Η γκάμα του Nissan Juke εμπλουτίζεται με μια νέα υβριδική έκδοση, προσφέροντας επιδόσεις σε συνδυασμό με μειωμένες εκπομπές ρύπων και κατανάλωση.
Το νέο Nissan Juke Hybrid αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τη γκάμα του μικρού SUV, αφού θα παρέχει στους αγοραστές μια σειρά από πολλαπλά πλεονεκτήματα. Το νέο υβριδικό σύστημα θα είναι αυτό που λέμε «αυτοφορτιζόμενο υβριδικό» και θα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινηθεί με ηλεκτρική ενέργεια, έστω και για περιορισμένη εμβέλεια.
Το υβριδικό σύστημα του Juke περιλαμβάνει έναν κινητήρα βενζίνης, ισχύος 94 ίππων και 148 Nm ροπής. Σε αυτόν ενσωματώνεται ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 49 ίππων και 205 Nm ροπής, ενώ υπάρχει ακόμη και μια μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης 15 kW, μετατροπέας και υδρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh. Ωστόσο μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει το κιβώτιο ταχυτήτων, χαμηλής τριβής που παρέχει βέλτιστη χρήση της ισχύος πρόωσης, είτε αυτή προέρχεται από τον ηλεκτροκινητήρα, είτε από τον βενζινοκινητήρα, είτε και από τους δύο. Υπάρχουν 4 σχέσεις που χρησιμοποιούνται για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και επιπλέον 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα. Ωστόσο ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι πως δεν χρησιμοποιείται συμπλέκτης, αλλά ένας δεύτερος ηλεκτροκινητήρας ο οποίος και συγχρονίζει τις ταχύτητες για τις αλλαγές.
Όλες οι εκκινήσεις του Juke Hybrid είναι αμιγώς ηλεκτρικές και οι 2 ηλεκτροκινητήρες παρέχουν μια ομαλή, συνδεδεμένη και γρήγορη επιτάχυνση. Το κιβώτιο ταχυτήτων ελέγχεται από έναν προηγμένο αλγόριθμο, που διαχειρίζεται τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων, την αναγέννηση της μπαταρίας, καθώς και την προηγμένη σειριακή – παράλληλη αρχιτεκτονική. Το αποτέλεσμα είναι η απροβλημάτιστη επιτάχυνση, καθώς και χαμηλές εκπομπές ρύπων, συνδυάζοντας ότι καλύτερο από τους δύο κόσμους. Μάλιστα το υβριδικό μοντέλο μπορεί να κινηθεί σε ταχύτητες έως τα 55 χλμ./ώρα σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία.
Φρέσκια εμφάνιση
Ως πλήρως υβριδικό, το Juke ξεχωρίζει και από μια σειρά τόσο στιλιστικών όσο και αεροδυναμικών αλλαγών. Εκτός από τα λογότυπα «Hybrid», βρίσκουμε το νέο λογότυπο της Nissan αλλά και μια λωρίδα από μαύρο γυαλιστερό υλικό στο σημείο που συναντά το καπό, τοποθετώντας το μοντέλο σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τα άλλα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της Nissan.
Ο σχεδιασμός της γρίλιας είναι πλέον διχτυωτός και έχει μικρότερο εμβαδόν ανοίγματος για βελτιστοποίηση της απόδοσης της ψύξης με αέρα, που έγινε εφικτή χάρη στις χαμηλότερες απαιτήσεις ψύξης της υβριδικής έκδοσης. Τροποποιήσεις έγιναν επίσης στο αμάξωμα κάτω από τον προφυλακτήρα για να βελτιωθεί η ροή του αέρα και, αποκλειστικά για το υβριδικό, προστέθηκε ένα κλείστρο μάσκας, επιτρέποντας την αυτόματη προσαρμογή της ροής του αέρα σύμφωνα με τις ανάγκες ψύξης. Έτσι μειώνεται όσο το δυνατόν περισσότερο η αεροδυναμική αντίσταση.
Η πίσω αεροτομή είναι νέα, όπως και μικρές λεπτομέρειες που βελτιστοποιούν τη ροή χαμηλότερα, γύρω από τους τροχούς. Οπίσω άξονας έχει αποκτήσει ένα κάλυμμα που εξομαλύνει τη ροή του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο, ενώ τέλος έχουμε νέες δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 17″ και προαιρετικά 19″ (ίδιες με το Nissan Ariya).
Εσωτερικές αναβαθμίσεις
Μέσα στην καμπίνα, υπάρχουν αλλαγές στον πίνακα οργάνων με την προσθήκη ενός πολυόργανου για τη χρήση του υβριδικού συστήματος (με ενδείξεις charge, eco και power). Υπάρχει ακόμη δείκτης για την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, ενώ η οπτική αναπαράσταση της ροής ισχύος μπορεί να εμφανιστεί στην 7’’ οθόνη του πίνακα οργάνων μεταξύ των δύο καντράν.
Ο χώρος φόρτωσης στο Juke Hybrid είναι 354 λίτρα, έχοντας υποστεί μια μικρή μείωση κατά 68 λίτρα σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση. Αυτό ως συνέπεια της αποθήκευσης της μπαταρίας 1,2 kWh. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών παραμένει κορυφαίος στα 1.237 λίτρα, ενώ ο χώρος για τα πίσω γόνατα παραμένει αμετάβλητος στα 553 χλστ.
Τo Nissan Juke Hybrid αναμένεται στην Ελλάδα προς το τέλος του καλοκαιριού, σε τιμές άγνωστες προς το παρόν.