2015 Audi R8: Ισχυρότερο & ελαφρύτερο

Το Audi R8 ξαναγεννιέται και είναι ισχυρότερο με ισχύ έως και 610 ίππους, αλλά ταυτόχρονα ελαφρύτερο και οικονομικότερο. Και όλα αυτά χωρίς να διαφέρει ριζικά από το R8 που ήδη γνωρίζουμε, τουλάχιστον στο σχεδιαστικό κομμάτι.

Η δεύτερη γενιά του Audi R8 αποκαλύπτεται πριν το επίσημο ντεμπούτο του στην έκθεση της Γενεύης την επόμενη εβδομάδα και όπως δείχνουν όλα τα στοιχεία ακολουθεί τη φιλοσοφία του προκατόχου του αλλά με την υιοθέτηση μιας νέας σειράς τεχνολογιών που το κάνουν καλύτερο, ισχυρότερο και ταχύτερο από ποτέ! Βασισμένο στο εντελώς νέο Audi Space Frame, το νέο R8 αποτελεί ένα μίγμα ανθρακονημάτων και αλουμινίου. Ως εκ τούτου, το πλαίσιο του είναι κατά 15% ελαφρύτερο από πριν και ταυτόχρονα 40% πιο στιβαρό, με την κορυφαία έκδοση του R8 να ζυγίζει στο σύνολο περίπου 1.450kg.
Στη μέση του πλαισίου και πίσω από τα δύο καθίσματα βρίσκεται μια αναβαθμισμένη εκδοχή του V10 κινητήρα των 5,2lt, ο οποίος μπορεί να μην έχει turbo όπως τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού αλλά υιοθετεί την τελευταία τεχνολογία της Audi. Το “βασικό” μοντέλο αποδίδει ισχύ 540 ίππων και ροπή 540 Nm, πετυχαίνοντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,5 δευτερόλεπτα. Όχι και άσχημα για… βασική έκδοση! Ωστόσο, η έκδοση V10 Plus αποδίδει από τον ίδιο κινητήρα ισχύ 610 ίππων με 560 Nm και κάνει το 0-100 km/h σε 3,2’’, το 0-200 km/h σε λιγότερο από 10’’, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 330 km/h.
Η Audi έχει εξοπλίσει τον 10-κύλινδρο κινητήρας της τόσο με άμεσο όσο και με έμμεσο ψεκασμό, σύστημα stop/start αλλά και τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων (αντίστοιχη του Audi Q3 που οδηγήσαμε πρόσφατα), κερδίζοντας έτσι τουλάχιστον 10% σε κατανάλωση καυσίμου. Ταυτόχρονα έχει και μεταβλητό σύστημα εξάτμισης. Η μετάδοση γίνεται μέσω 7-τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη σε όλους τους τροχούς. Η νέα τετρακίνηση quattro έχει μηχανικό μπλοκέ διαφορικό και μπορεί να στείλει το 100% της ροπής στους εμπρός ή στους πίσω τροχούς, ανάλογα με τη ζήτηση. Τα αλουμινένια ψαλίδια έχουν στα άκρα τους 19άρες ζάντες ή προαιρετικά 20άρες αλλά και carbon-ceramic φρένα στάνταρ στην έκδοση V10 Plus (προαιρετικά στην V10). Η αεροδυναμική του νέου Audi R8 εξασφαλίζει μεγαλύτερο downforce από μια πιο καλοσχηματισμένη σιλουέτα, υποβοηθούμενη από ένα ενεργό πίσω σπόιλερ στη βασική έκδοση και μια σταθερή αεροτομή από carbon στην έκδοση V10 Plus.
Ανάμεσα στις πολλές νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιεί το νέο R8 περιλαμβάνονται οι full LED προβολείς με προαιρετικά μεγάλη σκάλα από laser. Το εσωτερικό είναι εντελώς νέο και όπως ήταν αναμενόμενο έχει ένα πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων όπως το νέο TT, αλλά και ανάλογους διακόπτες κλιματισμού με ενσωματωμένες ψηφιακές ενδείξεις. Η κεντρική κονσόλα έχει απελευθερωθεί εντελώς από τα αμέτρητα μπουτόν και αποτελείται κυρίως από ένα οριζόντιο τμήμα, με τα περισσότερα κουμπάκια να έχουν μετακομίσει στο τιμόνι.
Το λανσάρισμα του νέου Audi R8 στην Ευρώπη αναμένεται εντός του καλοκαιριού, σε τιμές από 165.000 ευρώ για το V10 και από 187.400 ευρώ για το V10 Plus. Τα νέα όμως δε σταματούν εδώ, καθώς η Audi σχεδιάζει να λανσάρει μελλοντικά και μια ηλεκτρική έκδοση E-Tron με ισχύ 456 ίππων και ροπή 920 Nm, χωρίς να ξεχνάμε βεβαίως και το αγωνιστικό νέο R8 LMS για το πρωτάθλημα GT3 του 2016.