Γίνεται λέει η Peugeot και μας αποκαλύπτει το E-208 GTI, με 280 ηλεκτρικούς ίππους, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και επιτάχυνση 0–100 σε 5,7’’. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό GTi φέρνει τη συγκίνηση στο σήμερα.

Το 2025, η Peugeot αποφάσισε να κάνει κάτι περισσότερο από το να αναβιώσει τον θρύλο του GTi – θέλησε να τον επαναφέρει σε απόλυτη αρμονία με την εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το αποτέλεσμα είναι το νέο E-208 GTi, το οποίο παρουσιάστηκε πανηγυρικά στην πίστα του Le Mans, με τη συμμετοχή της ελίτ του Group Stellantis και της Peugeot Sport. Όπως ακριβώς συνέβη και με το 205 GTi πριν από 40 χρόνια, το νέο μοντέλο δηλώνει ξεκάθαρα την πρόθεσή του: απόλαυση χωρίς εκπτώσεις, αλλά αυτή τη φορά χωρίς εκπομπές ρύπων.

Το E-208 GTi αποδίδει 280 ίππους και 345 Nm ροπής, φτάνοντας τα 100 km/h σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα. Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά όμως δεν εξαντλούνται στην επιτάχυνση. Η πίσω αντιστρεπτική δοκός, η ανάρτηση με υδραυλικά στοπ, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (ενσωματωμένο στον μειωτήρα), τα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 και το ESP με λειτουργία Sport φανερώνουν ότι η Peugeot δεν προσπαθεί απλώς να μιμηθεί το παρελθόν, αλλά να δημιουργήσει ένα νέο σημείο αναφοράς.

Peugeot E-208 GTi

Το σπορ και διακριτικό design με κόκκινες λεπτομέρειες τιμά το ιστορικό 205 GTi χωρίς να κραυγάζει. Η χαμηλωμένη κατά 30 χιλιοστά ανάρτηση και τα φαρδύτερα μετατρόχια δίνουν στιβαρότητα και ταυτόχρονα βελτιώνουν την αεροδυναμική. Η μπαταρία των 54 kWh εξασφαλίζει 350 χλμ. αυτονομίας WLTP, ενώ η δυνατότητα γρήγορης φόρτισης 20-80% σε λιγότερο από 30 λεπτά ολοκληρώνει την εικόνα ενός καθημερινού αλλά συναρπαστικού ηλεκτρικού.

Η Peugeot Sport έβαλε την υπογραφή της στο πλαίσιο, στο σύστημα πέδησης και στο τιμόνι, χαρίζοντας στο E-208 GTi όχι μόνο σπορ χαρακτήρα, αλλά και ακρίβεια που δύσκολα βρίσκει κανείς στην κατηγορία. Το εσωτερικό με Alcantara, κόκκινες λεπτομέρειες και ειδικά καθίσματα συνεχίζει το παιχνίδι των αισθήσεων, ενώ η ενσωμάτωση της τεχνολογίας i-Cockpit και των έξυπνων λειτουργιών φόρτισης δείχνει ότι το GTi μπορεί να είναι και πρακτικό.

Το E-208 GTi δεν είναι ένα «μεταμοντέρνο φάντασμα» των 80s. Είναι ένα δυναμικό ηλεκτρικό hot hatch που πατά γερά στο σήμερα, με απόδοση και χαρακτήρα που σπάνια συναντά κανείς στη μικρή κατηγορία – ανεξαρτήτως κινητήρα. Και πάνω απ’ όλα, είναι η απόδειξη ότι το πάθος δεν χρειάζεται καύσιμο για να ανάψει.