Περισσότερη ισχύς, νέο look, νέα σπορ καθίσματα και κυρίως νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το ανανεωμένο Hyundai i30 N συνεχίζει να είναι στις καρδιές μας, ίσως λίγο περισσότερο από ότι πριν!

Η επίσημη αποκάλυψη του ανανεωμένου Hyundai i30 N συνοδεύεται από όλα τα καινούρια χαρακτηριστικά του hot hatch της μάρκας. Για πρώτη φορά λοιπόν, το i30 N θα εξοπλίζεται με το N DCT. Πρόκειται για ένα υγρού τύπου 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Έχει paddles πίσω από το τιμόνι και συνδυάζεται με τρεις νέες “Ν” λειτουργίες για ακόμη πιο σπορ οδηγική αίσθηση. Νέες είναι και οι 19άρες σφυρήλατες ζάντες, αλλά και τα N μπάκετ καθίσματα που εκτός από ομορφότερα είναι και ελαφρύτερα! Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

Hyundai i30 N Performance

Ακόμη καλύτερο το i30 N και ακόμη πιο δυνατό!

Το πρώτο hot-hatch της Hyundai κυκλοφόρησε το 2017 και η αγάπη του κόσμου φάνηκε από την πρώτη στιγμή. Κι αυτό γιατί είναι ένα ολοκληρωμένο hot-hatch με επιδόσεις, σχεδίαση αλλά και τις τεχνικές λεπτομέρειες που το υποστηρίζουν. Συνολικά 25.000 i30 N πουλήθηκαν στην Ευρώπη έως σήμερα, καθόλου άσχημο νούμερο για μόλις το πρώτο μοντέλου του είδους από τη μάρκα! Και τώρα το ανανεωμένο μοντέλο πατά σε αυτή την επιτυχία και προσφέρει μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά. Είναι πιο εξοπλισμένο, πιο ασφαλές, πιο άκαμπτο και κυρίως χρησιμοποιεί νέα ελαφρύτερα τμήματα. Όπως και στην προηγούμενη γενιά, θα έρθει σε αμαξώματα hatchback και fastback, σε δύο εκδόσεις ισχύος. Την απλή i30 N και την N Performance.

Η σχεδίαση του ακολουθεί τη νέα ταυτότητα των απλών εκδόσεων του i30, με νέα μάσκα, νέους προφυλακτήρες και νέα βεβαίως φώτα εμπρός και πίσω. Η σειρά Ν έχει ακόμη πιο δυναμική εμφάνιση βασισμένη στο νέο μοτίβο. Η βασική έκδοση του ανανεωμένου i30 N πατά σε 18άρες ζάντες αλουμινίου, ωστόσο η έκδοση Performance σε 19άρες σφυρήλατες. Πρόκειται για νέας σχεδίασης ζάντες 5 διπλών ακτινών σε ανθρακί απόχρωση, οι οποίες είναι κατά 14,4 κιλά ελαφρύτερες από τις 19άρες στο προ-facelift i30 N Performance. Συνδυάζονται με ελαστικά υψηλών επιδόσεων Pirelli P-Zero tyres, τα οποία εξελίχθηκαν αποκλειστικά για το μοντέλο. Οι βασικές εκδόσεις έχουν ελαστικά Michelin Pilot Super Sport.

Βελτιωμένη απόδοση στους 280 ίππους

Το ανανεωμένο i30 N έρχεται με τον γνώριμο 2-λιτρο turbo κινητήρα και 6άρι μηχανικό κιβώτιο ως στάνταρ. Στη βασική έκδοση η ισχύς παραμένει στους 250 ίππους με 353 Nm ροπής. Ωστόσο, πλέον η έκδοση Performance αποδίδει 280 ίππους (+5ps) και ροπή 392 Nm, τόσο με 6άρι μηχανικό όσο και με το αυτόματο N DCT κιβώτιο. Και στις δύο εκδόσεις η τελική ταχύτητα είναι 250 km/h, με την έκδοση Performance να χρειάζεται 5,9 δευτ. για την επιτάχυνση 0-100 km/h. Βελτίωση της τάξης του 0,2 δευτ. ή 2%, σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Και όπως και ο προκάτοχός του, το i30 N εξοπλίζεται με διάφορα καλούδια όπως τεχνολογία Rev Matching, Launch Control, πίσω μπάρα θόλων και άλλα.

VIDEO: Οδηγούμε το Hyundai i30 N Performance

Νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη N DCT

Το νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη N DCT βάζει τη Hyundai απέναντι και σε άλλα μοντέλα του είδους, παρέχοντας ταυτόχρονα περισσότερη ευχαρίστηση για τον οδηγό. Αυτός μπορεί να επιλέξει τις πλήρως αυτόματες αλλαγές ή χειροκίνητες μέσω των paddles στο τιμόνι. Επίσης, το N DCT ενεργοποιεί τρεις νέες λειτουργίες: N Grin Shift, N Power Shift και N Track Sense Shift. Στην επιλογή N Grin Shift ο κινητήρας και το κιβώτιο αποδίδουν τα μέγιστα για 20 δευτερόλεπτα. Ο οδηγός μπορεί να έχει την έξτρα ισχύ με το πάτημα ενός διακόπτη στο τιμόνι.

Το N Power Shift ενεργοποιείται όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει με περισσότερο από το 90% του πεντάλ πατημένο. Έτσι τα ανεβάσματα στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων γίνονται στον ιδανικό χρόνο και χωρίς απώλεια ισχύος. Τέλος, το N Track Sense Shift αναγνωρίζει αυτόματα πότε το αυτοκίνητο οδηγείται δυναμικά σε καλής ποιότητας οδόστρωμα, όπως πχ σε μία πίστα. Ενεργοποιείται αυτόματα και πραγματοποιεί τις αλλαγές πιο γρήγορα και σε στιγμή που βοηθά πραγματικά το αυτοκίνητο να πάει πιο γρήγορα.

Hyundai i30 N Performance

Προγράμματα οδήγησης

Όπως και στο τρέχον μοντέλο, το ανανεωμένο Hyundai i30 N εξοπλίζεται με το N Grin Control System. Αυτό στην ουσία παρέχει την επιλογή πέντε διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης: Eco, Normal, Sport, N και N Custom. Τα προγράμματα αυτά επηρεάζουν τη χαρτογράφηση του κινητήρα, τη λειτουργία της ανάρτησης, τη συμμετοχή του ESC, τη λειτουργία του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, την αίσθηση του τιμονιού και βεβαίως του ήχου της εξάτμισης.

Στο N Custom πρόγραμμα ο οδηγός μπορεί να κάνει τις προσωπικές του ρυθμίσεις και να επιλέξει μεταξύ Eco, Normal, Sport και Sport+ σε κάθε ενότητα ξεχωριστά. Μπορεί δηλαδή να έχει μέγιστες επιδόσεις και σπορ ήχο εξάτμισης με μαλακότερη ρύθμιση σε τιμόνι και ανάρτηση για να ευχαριστιέται καλύτερα το αυτοκίνητο ακόμη και στη διαδρομή σπίτι-δουλειά.

Ανανεωμένο εσωτερικό

Η σημαντικότερη προσθήκη στο εσωτερικό του Hyundai i30 N είναι τα νέα και ελαφρύτερα σπορ καθίσματα “N Light”. Αυτά διατίθενται ως έξτρα εξοπλισμός και είναι κατά 2,2 κιλά ελαφρύτερα από τα τυπικά μπάκετ καθίσματα. Έχουν επένδυση από δέρμα και Alcantara, με μπλε ραφές και φωτιζόμενο λογότυπο N στα προσκέφαλα. Ακόμη, το ανανεωμένο μοντέλο έχει νέα σπορ πεντάλ, μπλε ραφές (ακόμη και χωρίς τα έξτρα καθίσματα) και νέα μπλε διακοσμητικά ένθετα.

Στον τομέα της ασφάλειας, υπάρχει ως στάνταρ ολόκληρη η σουίτα Hyundai SmartSense. Αυτή περιλαμβάνει τεχνολογίες όπως Forward Collision-Avoidance Assist με αναγνώριση οχημάτων και πεζών, Lane Following Assist, Blind-Spot Collision Warning, Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Warning, αυτόματη κλήση ανάγκης και πολλά ακόμη.

Φωτογραφίες