Lamborghini Asterion LPI 910-4

2 Οκτωβρίου 2014       
Αυτή είναι η πιο αθόρυβη Lamborghini που έγινε ποτέ κι αυτό γιατί η Asterion LPI 910-4 είναι η πρώτη plug-in hybrid (PHEV) απόπειρα της ιταλικής μάρκας. Βεβαίως η ηλεκτρική απόδοση της περίεργης αυτής Lambo συνδυάζεται με έναν 5,2lt V10 βενζινοκινητήρα και το όλο σύστημα αποδίδει συνδυαστική ισχύ 910 ίππων επιταχύνοντας το ιδιαίτερο αμάξωμα στα 100 km/h σε 3 δευτερόλεπτα ακριβώς!

Για την ώρα, η Lamborghini Asterion LPI 910-4 αποτελεί μια “επίδειξη τεχνολογίας”, είναι δηλαδή ένα concept car με στόχο να μειώσει τις εκπομπές CO2 και να διατηρήσει τις αξίες της Lamborghini όπως η ισχύς και η αίσθηση στην οδήγηση, ακόμη κι αν κινείται πλήρως αθόρυβα με ηλεκτρική ενέργεια έως τα 125 km/h.
Η φιλοσοφία της Lamborghini να δίνει στα αυτοκίνητα της ονόματα θρυλικών ταύρων συνεχίζεται κι εδώ, μόνο που Asterion ήταν το όνομα του μυθικού Μινόταυρου. Μισός άνθρωπος και μισός ταύρος… ένα υβρίδιο μιας άλλης εποχής, πανίσχυρο και ταυτόχρονα ευφυές. Το “LP” προέρχεται από τη φράση “longitudinale posteriore”, τη θέση δηλαδή του κινητήρα, ενώ το “I” σημαίνει “ibrido”. Το 910 είναι η συνδυαστική ισχύς και βεβαίως το 4 συμβολίζει τη μόνιμη τετρακίνηση.
Περνώντας σε λοιπές τεχνικές λεπτομέρειες, η Lamborghini Asterion LPI 910-4 καταναλώνει μόλις 4,12 lt/100 km σε συνδυαστικό κύκλο (NEDC), ενώ το βάρος της υβριδικής τεχνολογίας είναι επιπλέον 250 kg. Οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 98 g/km. Βεβαίως πιο “ζουμερές” είναι οι λεπτομέρειες του βενζινοκινητήρα V10 5,2 lt FSI, ο οποίος είναι κεντρικά τοποθετημένος στο μονοκόκ carbon αμάξωμα και έχει ισχύ 610 ίππων. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός 7-τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη τοποθετημένου πίσω από τον κινητήρα και τον πίσω άξονα, ενώ οι μπαταρίες του υβριδικού συστήματος βρίσκονται στο κεντρικό τούνελ, τη θέση που υπό άλλες συνθήκες θα είχε το σύστημα μετάδοσης. Όλα αυτά προσφέρουν καλύτερη ισορροπία βάρους και επιπλέον προστασία για τις μπαταρίες. Τα τρία ηλεκτρικά μοτέρ προσφέρουν επιπρόσθετη ισχύ 300 ίππων και μαζί τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρισμό για αποστάσεις μέχρι και 50 km. Από την άλλη παρέχουν και μια πολύ καλή έξτρα ώθηση στο δρόμο για τα 320 km/h της τελικής ταχύτητας.