Η Subaru αποκάλυψε πλήρως το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο, ένα ηλεκτρικό SUV. Αυτό είναι το Solterra και αναμένεται στην αγορά στα μέσα του 2022.

Η είσοδος της Subaru στην εποχή της ηλεκτροκίνησης μπορεί να καθυστέρησε σε σύγκριση με άλλους – ευρωπαίους κυρίως – κατασκευαστές, ωστόσο γίνεται με ένα μοντέλο που ξεπερνά τις προσδοκίες για τα τυπικά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Το Solterra θα αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο των μελλοντικών BEV της Subaru, ενώ ταυτόχρονα είναι ένα όχημα πιστό στις αξίες της μάρκας. Υπόσχεται δηλαδή απολαυστική οδήγηση και φυσικά ικανότητες εκτός δρόμου.

Πρόκειται για ένα κοινό project με την Toyota που βασίζεται στη νέα παγκόσμια πλατφόρμα e-Subaru. Σχεδιαστικά το Solterra αποτελεί κάτι εντελώς διαφορετικό για τη μάρκα, αφού εκ πρώτης ξεχωρίζει η γνώριμη εξαγωνική μάσκα, αλλά πλέον με κλειστές γρίλιες. Είναι βεβαίως ένα αυτοκίνητο με τις αναλογίες ενός τυπικού SUV και έχει όλα τα στοιχεία για να υποστηρίξει τον πιο περιπετειώδη χαρακτήρα. Όπως τα ματ προστατευτικά τμήματα σε προφυλακτήρες, φτερά και πλαϊνά μαρσπιέ.

Subaru SolterraΆνετο εσωτερικό

Στο εσωτερικό εντύπωση προκαλεί το χαμηλά τοποθετημένο ταμπλό με τον ψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων. Για πρώτη φορά σε ένα Subaru τα όργανα είναι ορατά πάνω από το τιμόνι, όπως συμβαίνει σε μοντέλα της Peugeot. Μόνο που εδώ συνεχίζει και υιοθετείται ένα συμβατικού σχήματος τιμόνι. Οι διαθέσιμοι χώροι στην καμπίνα αναμένεται να προσφέρουν τεράστια επίπεδα άνεση, αφού πρακτικά το δάπεδο είναι πλήρως επίπεδο χωρίς την ανάγκη για διαφορικά ή κιβώτιο ταχυτήτων.

Σύστημα κίνησης

Το Solterra υιοθετεί ένα νέο σύστημα που κινεί τους εμπρός και πίσω τροχούς με ξεχωριστούς κινητήρες. Εκμεταλλευόμενο την τεχνογνωσία της Subaru στην τεχνολογία AWD, που ελέγχει με ακρίβεια τους τέσσερις τροχούς, το μοντέλο προσφέρει ευέλικτη κατανομή της ισχύος εμπρός και πίσω. Το σύστημα ελέγχου X-MODE AWD ενισχύει την αίσθηση ασφάλειας σε ανώμαλους δρόμους. Μια νέα λειτουργία Grip Control επιτρέπει στο όχημα να τρέχει με σταθερή ταχύτητα, ενώ το σταθεροποιεί ακόμη και σε ανώμαλους δρόμους.

Το ηλεκτρικό SUV διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με κίνηση μόνο στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς. Και στις δύο περιπτώσεις η μπαταρία έχει χωρητικότητα 71,4 kWh. Η δικίνητη έκδοση έχει μόνο ένα ηλεκτρομοτέρ ισχύος 204 ίππων, ενώ η AWD έχει και δεύτερο μοτέρ που κινεί χωριστά τον πίσω άξονα. Σε αυτή την περίπτωση το κάθε μοτέρ αποδίδει 109 ίππους, παρέχοντας συνδυαστικά περί τους 218 ίππους.

Και όπως σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η αυτονομία είναι το χαρακτηριστικό που ενδιαφέρει κυρίως. Εδώ το Solterra τοποθετείται στα πλαίσια του ανταγωνισμού, με το FWD να έχει εκτιμώμενη αυτονομία 530 χλμ, ενώ το AWD 460 χλμ. Το βάρος και στις δύο περιπτώσεις είναι παραπλήσιο, στα 2.205 και 2.295 κιλά αντίστοιχα

Subaru SolterraΉλιος και Γη

Το όνομα “Solterra” δημιουργήθηκε ενώνοντας τις δύο λέξεις ”SOL” και “TERRA”. Λέξεις με λατινική προέλευση που σημαίνουν αντίστοιχα «Ήλιος» και τη «Γη». Η Subaru έδωσε αυτό το όνομα στο ηλεκτρικό της όχημα προς αναγνώριση της μητέρας φύσης και περαιτέρω ανάπτυξης της μορφής συνύπαρξης μαζί της. Άλλωστε ένα Subaru φημίζεται και για τις ικανότητες του εκτός δρόμου, αφού «σε πάει παντού» στη φύση!

Η κυκλοφορία του Subaru Solterra θα ξεκινήσει στα μέσα του 2022 σε αγορές όπως η Ιαπωνία, οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς, η Ευρώπη και η Κίνα.