Η εντελώς νέα οικογένεια Ford Kuga φέρνει νέες τεχνολογίες, κομψή σχεδίαση και αναλογίες που βελτιώνουν τα επίπεδα ευρυχωρίας και άνεσης. Όπως συμβαίνει και στα Fiesta και Focus, το Kuga θα έρθει σε εκδόσεις Titanium, ST Line και το Vignale, με το καθένα να έχει το δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα. Όλα θα διατίθενται με μία γκάμα υβριδικών κινητήριων συνόλων που έρχονται να εξασφαλίσουν ασυναγώνιστες τιμές κατανάλωσης στην κατηγορία των SUV.
Το νέο Kuga προσφέρει ακόμα περισσότερα πρακτικά χαρακτηριστικά άνεσης, καθώς και τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού και συνδεσιμότητας. Ανάμεσα στις τεχνολογίας είναι το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect, η ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου και το σύστημα infotainment SYNC 3 της Ford, που υποστηρίζεται από μία κεντρική οθόνη αφής 8”. Για πρώτη φορά υιοθετείται και ένας πίνακας οργάνων LCD 12,3’’.
Κατασκευαστικά, το Kuga είναι το πρώτο SUV που βασίζεται στη νέα, παγκόσμια πλατφόρμα C2 της Ford, η οποία υποστηρίζει τη βελτιωμένη αεροδυναμική του αμαξώματος, μειωμένο βάρος έως και 90 kg, αλλά και προσφέρει 10% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία. Σχεδιαστικά, το μοντέλο λανσάρει μία νέα πιο ανάγλυφη εικόνα, με premium αναλογίες. Η αεροδυναμική σιλουέτα του περιλαμβάνει μακρύτερο μεταξόνιο, ενώ μεγαλύτερο είναι το καπό, το πίσω παρμπρίζ έχει μεγαλύτερη κλίση και η οροφή είναι χαμηλότερα.
Γκάμα με τρία υβριδικά σύνολα
Η γκάμα του μοντέλου περιλαμβάνει τις εκδόσεις Kuga Plug-In Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid (ήπιο υβριδικό) και Kuga Hybrid (πλήρες υβριδικό), σε συνδυασμό με τους κινητήρες της Ford, 2.0L EcoBlue diesel, 1.5L EcoBlue diesel και 1.5L EcoBoost βενζίνης. Διαθέσιμο είναι και το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων. Το Kuga Plug-In Hybrid συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.5L, ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια, καθώς και μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh. Η μέγιστη απόδοση ανέρχεται στους 225 ίππους. Αυτό είναι το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της Ford στην Ευρώπη και προσφέρει αυτονομία πάνω από 50 km αμιγώς με ηλεκτροκίνηση, ενώ εκτιμάται ότι θα έχει κατανάλωση από 1,2 l/100 km με εκπομπές CO2 29 g/km. Η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται μέσω μιας υποδοχής φόρτισης που βρίσκεται στον εμπρός προφυλακτήρα., ενώ φορτίζεται αυτόματα και εν κινήσει μέσω αναγεννητικής πέδησης. Υπολογίζεται ότι μία πλήρης φόρτιση από εξωτερική ηλεκτρική παροχή 230-volt ολοκληρώνεται σε περίπου 4 ώρες.
Το Kuga EcoBlue Hybrid με ήπια υβριδική τεχνολογία, υιοθετεί τον 2.0L EcoBlue diesel των 150 ίππων και χρησιμοποιεί μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα που αντικαθιστά τον στάνταρ εναλλάκτη, επιτρέποντας την ανάκτηση και αποθήκευση ενέργειας κατά την επιβράδυνση σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt. Το σύστημα λειτουργεί και σαν μοτέρ, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.
Το Kuga Hybrid χρησιμοποιεί ένα αυτοφορτιζόμενο, πλήρες υβριδικό σύστημα κίνησης που προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και συνδυάζει βενζινοκινητήρα 2.5L, ηλεκτροκινητήρα, γεννήτρια, μπαταρία ιόντων λιθίου και αυτόματο σύτσημα κατανομής της ροπής. Το Kuga Hybrid θα διατίθεται το 2020 με κίνηση στους εμπρός (FWD) ή και στους τέσσερις τροχούς. Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης κινητήρες βενζίνης 1.5L EcoBoost σε εκδόσεις με 120 και 150 ίππους, ενώ σε πετρέλαιο υπάρχει ο 1.5L EcoBlue με 120 ίππους και ο 2.0L EcoBlue των 190 ίππων.
Η νέα γενιά του Kuga προσφέρει επίσης, για πρώτη φορά, τεχνολογία επιλέξιμων προφίλ (Drive Mode) που επιτρέπει στους οδηγούς να προσαρμόζουν την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης και την εμπλοκή του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης. καθώς και τους χρόνους αλλαγών των σχέσεων στις αυτόματες εκδόσεις. Μαζί με τα προφίλ Normal, Sport και Eco, το Slippery mode προσφέρει αυξημένη σιγουριά και ασφάλεια σε επιφάνειες με μειωμένη τριβή, όπως στο χιόνι και στον πάγο. Το Deep Snow/Sand mode βοηθά στη διατήρηση της ελκτικής πρόσφυσης σε μαλακά, χαλαρά εδάφη.
Εντελώς νέο εσωτερικό
Στην καμπίνα, το Kuga έχει πολλές σχεδιαστικές ομοιότητες με το Focus. Το ταμπλό ακολουθεί αντίστοιχη σχεδίαση με λιτές γραμμές και απλές φόρμες, ενώ στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο μοντέλο είναι κατά 44 mm φαρδύτερο και κατά 89 mm μακρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, ενώ το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 20 mm. Στο εσωτερικό, αυτό μεταφράζεται σε 43 mm περισσότερο χώρο για τους ώμους και σε 57 mm περισσότερο χώρο στην περιοχή της έδρας των εμπρός καθισμάτων, συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Οι πίσω επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο στην περιοχή των ώμων και των γοφών. Παρά το γεγονός ότι το συνολικό ύψος είναι χαμηλότερο κατά 20 mm σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, το νέο Kuga προσφέρει +13 mm χώρο για το κεφάλι των εμπρός επιβατών και +35 mm πίσω.