Η κορυφαία έκδοση του Renault Rafale έρχεται με το νέο κινητήρα E-Tech plug-in hybrid των 300hp, τετρακίνηση και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως και 100km.
Η Renault παρουσιάζει την έκδοση υψηλών επιδόσεων, Rafale E-Tech 4×4 300hp. Ενσωματώνοντας όλο το πάθος και την τεχνογνωσία της μάρκας, το νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, προσφέρει τα καλύτερα των δύο κόσμων (με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικό), με το βάρος να δίνεται στην ηλεκτροκίνηση καθημερινά. Το Renault Rafale E-Tech 4×4 300 hp είναι κάτι περισσότερο από ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων. Είναι ένα όχημα εναρμονισμένο με την εποχή του, εξαιρετικά αποδοτικό & οικονομικό και με συνολική αυτονομία έως και 1.000 km.
Ο ηλεκτροκινητήρας έχει προστεθεί στον πίσω άξονα και κινώντας ανεξάρτητα τους πίσω τροχούς εξασφαλίζει στο κορυφαίο μοντέλο της Renault σύστημα μόνιμης τετρακίνησης. Πέρα από αυτό, το κινητήριο σύνολο του Rafale E-Tech 4×4 300 hp χρησιμοποιεί τον γνώριμο κινητήρα E-Tech hybrid των 200hp. Εδώ ωστόσο έχουμε την προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και μιας μπαταρίας με ωφέλιμη χωρητικότητα 22 kWh. Αυτή η διάταξη εξασφαλίζει στο Rafale αυτονομία έως και 100χλμ. ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο.
Ο κινητήρας βενζίνης συνεργάζεται με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες και την μπαταρία, αποδίδοντας συνολική ισχύ που φτάνει τους 300 ίππους. Η διαχείριση ενέργειας ρυθμίζεται συνεχώς, επιτυγχάνοντας πάντα την ιδανική αναλογία επιδόσεων/αποδοτικότητας. Την ίδια στιγμή η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου βάσει WLTP είναι στα 0,7λ./100 km με τακτική φόρτιση, παραμένοντας σε τιμές που δεν ξεπερνούν τα 5,8λ./100km ακόμα και όταν η μπαταρία είναι άδεια.
Ο 1.200άρης 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης υιοθετεί έναν νέο υπερσυμπιεστή, που αυξάνει την ισχύ στα 150hp (σε σχέση με τους 130hp της βασικής έκδοσης E-Tech 200 hp). Η ροπή έχει σκαρφαλώσει από τα 205 στα 230 Nm, ενώ το κιβώτιο multi-mode, χωρίς συμπλέκτη, έχει προσαρμοστεί σε αυτές τις τροποποιήσεις. Όλα αυτά χωρίς την υποστήριξη των ηλεκτροκινητήρων.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης συνδυάζεται ωστόσο με τρεις ηλεκτροκινητήρες (δύο κύριους και έναν δευτερεύοντα), αποδίδοντας συνολικά ισχύ που φτάνει τους 300 hp. Ο κύριος ηλεκτροκινητήρας στον μπροστινό άξονα αποδίδει 70 hp και 205Nm ροπής, ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας, μόνιμα συνδεδεμένος με τον πίσω άξονα, αποδίδει 136hp και 195Nm ροπής, ενώ η δευτερεύουσα μονάδα ηλεκτροκινητήρα HSG αποδίδει 34 hp και 50 Nm ροπής. Για την επίτευξη μιας δυναμικής οδηγικής εμπειρίας, ο θερμικός κινητήρας και οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν συνδυαστικά αποδίδοντας την πλήρη ισχύ τους. Η επιτάχυνση 0 – 100 km/h γίνεται σε 6.4 δλ., το 80 – 120 km/h σε 4.0 δλ., ενώ τα 1.000 μέτρα από στάση καλύπτονται σε 26.9 δευτερόλεπτα.
Με την τεχνογνωσία της Alpine
Πέρα από τον εξοπλισμό της έκδοσης Esprit Alpine που μοιράζεται με την έκδοση E-Tech hybrid 200 hp, το Rafale E-Tech 4×4 300 hp θα διατίθεται και σε μια ειδική έκδοση Atelier Alpine. Το σασί της έκδοσης αυτής έχει ρυθμιστεί και εξελιχθεί από μια ομάδα δώδεκα περίπου εξειδικευμένων μηχανικών της Alpine Cars, ενώ περιλαμβάνει ειδικά εξαρτήματα όπως αμορτισέρ, ελατήρια, bump stops, αντιστρεπτικές εμπρός και πίσω και ζάντες 21 ιντσών. Επίσης το Rafale Atelier Alpine διαθέτει σύστημα αυτορυθμιζόμενης ανάρτησης, με κάμερα στο πάνω μέρος του παρμπρίζ που «προβλέπει» τις συνθήκες οδήγησης λαμβάνοντας υπόψη την ταχύτητα και τις αντιδράσεις του οδηγού, καθώς και την κατάσταση του δρόμου εμπρός.
Η κατανομή της κίνησης σε κάθε άξονα γίνεται αυτόματα από το σύστημα E-Tech με βάση τις συνθήκες και τον τρόπο οδήγησης που επιλέγεται μέσω των ρυθμίσεων του συστήματος MULTI-SENSE. Η κατανομή της ροπής μπορεί να ποικίλλει στιγμιαία από 100% για τους μπροστινούς τροχούς (μόνον μπροσθιοκίνητο) έως το 100% για τους πίσω τροχούς (μόνον πισωκίνητο). Γενικά, η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς προτιμάται έως τα 70 km/h, και η κίνηση στους πίσω τροχούς για υψηλότερες ταχύτητες.
Πρόβλεψη υβριδικής κίνησης
Αυτή η λειτουργία μεγιστοποιεί την εκμετάλλευση της ηλεκτρικής ενέργειας κατά την οδήγηση. Τα δεδομένα της χαρτογράφησης από τη δικτυωμένη πλοήγηση της Google, όπως η μορφολογία της διαδρομής στα επόμενα επτά χιλιόμετρα (ή η πιο πιθανή διαδρομή εάν δεν έχει καταχωρηθεί προορισμός), παρέχουν εκ των προτέρων πληροφορίες στο σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας για μεγιστοποίηση της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας.