Το Nissan Qashqai διαθέσιμο με turbo κινητήρα 1.3 lt

Το Nissan Qashqai φορά πλέον έναν κινητήρα 1,3 λτ, ο οποίος αποδίδει από 140 έως 160 ίππους αντικαθιστώντας τις δύο εκδόσεις βενζίνης 1,2 και 1,6 λτ.

Nissan Qashqai

Το Nissan Qashqai πλέον διατίθεται με έναν καινούργιο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων, που αντικαθιστά τον turbo 1,2 λίτρων και ταυτόχρονα ενισχύει τις επιδόσεις του μοντέλου. Ο κινητήρας αυτός διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος 140ps και 160ps, προσφέροντας μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2.

Ειδικότερα, η έκδοση των 160ps διατίθεται και σε συνδυασμό με ένα νέο επτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DCT). Αυτή είναι η πρώτη φορά που ένα τέτοιο σύστημα χρησιμοποιείται σε μοντέλο της Nissan. H συγκεκριμένη έκδοση του Qashqai παρέχει πιο σπορ και πιο άμεση δυναμική εμπειρία οδήγησης, βελτιωμένη απόδοση στην εκκίνηση από στάση, καθώς και βέλτιστη γραμμική απόδοση της ισχύος.

Η ροπή του κινητήρα στην έκδοση των 140 ίππων είναι 240 Nm, ενώ η έκδοση 160 ίππων αποδίδει 260 Nm με μηχανικό και 270 Nm με αυτόματο κιβώτιο DCT. Όλες οι εκδόσεις είναι με κίνηση εμπρός και ανταποκρίνονται στο νέο πρότυπο εκπομπών Euro 6d-Temp. Ο νέος κινητήρας 1,3 λίτρων σε αυτές τις εκδόσεις, αντικαθιστά άμεσα τους βενζινοκινητήρες 1,2 λίτρων με 115ps και τον 1,6 με 163ps.

Τεχνολογία του νέου κινητήρα στο Qashqai

Η συμπαγής μορφή του νέου κινητήρα 1,3 λίτρων προσφέρει περισσότερο χώρο κάτω από το καπό, καθώς και μείωση του συνολικού βάρους του οχήματος. Διαθέτει μια νέα κυλινδροκεφαλή τριγωνικού σχήματος, ενώ τα μπεκ ψεκασμού είναι τοποθετημένα κεντρικά για καλύτερη καύση. Η πολλαπλή εξαγωγής είναι εν μέρει ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή για αποτελεσματικότερη εκμετάλλευση της θερμικής ενέργειας των καυσαερίων, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα και στα υψηλά φορτία. Ακόμη, έχει προστεθεί ένα φίλτρο σωματιδίων βενζίνης.

Για πρώτη φορά σε κινητήρα ευρείας παραγωγής της Nissan, εφαρμόζεται η τεχνολογία επίστρωσης κυλίνδρων Plasma. Μια λεπτή μεμβράνη πολύ σκληρού χάλυβα ψεκάζεται στα τοιχώματα των κυλίνδρων, για να βελτιωθεί η απαγωγή θερμότητας από τους θαλάμους καύσης. Εκτός από την σημαντική εξοικονόμηση βάρους, η τεχνική αυτή μειώνει σημαντικά τις ανεξέλεγκτες προαναφλέξεις, κάνοντας εφικτή την αύξηση του λόγου συμπίεσης για μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση. Λόγω της επίστρωσης plasma, έχει μειωθεί κατά 1% η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων.

Nissan Qashqai
Το σύστημα turbo διαθέτει πλέον ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα επανακυκλοφορίας του αέρα (η λεγόμενη “e-waste gate”). Αυτή αντικαθιστά τις πνευματικές βαλβίδες των παλαιότερων κινητήρων. Το παραπάνω έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη απόκριση του turbo, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα. Τα μπεκ ψεκασμού διαθέτουν έξι οπές για καλύτερη διασπορά καύσιμου και η τροφοδοσία τους γίνεται από σύστημα common-rail σε υψηλή πίεση 250 bar. Μια σημαντική βελτίωση συγκριτικά με τα 200 bar του κινητήρα 1,2 λίτρων.

Τέλος, ο έλεγχος των βαλβίδων γίνεται με ζύγωθρα (κοκοράκια) και υδραυλικά ωστήρια, αντί μηχανικών. Το κύριο πλεονέκτημα είναι η μείωση της εσωτερικής τριβής και η μεγαλύτερη ανθεκτικότητα. Ο κινητήρας είναι πιο αποδοτικός χάρη στον διπλό ανεξάρτητο χρονισμό εκκεντροφόρων, τόσο στην εισαγωγή όσο και στην εξαγωγή.