Η Renault αποκάλυψε και επισήμως το Rafale, το μοντέλο που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας της, είναι ένα coupe SUV και ταυτόχρονα ανεβάζει τους Γάλλους επίπεδο.
Άλλο αέρα στη μάρκα δίνει η έλευση του Renault Rafale, το οποίο έχει ένα όνομα εμπνευσμένο από τους αιθέρες. «Rafale» στα γαλλικά σημαίνει ριπή ανέμου, ενώ παραπέμπει ταυτόχρονα και στην αεροναυπηγική, που αποτέλεσε σημαντικό κομμάτι στην ιστορία της Renault. Το Caudron-Renault Rafale είναι μόνο ένα παράδειγμα της ένδοξης αυτής ιστορίας, το οποίο και σημείωσε ρεκόρ ταχύτητας πίσω στο 1934, με 445 km/h.
Τώρα με το νέο Rafale, η Renault στοχεύει σε πιο… επίγειους στόχους και συγκεκριμένα στα SUV της κατηγορίας D. Το νέο μοντέλο είναι ένα ιδιαίτερα τολμηρό αυτοκίνητο και για κάποιους αποτελεί την coupe έκδοση του Renault Austral, του νέου C-SUV της μάρκας, αν και σχεδιαστικά η νέα πρόταση έχει σχεδιαστικά στοιχεία που βλέπουμε για πρώτη φορά. Επίσης από πλευράς μεγέθους το Rafale τοποθετείται στα D-SUV, μια κατηγορία δηλαδή προς τα επάνω! Παρόλα αυτά, Rafale και Austral μοιράζονται τον νέο full hybrid κινητήρα της Renault, τον E-Tech των 200 ίππων. Βέβαια το Rafal θα έχει ως κορυφαία επιλογή στη γκάμα μια ακόμη πιο εξελιγμένη έκδοση, με ένα νέο κινητήριο σύνολο απόδοσης 300 ίππων, στην έκδοση E-Tech 4×4.
Ένα coupe-SUV
Το αμάξωμα του Rafale είναι μεγαλύτερο από το Austral, με συνολικό μήκος στα 4,71 μέτρα. Είναι δηλαδή κατά 20 εκατοστά μεγαλύτερο, ενώ έχει και ξεχωριστά coupe χαρακτηριστικά. Πιο συγεκκριμένα το νέο μοντέλο κατατάσσεται στα μοντέλα τύπου υπερυψωμένου fastback. Διαθέτει μια εμφάνιση που αντανακλά ζωντάνια και σπορ χαρακτήρα, με ένα μεγάλο καπό του, μεγάλες ανοιχτές γρίλιες και χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα. Μάλιστα τα φώτα εδώ “απαρνούνται” αυτή τη σχεδίαση τύπου “C” που βλέπουμε σήμερα σε όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της Renault. Οι τονισμένοι ώμοι πάνω από τους πίσω τροχούς, αντανακλούν την coupe φιλοσοφία, μαζί βεβαίως με την έντονα κεκλιμένη οροφή. Νέα είναι και τα φώτα ημέρας χαμηλότερα στον προφυλακτήρα, αντίστοιχα με αυτά που θα δούμε στο νέο Clio. Ενσωματώνουν τη νέα ταυτότητα της Renault με μοτίβα σε σχήμα ρόμβου.
Με υψηλή τεχνολογία
Όπως ήδη συμβαίνει στο Austral, το Rafale θα εξοπλίζεται με πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, καθώς και με την πιο πρόσφατη αναβάθμιση στο σύστημα τετραδιεύθυνσης 4CONTROL Advanced. Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εξασφαλίζει ιδανική οδική συμπεριφορά, ενώ το 4CONTROL Advanced βελτιώνει σημαντικά τους χειρισμούς και ενισχύει την ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες, εξασφαλίζοντας ακρίβεια και αμεσότητα στις μέσες και υψηλές ταχύτητες. Επιπλέον, στο Rafale συναντούμε και το σύστημα Vehicle Motion Control 2 (VMC 2) που ελέγχει τους πίσω τροχούς, προβλέποντας πιο αποτελεσματικά την απώλεια πρόσφυσης και παρέχοντας ασφάλεια στις στροφές.
Το μοντέλο εξοπλίζεται με τον full hybrid βενζινοκινητήρα E-Tech των 200 ίππων, που συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών, χωρίς συμπλέκτη. Αυτή η αυτοφορτιζόμενη κινητήρια μονάδα προσφέρει σύμφωνα με τη Renault 4,7 lt/100 km μέση κατανάλωση και 105 g CO2/km). Αργότερα η γκάμα θα εμπλουτισθεί με ένα νέο plug-in υβριδικό σύστημα με απόδοση 300 ίππων. Το αναβαθμισμένο αυτό σύνολο θα έχει έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, που κινεί απευθείας τους πίσω τροχούς, καθιστώντας το νέο Rafale τετρακίνητο. Εκτός από το σύστημα κίνησης και στους τέσσερεις τροχούς και το σύστημα 4διεύθυνσης 4CONTROL Advanced, η υψηλών επιδόσεων έκδοση E-Tech 4×4 300 hp θα παρέχει δυναμική οδική συμπεριφορά σε όλες τις περιστάσεις.
Το εσωτερικό του Renault Rafale
Εδώ η εικόνα του Rafale είναι πολύ κοντά στη λογική που γνωρίσαμε στο Austral, με ένα μεγάλο γυάλινο πάνελ και δύο οθόνες 12 ιντσών. Επιπρόσθετα θα εφοδιάζεται με μια νέα γυάλινη οροφή Solarbay διαστάσεων 1.470 Χ 1.117mm και με τεχνολογία AmpliSky. Η ηλιοροφή θα περιλαμβάνει ένα πλήρως ενεργό σύστημα που σκουραίνει κάθε τμήμα ξεχωριστά, χρησιμοποιώντας ηλεκτρικά πεδία. Αυτή η «έξυπνη» γυάλινη οροφή μπορεί να ελέγχεται και φωνητικά μέσω του Google Assistant.
Νέα είναι και τα καθίσματα στο Renault Rafale, με ενισχυμένα πλαϊνά, επένδυση Alcantara και φωτιζόμενο λογότυπο. Ο φωτισμός μάλιστα προσαρμόζεται ώστε να ταιριάζει με το χρώμα που έχει επιλεγεί στις ρυθμίσεις του συστήματος MULTI-SENSE. Ο φωτισμός ενσωματώνεται στο εύκαμπτο ύφασμα, ώστε να μην σκληραίνει καθόλου το σημείο της πλάτης του καθίσματος. Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιείται εδώ για πρώτη φορά παγκοσμίως. Μια επίσης νέα προσθήκη αποτελεί το πίσω υποβραχιόνιο σχεδιασμένο για συσκευές πολυμέσων, αφού διαθέτει δύο θύρες USB, χώρο αποθήκευσης για tablet και smartphone, καθώς και δύο αναδιπλούμενες βάσεις για οθόνες για άνετη προβολή.