Αυτό είναι το νέο Renault Megane R.S.

Με κάθε επισημότητα το κορυφαίο Renault Megane R.S. αποκαλύφθηκε στην έκθεση αυτοκινήτου Φρανκφούρτης και αποτελεί την αιχμή του δόρατος για τη Renault Sport αφού κάτω από το καπό του φιλοξενεί τον 1.800άρη turbo κινητήρα της Alpine A110 με απόδοση 280 ίππων.

Φαίνεται πως οι Γάλλοι είναι αποφασισμένοι να κυνηγήσουν τον ανταγωνισμό με “όπλα” διαφορετικά από τα συνηθισμένα. Έτσι το νέο Megane R.S. αντί να αποδίδει 300+ ίππους, να είναι τετρακίνητο και πολύ επιθετικό σχεδιαστικά… δεν είναι τίποτε από τα παραπάνω. Η έμφαση δόθηκε στις λεπτομέρειες, οι οποίες και θα κάνουν τη διαφορά για τη δημιουργία ενός fun-to-drive και πολύ ικανού hot-hatch. Ναι η νέα γενιά Megane R.S. παραμένει με κίνηση εμπρός και με ισχύ πιο κάτω από τα Civic Type R, Focus RS και άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Πίσω στο Megane R.S. ξεχωρίζει η κεντρική εξάτμιση και ο αεροδυναμικός διάχυτης.

Έτσι λοιπόν, στη θέση του παλιού 2-λίτρου κινητήρα βρίσκουμε έναν φρέσκο 4-κύλινδρο 1.800άρη με απόδοση 280 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 390 Nm ροπής στις 2.400 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται εμπρός μέσω μηχανικού κιβωτίου ή διπλοσύμπλεκτου αυτόματου EDC, ενώ το παρόν δίνει και ένα μηχανικό μπλόκε διαφορικό στην έκδοση Cup (η έκδοση Sport έχει ηλεκτρονικό μπλόκε). Όσον αφορά στις επιδόσεις η Renault Sport κάνει λόγο για επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6 δευτερόλεπτα, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται ο χρόνος που θα κάνει το γαλλικό hot-hatch στο φημισμένο Nurburging. Μια πίστα όπου στο παρελθόν το Megane R.S. είχε πετύχει τον ταχύτερο γύρο σε μπροσθιοκίνητα μοντέλα παραγωγής.

Εκτός από τα φαρδύτερα μετατρόχια εμπρός και πίσω, το νέο Megane Renault Sport διακρίνεται και για το νέο σύστημα τετραδιεύθυνσης, το οποίο η μάρκα ονομάζει 4Control. Είναι μια τεχνολογία που στην ουσία στρίβει και τους πίσω τροχούς σε γωνία έως και 2,7 μοίρες, βελτιώνοντας σημαντικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά αλλά και τον τρόπο με τον οποίο το αυτοκίνητο “ακούει” σε υψηλές ταχύτητες. Αντίστοιχο σύστημα τετραδιεύθυνσης χρησιμοποιεί η Porsche 911 GT3, οπότε η υιοθέτηση του στο Megane R.S. αποτελεί πρωτιά για την κατηγορία.

Το Renault Megane R.S. θα διατεθεί σε εκδόσεις Sport και Cup.

Το νέο Megane R.S. θα διατεθεί σε δύο τύπους Sport και Cup, με τη δεύτερη να διαθέτει επιπρόσθετα το μηχανικό μπλοκέ διφορικό, ζάντες 19 ιντσών με πιο “επιθετικά” ελαστικά αλλά και ελαφρώς σκληρότερο setup στην ανάρτηση. Διαθέσιμα θα είναι και προγράμματα οδήγησης με προκαθορισμένες ρυθμίσεις Comfort, Normal, Sport και Race. Στην έκδοση Cup μάλιστα, η επιλογή του Race Mode θα απενεργοποιεί τελείως και το σύστημα ESP γι αυτούς που θα θέλουν να “πυροβολήσουν” σε μία πίστα.

Το εσωτερικό του Renault Megane R.S.

 

Νέο Renault Megane R.S.

 

Νέο Renault Megane R.S.

 

Ενδιαφέρουσα σχεδίαση για τα προβολάκια του Megane R.S.

 

Νέο Renault Megane R.S.