Geneva 2015: Porsche

Με δύο ειδικές εκδόσεις επιδόσεων η Porsche δίνει “αγωνιστικό” παρόν στην έκθεση της Γενεύης. Τι μικρή αλλά ταχύτατη Cayman GT4 ήρθε να πλαισιώσει η σχεδόν αγωνιστική 911 GT3 RS, μακράν η πιο “πιστιάρα” εκδοχή της 991 με roll-cage και έναν ατμοσφαιρικό flat-six 500 ίππων!

Η Porsche 911 GT3 RS είναι ένας μοναδικός συνδυασμός αλουμινίου, μαγνησίου και ανθρακονήματος που στόχος της είναι τα απολαυστικά track-days, κατά προτίμηση στο Nürburgring. Σημείο κλειδί στη GT3 RS είναι το βάρος. Το αλουμινένιο αμάξωμα έχει οροφή από μαγνήσιο, παράθυρα από πολυκαρβονικό υλικό και καπό από carbon, ζυγίζοντας στο σύνολο 1.420kg. Ταυτόχρονα έχει μια σημαντικά βελτιωμένη αεροδυναμική με νέο εμπρός προφυλακτήρα, νέες εισαγωγές αέρα στα εμπρός και πίσω φτερά αλλά κυρίως μια μεγάλη σταθερή πίσω αεροτομή που βγάζει μάτια! Η 911 GT3 RS χρειάζεται μόλις 3,3 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 km/h και 10,9 δευτερόλεπτα για το 0-200 km/h, ενώ η μετάδοση γίνεται μόνο στους πίσω τροχούς μέσω ενός ανανεωμένου 7-τάυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη PDK και ενός νέου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης με torque vectoring. Όσο για το Nürburgring, η νέα “πιστιάρα” Porsche γυρίζει σε μόλις 7 λεπτά και 20 δευτερόλεπτα, χρόνος που κάλλιστα θα μπορούσε να ανήκει σε ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο!

Από την άλλη βεβαίως, η ολοκαίνουρια και επίσης “πιστιάρα” Cayman GT4, γυρίζει στην ίδια πίστα σε 7 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα, χρόνος εξαιρετικός για την κατηγορία παρά το γεγονός ότι μιλάμε για μια baby-Porsche, έστω κι αν αυτή δεν έχει σχεδόν καμία σχέση με τη βασική Cayman. Η νέα έκδοση GT4 χρησιμοποιεί τον 6-κύλινδρο κινητήρα των 3,8 lt της 911 Carrera S, αποδίδοντας ισχύ 385 ίππων, ενώ η μετάδοση γίνεται με κλασικό 6άρι μηχανικό κιβώτιο, αποκλείοντας εντελώς την επιλογή ενός PDK. Ταυτόχρονα έχει πολλά τμήματα που προέρχονται από το set-up της 911 GT3 και μπορεί να κάνει το 0-100 km/h σε 4,4 δευτερόλεπτα.

Περισσότερες λεπτομέρειες για την Porsche Cayman GT4 θα βρείτε εδώ και βεβαίως για την Porsche 911 GT3 RS εδώ.