Το νέο Opel Astra, 6ης γενιάς, αποκαλύπτεται. Το μοντέλο για πρώτη φορά θα διατίθεται και ως plug-in υβριδικό παράλληλα με τις κλασικές επιλογές σε βενζίνη και diesel.
Η έκτη γενιά του Opel Astra είναι ριζικά αλλαγμένη, σχεδιαστικά και τεχνολογικά, ανοίγοντας παράλληλα και ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του. Για πρώτη φορά το μοντέλο εξηλεκτρίζεται και θα προσφέρεται ως plug-in υβριδικό με δύο επίπεδα επιδόσεων. Φυσικά και η γκάμα θα περιλαμβάνει γνώριμους κινητήρες βενζίνης και diesel, σε συνδυασμό με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και οκτατάχυτο αυτόματο.
Σχεδιαστικά το νέο Astra ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Opel, υιοθετώντας στοιχεία που γνωρίσαμε στο νέο Mokka αλλά και στο Crossland. Ξεχωρίζουν οι μινιμαλιστικές “καθαρές” επιφάνειες και βεβαίως το νέο πρόσωπο της μάρκας, το Opel Vizor. Το νέο Opel Astra θα λανσαριστεί σε πεντάθυρο χαμηλωμένο αμάξωμα αλλά και με περισσότερους χώρους συγκριτικά με τον προκάτοχό του. Με μήκος 4.374 mm και πλάτος 1.860 mm, είναι μόλις 4 mm μακρύτερο από το τρέχον μοντέλο, παρά το αυξημένο μεταξόνιο των 2.675 mm (+13 mm). Ο χώρος αποσκευών στο νέο Astra έχει προσαρμοζόμενο δάπεδο και προσφέρει χωρητικότητα 422 λίτρων, που είναι άνω του μέσου όρου στην κατηγορία.
Ψηφιακό εσωτερικό
Το εσωτερικό του νέου Astra είναι αρκετά εντυπωσιακό και αφήνει πίσω του όποια συγγένεια με το αναλογικό παρελθόν. Πλέον βλέπουμε τη χρήση ενός πλήρως ψηφιακού ταμπλό που η Opel ονομάζει Pure Panel. Στη θέση των κλασικών οργάνων βρίσκουμε μια ενιαία επιφάνεια με δύο ενσωματωμένες οθόνες 10 ιντσών η καθεμιά και μοντέρνα γραφικά. Η λειτουργία τους μπορεί να γίνει όπως σε ένα smartphone, ενώ έχουν ελαχιστοποιηθεί τα φυσικά μπουτόν. Ωστόσο, βασικές ρυθμίσεις όπως ο έλεγχος κλιματισμού εξακολουθούν να γίνονται μέσω φυσικών διακοπτών, ευτυχώς! Τυπικό χαρακτηριστικό Opel είναι επίσης η εξαιρετική άνεση που προσφέρουν τα καθίσματα του νέου μοντέλου, με τα εμπρός να φέρουν πιστοποίηση AGR.
Οι κινητήρες του νέου Opel Astra
Το νέο Astra θα διατίθεται από την έναρξη των πωλήσεων με ισχυρά, plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης και με αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel. Σε βενζίνη και diesel αναμένεται να δούμε γνώριμα σύνολα 1,2 λίτρων Turbo και 1,5 λτ σε πετρέλαιο, με απόδοση από 110 έως 130 ίππους. Στις plug-in υβριδικές εκδόσεις η συνδυαστική ισχύς φτάνει μέχρι τους 225 ίππους. Ένα εξατάχυτο κιβώτιο είναι στάνταρ στα σύνολα βενζίνης και diesel, και έναν οκτατάχυτο αυτόματο (ειδική έκδοση για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις) προαιρετικό για τα ισχυρότερα κινητήρια σύνολα.
Το νέο Astra βασίζεται στην τρίτη γενιά της πολύ ευέλικτης multi-energy πλατφόρμας EMP2, γνωστή και από μοντέλα της PSA. Η ανάρτηση χρησιμοποιεί γόνατα MacPherson μπροστά σε συνδυασμό με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ συνολικά η στρεπτική ακαμψία του νέου μοντέλου Astra είναι κατά 14% υψηλότερη από του προκατόχου του.
Τεχνολογίες υποστήριξης
Η νέα πλατφόρμα ενσωματώνει τα τελευταία αυτοματοποιημένα συστήματα υποστήριξης οδηγού. Πέρα από την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών στο παρμπρίζ, η τεχνολογία περιλαμβάνει τέσσερις περιμετρικές κάμερες, πέντε αισθητήρες ραντάρ, καθώς και αισθητήρες υπερήχων μπροστά και πίσω.
Κάμερες και αισθητήρες ενσωματώνονται με συνδεσιμότητα e-horizon στο Intelli-Drive 2.0, που αυξάνει την εμβέλεια των καμερών και του ραντάρ. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα να προσαρμόζει την ταχύτητα στις στροφές, να κάνει υποδείξεις ταχύτητας και να εκτελεί ημιαυτόνομες αλλαγές λωρίδων. Η λειτουργία «ανίχνευση χεριών οδηγού εκτός τιμονιού» διασφαλίζει την συνεχή προσοχή του οδηγού. Λειτουργίες όπως, ειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας, αναγνώριση τυφλού σημείου μεγάλης εμβέλειας και σύστημα active lane positioning αποτελούν το σύστημα Intelli-Drive 1.0. Η μεγάλη λίστα των αυτοματοποιημένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνει επίσης adaptive cruise control που μπορεί ακόμη και να φρενάρει το όχημα μέχρι την πλήρη στάση. Με το αυτόματο κιβώτιο, η επανεκκίνηση γίνεται αυτόματα χάρη στο “Stop & Go”.
Το νέο Astra φέρνει και μια νέα τεχνολογία φωτισμού Intelli-Lux Pixel Light που περιλαμβάνει 168 στοιχεία LED, 84 σε κάθε προβολέα. Η δέσμη της μεγάλης σκάλας προσαρμόζεται αδιαλείπτως σε κλάσματα δευτερολέπτου, χωρίς να “τυφλώνει” τους άλλους οδηγούς. Η περιοχή γύρω από τα αντίθετα διερχόμενα και προπορευόμενα οχήματα “συσκοτίζεται”, ενώ η εμβέλεια και η κατεύθυνση φωτισμού διαφέρει ανάλογα με την οδηγική κατάσταση και τις συνθήκες κυκλοφορίας.
Η παραγγελίες του νέο Opel Astra θα ξεκινήσουν φέτος το φθινόπωρο. Οι πρώτοι πελάτες θα παραλάβουν τα αυτοκίνητά τους στις αρχές της επόμενης χρονιάς.