Σε μια εποχή που τα SUV καλπάζουν και πρακτικά οδηγούν την αγορά αυτοκινήτου, η Subaru δεν εγκαταλείπει τους λάτρεις της οδήγησης και ρίχνει στο παιχνίδι το νέας γενιάς BRZ.

Το Subaru BRZ είναι το coupe μοντέλο που από κοινού εξελίχθηκε με το Toyota GT86. Και τώρα η Subaru ρίχνει στην αγορά τη νέα γενιά, ένα σπορ coupe μοντέλο, με πίσω κίνηση και 228 ατμοσφαιρικούς ίππους. Ναι, η μάρκα πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα και φέρνει στους λάτρεις της οδήγησης (και της πισωκίνησης) ένα πραγματικό αυτοκίνητο για τον οδηγό. Ξανά! Καμία ανακοίνωση δεν υπάρχει έως τώρα από την πλευρά της Toyota για το πότε θα δούμε το νέο GT86, το οποίο θα λέγεται πλέον GR86. Θυμίζουμε πως στην πρώτη γενιά τα BRZ και GT86 μοιράστηκαν σχεδόν τα πάντα, μηχανικά και σχεδιαστικά.

Subaru BRZΤο νέο Subaru BRZ δε θα έρθει στην Ευρώπη!

Αυτά είναι τα άσχημα νέα της υπόθεσης. Και αυτό γιατί πιθανά ο ατμοσφαιρικός boxer κινητήρας βενζίνης των 2,4 λίτρων με 228 ατμοσφαιρικούς ίππους δεν μπορεί να ακολουθήσει τα αυστηρά ευρωπαϊκά πρότυπα για τις εκπομπές ρύπων. Ως προς τα χαρακτηριστικά του, ο κινητήρας αυτός αντικαθιστά τον προηγούμενο 2-λιτρο ατμοσφαιρικό των 200 ίππων. Αποδίδει 28 ίππους περισσότερους (228 στις 7.000 σ.α.λ.) και ροπή 250 Nm στις 3.700 σ.α.λ. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται βεβαίως στους πίσω τροχούς, ενώ υπάρχει επιλογή ανάμεσα σε 6άρι μηχανικό κιβώτιο ή επίσης 6άρι αυτόματο.

Όπως και στην προηγούμενη γενιά του Subaru BRZ, το νέο μοντέλο διακρίνεται τόσο για το χαμηλό του βάρος (1.276 κιλά) όσο και για το εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βαρους. Μάλιστα τώρα λόγω χρήσης αλουμινίου σε οροφή, φτερά και καπό, υπάρχει καλύτερη κατανομή και ακόμη χαμηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση με πριν. Κατασκευαστικά, το νέο BRZ συνεχίζει και αποτελεί προϊόν συνεργασίας με την Toyota και πρακτικά “πατάει” στην τροποποιημένη πλατφόρμα της πρώτης γενιάς. Τώρα όμως υιοθετεί νέες μεθόδους και προσφέρει καλύτερη ακαμψία έως και κατά 60%.

Subaru BRZΦρέσκια σχεδίαση

Οι συνολικές αναλογίες του νέου Subaru BRZ δείχνουν ίδιες. Άλλωστε παραμένει ένα δίθυρο coupe μοντέλο. Ωστόσο, έχει νέα σχεδιαστικά στοιχεία που του χαρίζουν μια πιο σύγχρονη εικόνα και πιο μυώδη σε σύγκριση με πριν. Εντελώς νέο είναι το εμπρός μέρος με πιο δυναμικά ανοίγματα και νέους προβολείς που αγκαλιάζουν τις γωνίες του αμαξώματος. Τα εμπρός και πίσω φτερά δείχνουν φαρδύτερα, ενώ στα εμπρός υπάρχουν και οπίσθιοι αεραγωγοί. Αληθινοί, όχι ψεύτικοι για εντυπωσιασμό. Πίσω, έχουμε μια εντελώς νέα εικόνα που δε θυμίζει σε τίποτα Subaru, ενώ στο τελείωμα της ουράς υπάρχει και ενσωματωμένη μια διακριτική αεροτομή τύπου ducktail.

Γενικά η εικόνα δείχνει διαφορετική και ανάλογα από ποια γωνία το βλέπει κανείς θυμίζει μοντέλα της Lexus, της Aston Martin, της Nissan, ακόμη και της Porsche. Οι πιο παρατηρητικοί πάντως θα προσέξουν και τις ζάντες που είναι οι ίδιες σφυρήλατες με αυτές στο Toyota GR Yaris.

Εντελώς νέα δείχνει η εικόνα στο εσωτερικό, πιστή στη σπορ φιλοσοφία του μοντέλου και με λεπτομέρειες ουσίας. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο αλλά και χρήσιμες ενδείξεις που αλλάζουν ανάλογα με το προφίλ οδήγησης. Τα καθίσματα βεβαίως είναι μπάκετ με επενδύσεις δέρματος και κόκκινες ραφές, ενώ πιο χρήσιμο είναι το νέο σύστημα muktimedia με οθόνη 8 ιντσών και ενσωμάτωση των Apple CarPlay και Android Auto.

Το νέο Subaru BRZ θα κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν στις μετά το καλοκαίρι του 2021.

Φωτογραφίες

Δείτε ακόμη:

Driven: Subaru BRZ