Σχεδόν έτοιμη είναι η νέα γενιά της Skoda Fabia, η οποία και θα αποκαλυφθεί πλήρως τους επόμενους μήνες. Στην Ελλάδα αναμένεται προς το τέλος του χρόνου.
Με τη νέα Fabia προ των πυλών, η Skoda ξεκινά τη σταδιακή αποκάλυψη του μοντέλου. Αυτή την περίοδο το αυτοκίνητο κυκλοφορεί καμουφλαρισμένο, καθώς βρίσκεται στα τελικά στάδια δοκιμών στις Αυστριακές Άλπεις. Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε έως και σήμερα, η νέα, 4ης γενιάς, Fabia θα προσφέρει μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους, αυξημένη άνεση και ασφάλεια αλλά και νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.
Αυτή είναι η πρώτη Fabia που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group. Πλατφόρμα στην οποία ήδη βασίζονται οι τρέχουσες γενιές των Volkswagen Polo και Seat Ibiza. Ως συνέπεια, η νέα Fabia έχει αυξημένες διαστάσεις, με μήκος 4,107 μέτρα, πλάτος 1,78 μέτρα, ύψος 1,46 μέτρα και μεταξόνιο 2,564 μέτρα. Με άλλα λόγια η νέα γενιά θα είναι από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα στην κατηγορία των λεγόμενων supermini.
Σχεδιαστικά, όσο διακρίνεται κάτω από το ειδικό καμουφλάζ, φαίνεται να υπάρχουν νέα φωτιστικά σώματα LED, εμπρός αλλά και πίσω, τα οποία συνδυάζουν χαρακτηριστικά από άλλα μοντέλα της μάρκας. Στο εσωτερικό, θα ακολουθεί επίσης γραμμές που βρίσκουμε και σε άλλα μοντέλα Skoda, με συμμετρικό ταμπλό οργάνων με την κεντρική, ελεύθερη οθόνη. Επιπλέον, θα είναι διαθέσιμο και το Virtual Cockpit, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που ήδη εξοπλίζει τα Kamiq και Octavia.
Οι κινητήρες της νέας Skoda Fabia
Η επίσημη ανακοίνωση της Skoda κάνει λόγο για ύπαρξη πέντε 3-κύλινδρων και 4-κύλινδρων μηχανικών συνόλων. Βασικός κινητήρας θα είναι ο ατμοσφαιρικός 1000άρης με 65 ίππους, ενώ στην κορυφή θα τοποθετηθεί ο 4-κύλινδρος 1.5 TSI με 150 ίππους και στάνταρ 7άρι αυτόματο κιβώτιο DSG. Στο ενδιάμεσο, αν και δεν έχει ξεκαθαριστεί επισήμως, αναμένουμε τα γνώριμα 1000άρα turbo με 95 και 115 ίππους. Είναι άγνωστο ως σήμερα το αν η γκάμα θα περιλαμβάνει μια έκδοση CNG ή/και μια έκδοση diesel.
Μεγαλύτερη ασφάλεια και πρακτικότητα
Στα όσα αναφέρει το δελτίο τύπου της Skoda πάντως, η νέα Fabia θα εξοπλίζεται με συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, προερχόμενα από μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας. Διαθέσιμοι θα είναι έως και 9 αερόσακοι, για πρώτη φορά σημεία πρόσδεσης ISOFIX στο κάθισμα του συνοδηγού και συνολικά 13 νέες (συνολικά 43) «έξυπνες» λύσεις. Οι γνώριμες simply clever εφαρμογές που βρίσκουμε σε κάθε Skoda και εδώ θα περιλαμβάνουν αναδιπλούμενη πλάτη καθίσματος του συνοδηγού, μια ευέλικτη θήκη κάτω από το κάλυμμα του χώρου αποσκευών για παλτά ή μπουφάν, μια επιπλέον υποδοχή USB-C στην πίσω πλευρά του κεντρικού καθρέφτη και δύο θήκες αποθήκευσης smartphone στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.
Η νέα Skoda Fabia θα αποκαλυφθεί πλήρως τους επόμενους μήνες, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται προς το τέλος του έτους.