Στην εποχή του εξηλεκτρισμού, των μπαταριών και των υβριδικών συστημάτων, το νέο Nissan Z έρχεται πισωκίνητο, 3-λιτρο με διπλά Turbo και 400 ίππους! Χωρίς ίχνος ηλεκτρισμού και μπαταριών. Ω ναι, το Ζ παραμένει γνήσιο!
Στην πράξη έχουμε μια μετενσάρκωση του θρυλικού Datsun 240Z, το πρώτο «Ζ» που έκανε εκατομμύρια ενθουσιώδεις οδηγούς εδώ και 50+ χρόνια να κοιτάνε προς Nissan μεριά. Το μοντέλο αναμένεται να ξεκινήσει τις πωλήσεις (στις ΗΠΑ) την άνοιξη του 2022. Με V6 κινητήρα βενζίνη διπλού turbo και ισχύ 400 ίππων, η νέα γενιά είναι η πιο ισχυρή ως σήμερα στην ιστορία των μοντέλων Nissan Z. Έχουμε ένα σύνολο 3,0 λίτρων, το οποίο, όπως και στα προηγούμενα 350Z και 370Ζ, αναμένεται να αποτελέσει τη χαρά του tuning, για όσους είναι λάτρεις του σπορ.
Όλα τα νέα Nissan Z θα εφοδιάζονται με τον 3-λιτρο κινητήρα και θα έχουν την ίδια ισχύ. Οι μοναδικές επιλογές για τους υποψήφιους αγοραστές θα είναι το χειροκίνητο 6άρι με συμπλέκτη αγωνιστικών επιδόσεων EXEDY, ή του νέου αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων με paddles αλουμινίου.
Νέα δεδομένα
Ενώ οι 6 προηγούμενες γενιές του εμβληματικού σπορ αυτοκινήτου της Nissan χαρακτηρίζονται όλες από αριθμητικές κωδικές ονομασίες, η νέα γενιά λανσάρεται απλά με ένα μόνο γράμμα, Z. Το Ζ λοιπόν του 2023 (στην Αμερική λανσάρεται όντως ως μοντέλο του 2023), διακρίνεται από την κομψή και ελκυστική του σιλουέτα. Χωρίς υπερβολές και περιττά στοιχεία, χωρίς fake vents φυσικά (η Supra ακούει;) και με έντονες σχεδιαστικές αναφορές στο εμβληματικό 240Z.
Πέρα από τη σχεδίαση των εμπρός φώτων, που παραπέμπουν ευθέως στο 240Ζ, τα πίσω φώτα συνδέουν κι αυτά τη σχεδίαση της ουράς με ένα θρυλικό μοντέλο. Το 300ZX (Z32) και το μαύρο πάνελ με τις οριζόντιες φωτεινές γραμμές! Και αυτό στα δικά μας μάτια δείχνει τέλειο, δένοντας ακόμη πιο γερά το νέο Ζ με την ιστορία του! Γενικότερα η όλη σχεδίαση δε θυμίζει σε τίποτα το 370Ζ, το οποίο και αντικαθιστά. Ακόμη και το κίτρινο χρώμα πέρλας είναι εμπνευσμένο από την πρώτη γενιά Z, αλλά και το 300ZX.
Καθαρόαιμη σπορ είναι η εικόνα και στο εσωτερικό. Με τις απαραίτητες δόσεις εκσυγχρονισμού βεβαίως, όπως αυτές υπογραμμίζονται τόσο από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων αλλά και τη μεγάλη οθόνη του infotainment με όλες τις σύγχρονες επιλογές συνδεσιμότητας. Τα τρία αναλογικά όργανα όμως συνεχίζουν και προεξέχουν επάνω στο ταμπλό, με κλίση προς την πλευρά του οδηγού. Ευτυχώς κάποια πράγματα δεν αλλάζουν!
Το νέο Nissan Z θα διατίθεται στις ΗΠΑ στις εκδόσεις Sport και Performance, καθώς και στην ειδική έκδοση “Proto Spec”, η οποία θα περιοριστεί σε 240 μονάδες. Τυχαίος αριθμός; Πάντως για την αγορά της Ευρώπης ακόμη η Nissan τηρεί “σιγή ασυρμάτου”…