Αυτό είναι το εντελώς νέο A8, το πιο μεγάλο και ταυτόχρονα το πιο εξελιγμένο μοντέλο στη γκάμα της Audi που πρακτικά φέρνει νέα δεδομένα στο κομμάτι της αυτόνομης οδήγησης. Η τέταρτη γενιά του A8 έρχεται για να τοποθετηθεί απέναντι στη νέα BMW 7 Series και βεβαίως στη Mercedes-Benz S-Class. Πλημμυρίζει από τεχνολογία, αφού είναι πανέτοιμο να υποδεχθεί την πλήρως αυτόνομη οδήγηση, την τεχνολογία του μέλλοντος που θα μας κάνει από οδηγούς, απλά επιβάτες στα αυτοκίνητα μας.
Έτσι, το νέο Audi A8 έρχεται με την τεχνολογία Traffic Jam Pilot. Αυτή χρησιμοποιεί αισθητήρες, κάμερες και scanners που “διαβάζουν” τον περιβάλλοντα χώρο γύρω από το αυτοκίνητο και πρακτικά επιτρέπει στο A8 να κινείται μόνο του. Μάλιστα το σύστημα διαθέτει κάτι σαν τεχνητή νοημοσύνη, αφού αποφασίζει από μόνο του πότε θα επιταχύνει ή θα επιβραδύνει, αλλά και πότε θα στρίψει! Ακούγεται σαν ψέμα, όμως είναι πέρα για πέρα αληθινό. Τα αυτοκίνητα του όχι μακρινού μέλλοντος οδηγούνται μόνα τους και μάλιστα τηρούν με ευλάβεια τον Κ.Ο.Κ.
Από εκεί και πέρα, το νέο Audi A8 είναι μια πολυτελής λιμουζίνα. Έχει μήκος 5,11 μ., ενώ διατίθεται και έκδοση Long που φτάνει στα 5,3 μ. Σχεδιαστικά βεβαίως ακολουθεί τις γνώριμες γραμμές ενός Audi, ωστόσο εμφανίζεται ιδιαίτερα σύγχρονο και δυναμικό. Στην τεραστίων χώρων καμπίνα επιβατών κυριαρχεί εκτός από άνεση και αρκετή πολυτέλεια, εμπλουτισμένη έντονα με στοιχεία υψηλής τεχνολογίας. Έτσι, ξεχωρίζουν οι δύο μεγάλες οθόνες αφής 10,1 και 8,6 ιντσών, οι οποίες πρακτικά αντικαθιστούν κάθε περιττό κουμπί. Όλα αυτά σε συνδυασμό με το τελευταίας γενιάς σύστημα infotainment MMI της Audi.
Η γκάμα των κινητήρων στο νέο Audi A8 αρχικά περιλαμβάνει δύο V6 μηχανικά σύνολα 3,0 lt.: ένα βενζίνης με ισχύ 340 ίππων και ένα diesel με 286 ίππους. Εντός του 2018 θα ακολουθήσει ένας 4.0 TDI με 435 ίππους και ένας twin-turbo 4.0 TSI με 460 ίππους -ο οποίος φημολογείται ότι θα είναι μια πιο ήπια εκδοχή του κινητήρα της Porsche Panamera Turbo- για το κορυφαίο Audi S8. Ακόμη πιο αργά θα έρθει και η υβριδική έκδοση e-tron, με 450 ίππους από τον 3.0 TSI σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα.
Ωστόσο, όλες οι εκδόσεις του νέου Audi A8 διαθέτουν ως στάνταρ ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο και χρησιμοποιεί μπαταρίες ιόντων λιθίου στο πορτ μπαγκάζ και λειτουργεί υποστηρικτικά όταν κριθεί απαραίτητο, με διάρκεια έως και 40 δευτερόλεπτα. Ανάμεσα στα στοιχεία τεχνολογίας, ξεχωρίζει ακόμα το Predictive Convenient Starting, ένα σύστημα που ανιχνεύει όταν π.χ. στο φανάρι το εμπρός όχημα ξεκινήσει, θέτοντας αμέσως σε λειτουργία τον κινητήρα μέσω του start & stop, ακόμη και αν ο οδηγός δεν έχει αφήσει το πόδι του από το φρένο. Ακόμη πιο εντυπωσιακή όμως είναι η νέα τεχνολογία ανάρτησης που έχει αναπτύξει η Audi, η οποία διαβάζει το δρόμο εμπρός (18 φορές το δευτερόλεπτο) και προσαρμόζει αναλόγως τα αμπρτισέρ προσφέροντας πάντα την καλύτερη δυνατή άνεση και ασφάλεια. Η τεχνολογία ανάρτησης χρησιμοποιεί ένα μικρό ηλεκτροκινητήρα σε κάθε ένα από τα αμορτισέρ, τα οποία αντλούν ενέργεια από τις μπαταρίες του υβριδικού συστήματος που προαναφέραμε. Συνεπώς και το σύστημα θα είναι σε θέση να προσφέρει διαφορετική απόσβεση σε κάθε τροχό ξεχωριστά!