Το νέο Renault Megane E-TECH Electric αποκαλύφθηκε και έρχεται το 2022 ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό – και crossover – μοντέλο!

Η αυτοκίνηση αλλάζει και πλέον η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το νέο trend. Μπορεί τα crossovers και τα SUV να κυριαρχούν σήμερα, αλλά το αύριο είναι ηλεκτρικό. Κι εδώ έρχεται να ισχυροποιήσει την τοποθέτηση της η Renault, με το νέο Megane να είναι και crossover αλλά και ηλεκτρικό! Αυτό είναι το νέο Megane E-TECH Electric.

Το Megane είναι ένα μοντέλο που αποτελεί μέρος της γκάμας Renault εδώ και 26 χρόνια, με τέσσερις διαφορετικές γενιές. Το νέο Megane E-TECH Electric αποτίνει φόρο τιμής σε αυτή την κληρονομιά, μέσω του σχεδιασμού και της ευελιξίας του. Διατηρεί το DNA και την αύρα νεωτερισμού που αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα κάθε νέας γενιάς Megane, αποτελώντας ένα σύμβολο της κατηγορίας του: ευχάριστο στην οδήγηση, άνετο, ήρεμο, ευρύχωρο και με μεγάλο χώρο αποσκευών.

2021 - New Renault Mgane E-TECH Electric - Technical pictures_lowΒασισμένο στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF-EV, το νέο Megane έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,70μ. για συνολικό μήκος 4,21μ.) και κοντύτερους προβόλους. Έτσι επιτυγχάνει πρωτοφανείς αναλογίες, που έδωσαν στους σχεδιαστές την ευκαιρία να σχεδιάσουν ένα πολύ εντυπωσιακό αμάξωμα. Μάλιστα με μια μπαταρία ιδιαίτερα λεπτή (μόλις 110χλστ.), δόθηκε η δυνατότητα στους σχεδιαστές να βελτιώσουν τις εξωτερικές αναλογίες, αυξάνοντας παράλληλα και τους εσωτερικούς χώρους.

Σχεδιαστικά πάντως το Megane E-TECH Electric ξεκαθαρίζει το γεγονός ότι πλέον ανήκει στον κόσμο των crossover. Έχει προστατευτικά αμαξώματος, μεγάλους τροχούς (έως 20 ίντσες!) και ψηλούς ώμους. Από την άλλη όμως έχει έντονης κλίσης οροφής, τα φαρδιά μετατρόχια και αυτόματα αναδυόμενες χειρολαβές θυρών. Στοιχεία που κάλλιστα θα μπορούσαν να αποτελούν χαρακτηριστικά ενός coupe αυτοκινήτου. Αν και το περιορισμένο ύψος και ο όγκος του πορτμπαγκάζ θυμίζουν παραδοσιακά hatchback.

Στο νέας γενιάς Megane ντεμπούτο κάνει και το νέο λογότυπο της Renault, που μάλιστα είναι και φωτιζόμενο. Τα Full LED φωτιστικά σώματα, εμπρός και πίσω, έχουν μορφοποιηθεί με λέιζερ. Εντελώς νέα είναι και η φωτιστική υπογραφή με «ηλεκτρικά» σχέδια που περνούν στο κεντρικό λογότυπο. Τα φώτα ημέρας φαίνονται να κατεβαίνουν μέχρι τους πλευρικούς αεραγωγούς στη μάσκα, ενώ πίσω οι πολυάριθμες οπτικές μικροίνες, δημιουργούν ένα τρισδιάστατο φωτεινό αποτέλεσμα.

Δύο εκδόσεις ισχύος και μπαταρίας

Ο κινητήρας του Megane E-TECH Electric είναι εντελώς καινούργιος. Έχει συμπαγείς διαστάσεις και ζυγίζει μόλις 145 κιλά (μαζί με το συμπλέκτη), όντας, παρά την σημαντική αύξηση της ισχύος και της ροπής του, κατά 10% ελαφρύτερος από τον κινητήρα που σήμερα χρησιμοποιείται στο ZOE.

Το Megane θα διατίθεται με δύο αποδόσεις ισχύος, 96 kW (130 hp) και 250Nm ροπής ή με 160 kW (218 hp) και 300Nm ροπής. Η μπαταρία βάρους 395 κιλών, είναι εντελώς νέα και σχεδιασμένη για να ταιριάζει ιδανικά στην πλατφόρμα CMF-EV. Με ύψος 110mm (σε συνολικό μήκος 1.960mm και πλάτος 1.450mm), είναι κατά 40% μικρότερη από την μπαταρία του ZOE και ταυτόχρονα η λεπτότερη μπαταρία της αγοράς. Επίσης, αυτή θα διατίθεται σε δύο χωρητικότητες στο Megane E-TECH Electric. Στα 40 kWh με αυτονομία 300 km ή 60 kWh με αυτονομία μέχρι 470 km.

Γεμάτο τεχνολογία

Το 26 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) του Renault Megane E-TECH Electric χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: οδήγηση, στάθμευση και ασφάλεια. Πέρα λοιπόν από τα τυπικά συστήματα υποβοήθησης σε αυτοκινητόδρομο ή μποτιλιάρισμα, τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιτρέπουν στο όχημα να χρησιμοποιεί δεδομένα γεωεντοπισμού και συγκεκριμένους χάρτες οι οποίοι περιλαμβάνουν χαρακτηριστικά που συναντώνται συνήθως σε αστικούς δρόμους, όπως κυκλικούς κόμβους, αλλαγές ορίου ταχύτητας και κλίση επικίνδυνων στροφών. Εκτός από αυτές τις πληροφορίες που εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων, το νέο Megane μπορεί να επιβραδύνει αυτόματα στα 30 χλμ./ώρα όταν πλησιάζει έναν κυκλικό κόμβο ή να προσαρμόζεται επίσης αυτόματα στα ισχύοντα όρια ταχύτητας.

Μεταξύ άλλων το μοντέλο εφοδιάζεται με αυτόματο σύστημα πέδησης κατά την όπισθεν, ασφαλή έξοδο επιβάτη (αν κάποιος επιβάτης ανοίξει μία πόρτα, το σύστημα ελέγχει εάν από πίσω έρχεται αυτοκίνητο μηχανή ή ποδήλατο), αλλά και σύστημα περιφερειακής ορατότητας 3D, που χρησιμοποιεί 4 κάμερες με κάλυψη 360° και Smart Rear View Mirror για μια εντελώς ανεμπόδιστη ορατότητα, πέρα από αυτή που φαίνεται στους εξωτερικούς καθρέφτες.

Ασφάλεια χωρίς συμβιβασμούς

Για να προσφέρει ασφάλεια χωρίς όρια, το νέο Megane E-TECH Electric περιλαμβάνει επίσης το καινοτόμο “Fireman Access” που δημιουργήθηκε μετά από μακροχρόνια συνεργασία μεταξύ του Renault Group και των Γάλλων πυροσβεστών. Περιλαμβάνει την προσθήκη ειδικής πρόσβασης για τις ομάδες διάσωσης στην προσπάθειά τους να σβήσουν γρήγορα μια πυρκαγιά μπαταρίας σε ένα ηλεκτρικό όχημα. Πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να σβήσουν τη φωτιά σε μόλις 5 λεπτά σε αντίθεση με 1-3 ώρες που χρειαζόταν μέχρι σήμερα. Παράλληλα, ένας διακόπτης που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα δίνει τη δυνατότητα στις ομάδες διάσωσης να αποσυνδέσουν την μπαταρία από το κύκλωμα υψηλής τάσης του οχήματος.

Επίσης στο παρμπρίζ υπάρχει ένας κωδικός QR που προορίζεται για τις ομάδες διάσωσης. Αυτές σκανάροντάς τον, όταν κληθούν σε ατύχημα, μπορούν να αναγνωρίσουν ότι πρόκειται για ηλεκτρικό όχημα και τους δίνεται πρόσβαση στις δομικές πληροφορίες του αυτοκινήτου (π.χ. τη θέση της μπαταρίας και τους αερόσακους, θέσεις για γρήγορη και χωρίς κίνδυνο κοπή). Πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να εξοικονομήσουν έως και 15λεπτά στο χρόνο που απαιτείται για τη διάσωση ενός εγκλωβισμένου ατόμου!

Δείτε το νέο Renault Megane E-TECH Electric

Φωτογραφίες