Πρόκειται για την εντελώς νέα -4η γενιά- Skoda Fabia η οποία πέρα από μια φρέσκια σχεδίαση υπόσχεται και τους καλύτερους χώρους στην κατηγορία!

Η νέα γενιά της Skoda Fabia είναι αυτό που λέμε «ριζικά αλλαγμένη». Πέρα από την ονομασία, τίποτα δε συνδέει παλιό και νέο μοντέλο. Βασισμένη στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group (ίδια με τα νέα VW Polo και Seat Ibiza), η Fabia μεγάλωσε και σε μήκος αλλά και σε χώρους. Συγκεκριμένα, το μοντέλο έχει ξεπεράσει το όριο των 4 μέτρων, στα 4,108 μ.. Ο χώρος αποσκευών – που στα 330 λίτρα ήταν ήδη ο μεγάλος για την κατηγορία – πλέον έχει ανέβει στα 380 λίτρα. Έχει δηλαδή τον ίδιο χώρο φόρτωσης με ένα Volkswagen Golf, όταν πρακτικά ανήκει στην κατηγορία του Polo.

Έτσι λοιπό, η νέα Skoda Fabia μεγάλωσε κατά περίπου 11 εκ. και κυρίως έχει μεταξόνιο αυξημένο κατά 94 χιλ. στα 2.564 χιλ. Το πλάτος έχει και αυτό αυξηθεί κατά 48 χιλ. και φτάνει πλέον στα 1.780 χιλ. Στο σχεδιαστικό κομμάτι, η νέα γενιά υιοθετεί μια ενδιαφέρουσα εικόνα, ανάλογη με άλλα πρόσφατα μοντέλα της μάρκας, όπως πχ η μεγαλύτερη Octavia ή το Scala. Οι προβολείς και τα πίσω φώτα είναι τεχνολογίας LED, ενώ εντελώς νέα είναι η μάσκα. Αυτή για πρώτη φορά έχει ενεργές περσίδες, που κλείνουν αυτόματα όταν υπάρχει μικρή ανάγκη για ψύξη. Κατ’ επέκταση οι κλειστές περσίδες εξασφαλίζουν καλύτερη αεροδυναμική και φυσικά καλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Η Skoda λέει μάλιστα πως η Fabia εξοικονομεί έως 0,2 λίτρα ανά 100 χλμ. όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Για κάθε χιλιόμετρο που κινείται με τις περσίδες κλειστές, η Fabia εκπέμπει έως και 5 γρ. λιγότερο CO2.

Skoda FabiaΟλική αλλαγή και στο εσωτερικό

Τεράστιες είναι οι διαφοροποιήσεις στην καμπίνα της νέας Fabia. Οπτικά, ξεχωρίζει η ελεύθερη οθόνη διαστάσεων 6,5 έως 9,2 ίντσες, πάνω από την κεντρική κονσόλα. Διαθέσιμος -ως έξτρα- είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit, στις 10,25 ίντσες, με 5 διαφορετικούς τρόπους απεικόνησης. Ως στάνταρ, η Fabia διαθέτει αναλογικό πίνακα οργάνων και μια βασική οθόνη πληροφοριών 3,5 μόλις ιντσών.

Ωστόσο, τα σημαντικότερα νέα είναι στους διαθέσιμους χώρους. Το κατά περίπου 10 εκ. αυξημένο μεταξόνιο, χαρίζει μια ξεκάθαρη αίσθηση ευρυχωρίας για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Επίσης, η νέα Fabia προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί με Climatronic διπλής ζώνης, καθώς και αεραγωγούς στο πίσω μέρος.

Οι τεχνολογίες της νέας Skoda Fabia

Η SKODA εξοπλίζει τη νέα FABIA με συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας που διαθέτουν οθόνες από 6,5 έως 9,2 ίντσες. Το αυτοκίνητο είναι πάντα online χάρη στην ενσωματωμένη eSIM. Αυτό καθιστά δυνατή τη λήψη ραδιοφώνου στο διαδίκτυο ή την πρόσβαση στο ευρύ φάσμα των διαδικτυακών υπηρεσιών Skoda Connect. Τα smartphone μπορούν να συνδεθούν στο αυτοκίνητο μέσω ασύρματου συνδέσμου SmartLink χωρίς την ανάγκη καλωδίου και να φορτίζονται επαγωγικά στο phone box. Διαθέσιμος και έλεγχος μέσω χειρονομιών καθώς και ο ψηφιακός βοηθός φωνής Laura. Τα συστήματα πλοήγησης υποστηρίζονται από διαδικτυακά δεδομένα, ενώ οι χάρτες ενημερώνονται από το διαδίκτυο. Διαθέσιμες έως και 5 υποδοχές USB-C για φόρτιση περαιτέρω φορητών συσκευών. Μάλιστα 1 από τις θύρες Type-C μπορεί να βρεθεί στην πίσω πλευρά του κεντρικού καθρέφτη για να φορτίσει μια κάμερα!

Αυτή είναι η πρώτη γενιά Fabia που μπορεί να εξοπλιστεί με Travel Assist, το οποίο παρέχει αυτόματη υποστήριξη με διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση. Αυτό μπορεί να ενεργοποιηθεί με το πάτημα ενός κουμπιού και συνδυάζει πολλά συστήματα υποβοήθησης ταυτόχρονα. Έως 210 χλμ./ώρα, το Adaptive Cruise Control (ACC) προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου με εκείνη των προπορευόμενων οχημάτων. Διαθέσιμα είναι ακόμη τα Lane Assist, Blind Spot Detect (Side Assist), Park Assist, Maneuver Assist και Front Assist με προστασία πεζών και ποδηλατών.

Skoda FabiaΚινητήρες

Η νέα Fabia εξοπλίζεται με μία γκάμα πέντε κινητήρων βενζίνης, χωρίς καμία επιλογή σε πετρέλαιο. Βασικοί είναι δύο τρικύλινδροι κινητήρες MPI με 65 και 80ps. Ακολουθεί ο επίσης τρικύλινδρος 1.0 TSI, με turbo, σε δύο εκδόσεις με 95 ή 110ps. Τα μοντέλα με απόδοση έως 95ps είναι εξοπλισμένα με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ υπάρχει η επιλογή ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και ενός αυτόματου DSG 7 σχέσεων για τον 1.0 TSI 110ps.

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI, με 150 ίππους και τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT). Όλοι οι κινητήρες TSI στη νέα Skoda Fabia διαθέτουν φίλτρο σωματιδίων βενζίνης.

Η νέα γενιά Skoda Fabia αναμένεται στην Ελλάδα στο τέλος της χρονιάς, σε τιμές που θα ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμα.

Φωτογραφίες