Η τελευταία αληθινή Lamborghini για πολλούς είναι η Diablo. Μετά από αυτήν ανέλαβαν οι Γερμανοί της Audi, τα αυτοκίνητα της έγιναν λιγότερο τρελά και κυρίως περισσότερο αξιόπιστα. Αυτό είναι βεβαίως μια άλλη ιστορία. Τώρα ήρθε η ώρα να θυμηθούμε τη θρυλική Lamborghini Diablo, το μοντέλου που αντικατέστησε την Countach πίσω στο 1990 και μέχρι το 2001 που ήταν στην παραγωγή κυκλοφόρησε σε 11 εκδόσεις, ειδικές ή μη. Άλλωστε 11 χρόνια είναι πολλά για να κρατήσεις “φρέσκο” ένα μοντέλο, οπότε οι Ιταλοί εκεί στη Sant’Agata έπρεπε να γίνουν αρκετά δημιουργικοί…
Diablo (1990)
Diablo VT (1993)
Diablo SE30 (1994)
Diablo SV (1995)
Diablo VT Roadster (1995)
Diablo SV-R (1996)
Diablo SV, VT, VT Roadster facelift (1999)
Diablo GT (1999)
Η έκδοση GT ήταν κάτι αντίστοιχο με την GT3 για την Porsche 911. Μια ειδική και ελαφρωμένη έκδοση περιορισμένης παραγωγής, με επιθετικό bodykit και μεγαλύτερο κινητήρα. Μόλις 83 Diablo GT κατασκευάστηκαν, όλες κινούμενες με έναν V12 6,0 λίτρων και 575 ίππων.
Diablo GTR (2000)
Η αυλαία της Lamborghini Diablo έπεσε με άλλη μια “ειδική έκδοση πίστας” και ίσως την πιο άγρια από όλες τις Diablo. Όπως η SV-R ήταν η αγωνιστική εκδοχή της Diablo SV, έτσι και η Diablo GTR ήταν η αγωνιστική εκδοχή της GT, μια γδυμένη από επενδύσεις έκδοση με χαμηλότερο βάρος και αυξημένη ισχύ. Η GTR δεν είχε ούτε ηχοσύστημα αλλά ούτε βασικά στοιχεία όπως aicondition, μονώσεις θερμότητας και ήχου. Αντιθέτως είχε αγωνιστικά καθίσματα με ζώνες 6 σημείων, σταθερά παράθυρα από plexiglass, αγωνιστικό MOMO τιμόνι και σύστημα πυρόσβεσης μαζί με ένα νόμιμο roll-cage. Ο βελτιωμένος κινητήρας της είχε ισχύ 598 ίππων και η κίνηση μεταφερόταν στους πίσω τροχούς μόνο. Μόλις 30 αυτοκίνητα αποφασίστηκαν να κατασκευαστούν, αλλά τελικά έφτασαν τα 40, ενώ το εργοστάσιο έφτιαξε ακόμη 40 αμαξώματα για ανταλλακτικά σε περιπτώσεις αγωνιστικών ατυχημάτων.
Diablo VT 6.0 (2000)
Το 2000, η Lamborghini ήταν πλέον στα χέρια της Audi. Στην προσπάθεια να προετοιμαστεί το έδαφος για τη Murcielago, οι Γερμανοί έστειλα στη Sant’Agata το σχεδιαστή Luc Donckerwolke, προκειμένου να ετοιμάσει μια πιο ραφιναρισμένη εκδοχή της Diablo. Έτσι η έκδοση VT 6.0 είχε μια λιγότερο επιθετική εκδοχή του 6-λιτρου V12 κινητήρα της GT, ένα πιο ποιοτικό και εργονομικό εσωτερικό και αρκετές στιλιστικές τροποποιήσεις εξωτερικά. Όλες οι εκδόσεις της Diablo VT 6.0 ήταν τετρακίνητες, ωστόσο κατά παραγγελία η Lambo έφτιαξε και μερικές αποκλειστικά πισωκίνητες.
Diablo VT 6.0 SE (2001)
Λίγο πριν η Diablo αποσυρθεί, η Lamborghini κατασκεύασε 42 μόλις Diablo VT 6.0 SE με τον κινητήρα της να αποδίδει 549 ίππους. Ήταν διαθέσιμη αποκλειστικά σε δύο χρώματα: στο χρυσό μεταλλικό “Oro Elios” που αντιπροσώπευε την ανατολή του ηλίου και στο μπρονζέ ιριδίζον μεταλλικό “Marrone Eklipsis” που αντιπροσώπευε τη δύση του ηλίου.