Οι νέες Ferrari Monza SP1 και SP2 αποκαλύφθηκαν στο Maranello και ανοίγουν το δρόμο προς μια σειρά εξαιρετικά ειδικών εκδόσεων. Η σειρά αυτών των μοντέλων ονομάζεται “Icone” και έχει ως πηγή έμπνευσης θρυλικές Ferrari από τη δεκαετία των 50s. Ωστόσο, οι SP1/SP2 φέρουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, τόσο κατασκευαστικά, όσο και μηχανικά.

Απευθυνόμενες σε αφοσιωμένους πελάτες της μάρκας και συλλέκτες, οι Monza SP1 και SP2 αποτελούν μια σύγχρονη αναπαραγωγή των αγωνιστικών barchetta μιας άλλης εποχής. Όχι μόνο της 166 MM του 1948 που “γέννησε” τον όρο “barchetta”, αλλά και τις 750 Monza και 860 Monza. Αυτά τα μοντέλα βοήθησαν στο να χτιστεί ο θρύλος της Ferrari πίσω στη δεκαετία των 1950s, φέρνοντας μια σειρά από νίκες στους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Ferrari Monza SP1

Οι Ferrari Monza SP1 και SP2

Η Monza SP1 σχεδιάστηκε ως ένα ασυμβίβαστο μονοθέσιο αυτοκίνητο για το δρόμο που προσφέρει μοναδικές εμπειρίες πίσω από το τιμόνι. Η Monza SP2 είναι η δίδυμη αδελφή της, μόνο που έχει διθέσια διάταξη μαζί με ένα δεύτερο roll-bar, επιτρέποντας πλέον δύο άτομα να νιώσουν μοναδικές οδηγικές συγκινήσεις.

Και οι δύο έχουν εξαιρετική σχεδίαση, προσεγμένη και στην πιο απίστευτη λεπτομέρεια. Επίσης έχουν την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο που είχε ποτέ μια barchetta. Κι αυτό γιατί χρησιμοποιούν carbon-fibre, όχι μόνο στο αμάξωμα, αλλά και στην παραμικρή λεπτομέρεια τους. Κάτω από το καπό υπάρχει ο πιο ισχυρός κινητήρας που έφτιαξε ποτέ το Maranello. Ένας V12 των 6496 κ.εκ. με ισχύ 810 ίππων στις 8500 rpm και ροπή 719 Nm στις 7000 rpm. Ναι, ατμοσφαιρικός! Όσο για τις επιδόσεις, τα νούμερα είναι 2,9 δευτ. για το 0-100 km/h και 7,9 δευτ. για το 0-200 km/h. Η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 300 km/h αν και είναι αμφίβολο αν θα το επιδιώξει κανείς χωρίς παρμπρίζ.

Ferrari Monza SP2

Χωρίς παρμπρίζ, χωρίς οροφή

Η σχεδιαστική φιλοσοφία των δύο μοντέλων βασίστηκε σε μια πολύ αεροδυναμική φόρμα, χωρίς την ύπαρξη οποιουδήποτε εμποδίου στη ροή του αέρα. Έτσι δεν υπάρχει οροφή, αλλά ούτε καν παρμπρίζ, δίνοντας έτσι τους σχεδιαστές τη δυνατότητα να δημιουργήσουν μοναδικές αναλογίες που θα ήταν αδύνατο να πετύχουν σε ένα συμβατικό spider μοντέλο.

Ως αποτέλεσμα, ο οδηγός βιώνει την ταχύτητα με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο, παρόμοιο με αυτό που νιώθουν οι πιλότοι της Formula 1. Το κόκπιτ περιβάλλεται από το αμάξωμα, δίνοντας την αίσθηση ότι ο οδηγός “φοράει” το αμάξωμα και δεν κάθεται απλά μέσα σε αυτό.

Η σχεδιαστική ομάδα της Ferrari έδωσε στο σύνολο του αυτοκινήτου μια απέριττη σχεδίαση. Ιδανικά λιτή, χωρίς την παραμικρή αίσθηση υπερβολής, η οποία σίγουρα θα παραμείνει εντυπωσιακή στην πάροδο του χρόνου. Πολύπλοκες λύσεις που συναντούμε σε σύγχρονα σπορ και αγωνιστικά αυτοκίνητα έχουν αποφευχθεί παντελώς, αφήνοντας μια μινιμαλιστική εικόνα που κυριολεκτικά χαϊδεύει τα μάτια.

Ferrari Monza SP1

Μια ριζοσπαστική επιλογή έγινε στο σχεδιασμό των πορτών των δύο αυτοκινήτων, οι οποίες ανοίγουν προς τα πάνω. Εξίσου σημαντική είναι η σχεδίαση του εμπρός καπό, όλο κατασκευασμένο από ένα μονοκόμματο πάνελ carbon-fiber που περιλαμβάνει και τα εμπρός φτερά! Κάτω από τη σιλουέτα των Monza SP1 και SP2, το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο εξολοκλήρου από ελαφρύ carbon-fibre, όπως συμβαίνει στα αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις όμως στο σχεδιασμό των δύο Ferrari Monza ήταν ο χειρισμός της ροής του αέρα και πως αυτή επηρεάζει την καμπίνα. Με την απουσία του εμπρός παρμπρίζ εύκολα ο αέρας στις υψηλές ταχύτητες θα μπορούσε να κάνει την εμπειρία αδύνατη χωρίς τη χρήση κράνους. Ωστόσο, οι άνθρωποι της Ferrari δημιούργησαν αυτό που ονομάζουν “Virtual Wind Shield”, μια πατενταρισμένη τεχνολογία που προσαρμόστηκε στο φέρινγκ μπροστά από τον πίνακα οργάνων και το τιμόνι. Το “Virtual Wind Shield” ανακατευθύνει μέρος από τη ροή του αέρα, με τρόπο που ενισχύει την άνεση κατά την οδήγηση.

Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό το πόσες Monza SP1 και SP2 θα κατασκευαστούν, αν και ο αριθμός αναμένεται να είναι εξαιρετικά περιορισμένος. Επίσης δεν έχει γίνει γνωστή και η τιμή τους, η οποία βεβαίως θα είναι πολύ σχετική καθώς έχουμε να κάνουμε με δύο future classics που θα αποκτηθούν κυρίως από συλλέκτες.