πιο εστιασμένη συμπεριφορά και απόδοση στην πίστα από οποιαδήποτε άλλη Mustang μέχρι σήμερα.

Ο V8 κινητήρας έχει υψηλότερη απόδοση, νέους εκκεντροφόρους και μοναδικό tuning. Συνδυάζεται με διπλές πεταλούδες εισαγωγής που παρέχουν διπλάσια ποσότητα φρέσκου αέρα στον κινητήρα με στόχο τη μέγιστη απόδοση. Η έκδοση Dark Horse διατίθεται στάνταρ με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο TREMEC με επιλογέα σε τελείωμα τιτανίου κατασκευασμένος μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης. Βεβαίως παραμένει και εδώ η επιλογή του αυτόματου 10 σχέσεων με paddles στο τιμόνι.

Ford Mustang GTΗ Mustang Dark Horse διατίθεται ακόμη ψυγείο λαδιού για το κιβώτιο ταχυτήτων (αυτόματη έκδοση), ένα νερού με μοναδικό σχεδιασμό, χαμηλότερο βάρος, μεγαλύτερη ικανότητα απαγωγής της θερμότητας και πιο ισχυρούς ανεμιστήρες, ένα για τον πίσω άξονα και ένα βοηθητικό λαδιού. Ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen μεγιστοποιεί τα παρεχόμενα επίπεδα πρόσφυση για βελτιωμένη επιτάχυνση και ισορροπία στις στροφές.

Το όλο πακέτο περιλαμβάνει και μεγαλύτερη πίσω αντιστρεπτική δοκό, heavy-duty εμπρός αμορτισέρ, εμπρός φρένα με δαγκάνες σταθερού εμβόλου με μεγαλύτερους ρότορες, μπάρα θόλων, ειδική πίσω ενίσχυση σχήματος «K», τροχούς διαφορετικών διαστάσεων εμπρός-πίσω και ελαστικά Pirelli P-Zero PZ4. Η ενεργή ανάρτηση MagneRide εδώ είναι είναι στάνταρ, προσφέροντας βελτιστοποιημένη συμπεριφορά σε δρόμο και πίστα. Τέλος, το ηλεκτρονικό drift brake φέρνει μια νέα τεχνολογία στην πίστα, ξεκλειδώνοντας τις ικανότητες πλαγιολίσθησης της πισωκίνητης Mustang σε συνδυασμό με τη γοητεία και τη λειτουργικότητα ενός παραδοσιακού, μηχανικού χειρόφρενου. Το Performance Electronic Parking Brake έχει σχεδιαστεί τόσο για αρχάριους οδηγούς, ώστε να μαθαίνουν και να βελτιώνουν τις δεξιότητές τους στο drift, όσο και για τους πιο έμπειρους που αναζητούν μια έτοιμη λύση για τους αγώνες.

Η έκδοση Dark Horse διαθέτει επίσης οπτικές αναβαθμίσεις που περιλαμβάνουν σκουρόχρωμους προβολείς LED, γυαλιστερή μαύρη μάσκα, πλαϊνές ποδιές, σταθερή πίσω αεροτομή και σκουρόχρωμες τετραπλές απολήξεις εξάτμισης. Τα παραδοσιακά σήματα Mustang αντικαθίστανται με ένα νέο λογότυπο Dark Horse, ενώ το τιμόνι έχει επίπεδο κάτω τμήμα, παχύτερη στεφάνη και ένα αποκλειστικό κουμπί για την επιλογή των Drive Mode, σε απόσταση βολής από τον αντίχειρα του χεριού του οδηγού.